Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2010-10-29, 16:12
  #1
Medlem
Taurus Energy, ett svenskt bolag som utvecklat en ny typ av etanolproduktion.

Citat:
Taurus Energy kommersialiserar ett omfattande utvecklingsarbete kring etanolproduktion. Bolaget äger i dagsläget 13 patent för etanolframställning och syftet med verksamheten är att på kommersiella villkor sälja licenser av patenten till bolag som satsar på industriell produktion av etanol. Tekniken gör det intressant att utvinna etanol från sockerarter som tidigare inte kunnat användas. Resultatet är ett betydligt högre utbyte, mindre avfall och minskade produktionskostnader. Kunderna är energiproducenter intresserade av en effektiv etanolproduktion och marknaden är global.

En mycket intressant aktie just nu. USA och Europa börjar snegla mer och mer mot etanolen. Kina kanske även dom hakar på om ett par år. Idag har aktien gått upp cirka 10%.
2011-10-11 är det dags för bokslut och jag tror personligen att denna aktie har en stigande framtid.

Kursen går upp och ner hela dagarna och man kan om man vill göra sig ett rejält klipp på bara ett par timmar. Men jag tror att detta företag kan vara framtiden inom just etanolproduktionen. Har därför valt att slänga in en del pengar i detta bolag. Dock bör aktien ses som högrisk så satsa inte mer än ni har råd att förlora!

Vad tror ni, framtida raket eller bortkastade pengar?
Citera
2010-10-29, 16:16
  #2
Medlem
När man pratar om trollen kom precis ett meddelande från VDn:
Citat:
"Resultaten från testerna får vi andra halvan av november. Hittills har det gått enligt planerna med undantag för ett mekaniskt problem med en tätning som är åtgärdat
Mvh
Lars"

Vågar man hoppas på en riktkurs på 3-4kr innan året är slut? Kanske är för optimistisk, men det är ju fredag

EDIT: Sitter och väntar på rätt tillfälle att köpa mer.
__________________
Senast redigerad av superfet 2010-10-29 kl. 16:25.
Citera
2010-10-29, 19:52
  #3
Avstängd
japp köpte på 1kr för en vecka sedan
Citera
2010-10-30, 18:04
  #4
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av noe74
japp köpte på 1kr för en vecka sedan

Jag gick in på 1.28. Vilken kurs siktar du på och när?
Citera
2010-10-30, 19:07
  #5
Medlem
jag köpte in mig på 1.28 med och tror på en kurs på 6-7kr minst!
Citera
2010-10-30, 19:14
  #6
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av superfet
Jag gick in på 1.28. Vilken kurs siktar du på och när?

Nja jag e nog nöjd vid 3.50, ligger visserligen +49% men +150% får mig nog till att sälja.
Är nöjd då, även om den säkert med tiden kan nå 6kr eller mer.

Brukar ha som regel att kliva av när jag gjort + 100% eller mer.

Finns alltid nya raketer, så man får inte bli för girig
Citera
2010-10-30, 19:27
  #7
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av noe74
Nja jag e nog nöjd vid 3.50, ligger visserligen +49% men +150% får mig nog till att sälja.
Är nöjd då, även om den säkert med tiden kan nå 6kr eller mer.

Brukar ha som regel att kliva av när jag gjort + 100% eller mer.

Finns alltid nya raketer, så man får inte bli för girig


NJaaa, som jag ser det så är de så stor chans att den ökar riktigt bra, vi får ju se lite resultat snart så! Av vad jag läst vad VD'n har sagt så känns detta som guld Nu försöker jag inte övertala dig att hålla kvar den, detta är bara vad jag kommer göra och det känns helt rätt ;D
Citera
2010-10-30, 19:31
  #8
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Smyger
NJaaa, som jag ser det så är de så stor chans att den ökar riktigt bra, vi får ju se lite resultat snart så! Av vad jag läst vad VD'n har sagt så känns detta som guld Nu försöker jag inte övertala dig att hålla kvar den, detta är bara vad jag kommer göra och det känns helt rätt ;D

En VD säger ju knappast att man ska ge fan i att köpa för att företaget är ett sjunkande skepp heller
Men det vore dumt att hoppa av tåget för tidigt!
Citera
2010-10-30, 20:54
  #9
Avstängd
Men som dom säger i reklamen "plötsligt så händer det"

Fast inget slår nog denna aktie!
http://www.marketwatch.com/investing/stock/ccgc

+844% på 1 dag!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Dear Penny Stock Profitz Subscribers,

I would like to congratulate everyone who was able to cash out before the Halloween weekend on my latest huge winner, CCGC! This stock exploded past my anticipated results generating profits of more than 3788%.


va uppe på +1375% som mest men stängde på "bara" +844%

HEHEH

Fast jag hade inte denna aktie, men den va i stort sett dömd till kk, men så hittade dom en lösning.

Länge leve undervärderade förhoppningsbolag!
__________________
Senast redigerad av noe74 2010-10-30 kl. 21:09.
Citera
2010-10-31, 15:35
  #10
Medlem
Vad är det som förutspår en ökning inom de närmaste månaderna och inte om år?
Citera
2010-10-31, 19:28
  #11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av noe74
Fast jag hade inte denna aktie, men den va i stort sett dömd till kk, men så hittade dom en lösning.

Länge leve undervärderade förhoppningsbolag!

Att det nu gick vägen gör ju dock inte företaget som sådant undervärderat. Ger jag dig möjlighet att köpa en lott för 100kr, med vinstchans 1/10^100 och du vinner högsta vinsten på 100 miljoner så är ju fortfarande lotten jävligt övervärderad. (visst, det är givetvis komplicerat att göra motsvarande beräkningar med någon exakthet, men du förstår rimligtvis vart jag vill komma).
Citera
2010-10-31, 20:34
  #12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av generalfarfar
Vad är det som förutspår en ökning inom de närmaste månaderna och inte om år?

http://translate.google.se/translate...uel-production

Citat:
New and better data are telling us that oil is running out, that dependency on oil will be more precarious and expensive and that ethanol production in the U.S. is becoming both more efficient and environmentally positive.

Ett avtal skulle nog kunna sätta ordentlig snurr på aktien. Den teknik som Taurus utvecklat är i princip lösningen på alla de negativa sidor som artikeln påpekar med etanoltillverkning.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback