2010-12-18, 21:37
Medlem
kingkong11s avatar
Nix inget nytt. Rättegången har vad jag vet ej startat. Tror inte det blir något nytt i år.
Finns många ? om han som person tror jag och en hel del rykten.
Citera
2010-12-18, 22:10
Vad för rykten rör det sig om då?

Liknande fall eller?
Citera
2010-12-18, 23:15
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Som-nam-na
Från Kriminellt.com

H*itham N*sser A*i, Varberg, född 1970, rörde femåringens könsorgan, enligt både tingsrätt och hovrätt.

Hovrätten ser det också som bevisat att H*itham N*sser A*i har fått barnet att ta på hans penis och skärper straffet, från fängelse i 1 år till fängelse i 1 år och 6 månader. Domen föll i juni 2008.

Kan det röra sig om en återfallsförbrytare?
Vet inte om Frillesås räknas till Varberg men det ligger nära.

Jag vet inte hur det ser ut bland pedofiler, vad åldern betyder för dom. Är det vanligt att dom jagar allt mellan 0-15 år eller är det så att deras "jaktmark" begränsas, säg mellan 3-5 år eller 10-14 år?

Förstår att det finns alla sorter, men vad är mest vanligt, nån som vet?

Jag tror de tar allt de kan få tag i, det rör sig trots allt om predatorer.
Ska kolla lite i mina källor.

Here we go:
Kolla igenom Dr.Judith Reismans artiklar:
http://drjudithreisman.org/articles.html

hon har en hel del om Kinsey mannen som verkligen sparkade igång pedofilin och andra pedofiler.
En dokumentär i ämnet:
Secret History: Kinsey's Paedophiles
http://video.google.com/videoplay?do...05708018993332

sen specifikt om det här fallet, dödsstraff, det enda rätta, finns fortfarande inte en enda botad pedofil då det inte går att bota.
Senast redigerad av Watchman 2010-12-18 kl. 23:18.
Citera
2010-12-18, 23:17
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av kingkong11
På väg ner till havet....

Matthew 18:6 But whoso shall offend one of these little ones which believe in me, it were better for him that a millstone were hanged about his neck, and that he were drowned in the depth of the sea.
Citera
2010-12-21, 15:23
Medlem
Tack Watchman. Ska kollas.

Fick för nån vecka sen ett PM från en person som påstår sig pratat med den misstänkta GM och hävdar att han är friad från misstankar och att man har tagit fel person.
Personen som skickade PM vill att jag tar bort den misstänktes namn från tråden då han är oskyldig.

Fler som fått samma meddelande?

Om han är friad från misstanke borde det inte bli någon rättegång. Hur är läget?

Självklart ska inte oskyldiga outas/dömas men finns det nåt som pekar på att den misstänkte är oskyldig förutom att han inte är dömd för brottet..... än iallafall?
Citera
2010-12-21, 15:25
Medlem
Raouls avatar
Jag har varit i kontakt med tingsrätten och som jag uppfattar det hela har det hållits en huvudförhandling (rättegång), informationen jag fick var nämligen att det skulle komma en dom imorgon. Är det som så att den misstänkte är på fri fot i dagsläget pekar det kanske mot att den domen är friande, men det får vi se imorgon. Isf får vi göra gemensam sak i att rp:a de gamla inlägg där det går att gissa sig fram till hans namn och adress, eller nåt.

Är det så att det kommer en friande dom blir jag riktigt nyfiken på vad som ligger till grund för anmälan och hur hela ärendet har utvecklats.
Citera
2010-12-21, 15:42
Medlem
Jag håller med om att all person-info ska bort om så är fallet.

Fick meddelandet den 17:de och enligt det var han redan då helt friad från misstanke och var på fri fot.

Varför blir det trots allt en rättegång isåfall?

Han har ju iofs redan erkänt handlingarna men nekar till brott då han trodde flickan var över 15 år ?

Friad eller inte, det verkar handla om ett riktigt äckel som det bör varnas för.
Senast redigerad av Som-nam-na 2010-12-21 kl. 16:04. Anledning: Tillägg
Citera
2010-12-21, 16:05
Medlem
deckardrottningens avatar
Citat:
Fick för nån vecka sen ett PM från en person som påstår sig pratat med den misstänkta GM och hävdar att han är friad från misstankar och att man har tagit fel person.

I så fall kanske rättegången hålls mot denna andra GM?
Citera
2010-12-21, 16:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av deckardrottningen
I så fall kanske rättegången hålls mot denna andra GM?

Snabba ryck av en stelbent..

Misstänkt helt friad strax före den 17/12.

Ny misstänkt trycks in i rättegång dagarna efter?
Har inte sett nått om detta i media.

Den misstänkte har erkänt handlingarna och nu är det en ny gärningsman som åtalas för brotten?

Skiljelinjen borde ligga i att den åtalade trodde att offret var 15 år, alltså fullt laglig att utnyttja för en kåt 40-åring med kamera.

12 år, känns som nån har utnyttjat ungdomlig naivitet.

Eller vad tror vi?
Citera
2010-12-21, 16:53
Medlem
deckardrottningens avatar
Citat:
Skiljelinjen borde ligga i att den åtalade trodde att offret var 15 år, alltså fullt laglig att utnyttja för en kåt 40-åring med kamera.

Kan ju vara så att mannen släpptes ur häktet eftersom han kunde styrka med sms eller chattloggar att tjejen sagt sig vara över 15 år, men att han fortfarande är misstänkt för något annat brott med lägre straff som inte kräver att han sitter häktad. Exempel: kontakt med barn med sexuellt syfte, barnporrinnehav, sexköp
Citera
2010-12-21, 17:29
Medlem
Vem är isåfall den "nya" GM?

Frågan är såklart baserad delvis på det PM jag fick angående att misstankarna mot den åtalade släpptes strax före rättegång och att han var helt friad från misstanke.

Har nån annan begått de brott han själv erkänt som handlingar?

Flickan var 12 år, ett sms från flickan som säger att hon är 15 är kanske tillräckligt för lagen(har iofs svårt att tro det) men är det tillräckligt för att inte varna våra döttrar för denna person?

Vore bra om skribenten som PM:ade kunde visa nåt som visar den misstänktas oskuld.

Har fö själv bara lagt ut ett förnamn och kan lätt ta bort detta om det finns bevis för att personen ifråga inte utnyttjat BO på det sätt som har presenterats.

Alltså... han har inte haft en sexuell relation med barnet ifråga och har inte filmat barnet ifråga.

Är det även rimligt att anta att den misstänkta inte kommer upprepa beteendet han själv erkänner?
Dvs ragga sex ibland flickor som KAN vara över 15 år?
Senast redigerad av Som-nam-na 2010-12-21 kl. 17:35.
Citera
2010-12-21, 17:50
Medlem
kingkong11s avatar
Detta luktar lite skunk , enligt tidningarna som ni alla vet stog det att han erkände handlingarna men förnekar brott för han trodde hon var över 15. Men man avslutar inte en rättegång pang så och plockar in en annan skyldig , då det behövs en förundersökning och allt det som har varit mot denna man. Man kan inte bara putta in en annan person istället. Varför finns det inget om i media om detta om han nu e frikänd , skulle gjärna vilja se lite fakta som stöder detta.
Men är han oskyldig så bra för han men en 39 åring som är förlovad och har sexuellt umgänge med en annan persson i 15 års åldern måste ha något fel i huvudet då det kunde vara hans egna dotter eller ?????????
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in