Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2016-05-22, 21:15
  #229
Medlem
different_trips avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Black.Lips
Jag kanske borde börja röka hasch igen? Blir den rolig då?

Den är helt okej. Personligen uppskattade jag inte delar där han "pratade med publiken" eller indirekt sågade "Marvel" eller vem fan man ny syftar på när man kommenterar vilka X-men som får vara med i filmen och liknande.

Men jag tyckte den ändå var helt okej. Ingen "god" hjälte utan det var hela tiden klart att det var hämnden som var syftet och den hade sina stunder. Uppenbarligen var den annorlunda eftersom sambon uppskattade den och hon spyr på alla andra av Marvels filmer.

Angående R-rated så tycker jag bara det blir mer underhållande. Som popkornrulle uppskattade jag den.
Citera
2016-05-22, 21:33
  #230
Medlem
FugitiveDucks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Black.Lips
Filmfotot var förövrigt lika platt som allt annat Marvel. Jag tänkte inte ta upp det, men filmerna är tråkiga rent visuellt.

Verkligen! Fruktansvärt trist foto. Den bleka och deprimerande färgtonen var också ganska gräslig - gav Platinum Dunes-vibbar...

Citat:
Ursprungligen postat av BigFatCone
Vidare så har i alla fall första Avengers och The Winter Soldier fan-fucking-tastiskt foto.

The Winter Soldier var riktigt snygg men den första Avengers vet i fan. Tycker att det märks väldigt tydligt på Joss Whedon att han är mer van vid tv-produktioner än film; ganska platt och intetsägande foto. Lite som med JJ Abrams när han började göra film, men turligt nog så har han utvecklats något djävulskt - The Force Awakens var verkligen dödsläcker!
Citera
2016-05-22, 23:05
  #231
Medlem
BigFatCones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FugitiveDuck
The Winter Soldier var riktigt snygg men den första Avengers vet i fan. Tycker att det märks väldigt tydligt på Joss Whedon att han är mer van vid tv-produktioner än film; ganska platt och intetsägande foto. Lite som med JJ Abrams när han började göra film, men turligt nog så har han utvecklats något djävulskt - The Force Awakens var verkligen dödsläcker!
Agree to disagree.
Citera
2016-07-03, 23:28
  #232
Medlem
Bästa film jag sett sen Rush från 2013.

Jag ser film för att koppla av och bli underhållen. Denna film var verkligen underhållande och genomtänkt. Jag tycker att den är genialisk. Jag är dessutom väldigt svag för filmer med 18-års gräns. Jag anser att actionsekvenser ska innehålla en hel del blod. Deadpool är ju trots allt en "superhjälte" eller "antihjälte" vilket medför att karaktären har råd att klanta till det genom att tex bli skjuten. Han läker ju ändå ihop.

Humorn var dessutom väldigt skön. Det var inte så att jag skrattade högt men Deadpools kommentarer var väldigt underhållande. Det är en väldigt skön karaktär. Han kaxiga attityd är väldigt underhållande. Dessutom är det skönt med en karaktär med "superkrafter" som använder sig utav katanas och pistoler, Desert Eagle. Actionscenerna var väldigt underhållande och välgjorda. Det var lite "back to basics" liksom.

Ryan Reynolds är dessutom klippt och skuren för karaktären och dessutom har han kämpat länge för att få gestalta Deadpool. Det är en actionfilm, samtidigt som det är en kärlekshistoria och det är även en hämdrulle på samma gång.

Det var även kul att se marvelkaraktären Colossus. Som är Deadpools raka motsats. Det är med andra ord kul att se mindre kända karaktärer i en marvelfilm. Svordomar, blodig action och naket. Vad mer kan man önska egentligen från en film?
Citera
2016-07-03, 23:48
  #233
Medlem
FugitiveDucks avatar
Ärligt talat så har jag små-ändrat min uppfattning om Deadpool, både som karaktär och denna film i sig. Och det i och med att jag spelade igenom Deadpool-spelet till PS4 ganska nyligen. Förvånansvärt underhållande spel och det fick mig faktiskt att tycka om Deadpool. Så jag passade på att se om filmen, och måste säga att jag diggade den ganska mycket. Vidhåller dock min åsikt om att regin är ill-tråkig och att actionkoreografin är under all kritik.
Citera
2016-12-06, 01:17
  #234
Medlem
Psyko Dads avatar
Gillade den här filmen skarpt och ser fram emot en uppföljare.
Humor och övervåld är ju fakking amazing.
Citera
2016-12-10, 19:57
  #235
Avstängd
Iwannakissrihannas avatar
Våldsamt och brutalt, den blir inte mesig, Deadpool är förbannat nice rulle. Speciellt om man är ute efter våld, men lite med glimten i ögat hela tiden.
Citera
2017-02-07, 20:37
  #236
Medlem
gato12s avatar
Gillade hur filmen illustrerade det omöjliga i att sätta ihop en Ikeamöbel.
Citera
2017-02-08, 15:59
  #237
Medlem
En av förra årets absolut bästa filmer! Vart otroligt underhållen under hela filmen! Blir svårt för tvåan att bräcka bara...
Citera
2017-06-04, 05:48
  #238
Medlem
Grym rulle. Gillade den skarpt och är själv inte mycket för superhjältefilmer.
Citera
2020-09-17, 18:30
  #239
Medlem
SmurfSmurfs avatar
En superhjältefilm för folk som inte gillar superhjältefilmer.

Så skulle jag vilja klassa Deadpool. Jag trodde det var en typisk fjantfilm, vaddå handhjärta och ninjasvärd... och brydde mig inte om påpushningarna jag borde se den.

Hade helt fel och gör nu offentlig avbön genom att väcka liv i denna gamla tråd.

Den är jätterolig, välgjord, med underbar humor. Betyg 9/10. Nu är det dags för 2:an och jag kan tänka mig 1:an håller för att ses igen om ett tag.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback