2010-10-28, 15:52
Medlem
Cleganes avatar
Hej
Har under de senaste två veckorna haft ett något enerverande problem. Jag kan inte ta emot några SMS utan att starta om telefonen. Detta medför givetvis en del komplikationer. Är det någon som vet vad detta kan bero på?
Det går alldeles utmärkt att skicka sms, ringa och ta emot samtal. Men inget kommer in om jag inte plockar ut batteriet och startar om telefonen.
För två helger sedan lyckades jag tappa mobilen rätt ordentligt i golvet under en rätt blöt kväll, det var också där någonstans som problemet börjarade så jag misstänker att det härrör till just detta.
Kan det vara någon inställning som strular eller bör jag se mig om efter en ny telefon?

Tack på förhand.
Citera
2010-10-28, 15:59
Medlem
2pks avatar
Förmodligen beror det på att Sony Ericssons telefoner går sönder av att man tittar på dem och har sjukt kass och buggig programvara.
Citera
2010-10-28, 18:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 2pk
Förmodligen beror det på att Sony Ericssons telefoner går sönder av att man tittar på dem och har sjukt kass och buggig programvara.
Där har vi det. Bästa kvalitén har Nokia och HTC. Nokia har iaf byggkvalité...
Citera
2010-10-30, 08:30
Medlem
zixls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vaensterhaent
Där har vi det. Bästa kvalitén har Nokia och HTC. Nokia har iaf byggkvalité...
Nah vet inte det, jag har en HTC touch diamond ii som behöver softreset ibland för att synk ska funka, den hittas med jämna mellanrum inte av någon dator via kabel och vibratorn ligger på konstant istället för att pulsera när det ringer till man gör en hardreset så den funkar ett tag tills det är dags igen.

låter som jag har mer problem än ts
Citera
2010-10-30, 22:40
Medlem
DrLs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Clegane
Hej
Har under de senaste två veckorna haft ett något enerverande problem. Jag kan inte ta emot några SMS utan att starta om telefonen. Detta medför givetvis en del komplikationer. Är det någon som vet vad detta kan bero på?
Det går alldeles utmärkt att skicka sms, ringa och ta emot samtal. Men inget kommer in om jag inte plockar ut batteriet och startar om telefonen.
För två helger sedan lyckades jag tappa mobilen rätt ordentligt i golvet under en rätt blöt kväll, det var också där någonstans som problemet börjarade så jag misstänker att det härrör till just detta.
Kan det vara någon inställning som strular eller bör jag se mig om efter en ny telefon?

Tack på förhand.

Kör en Update på telefonens programvara(SEUS).
Brukar lösa problemen på min P1:a.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in