2011-09-06, 00:35
Citat:
Ursprungligen postat av monkey99
Jag ska köpa Power of now böckerna av Ekhart Tolle det är ett som är säkert!!
Tack för tipsen!
Tack för tipsen!Gött mos, men missa inte ACIM som är grunden till det tankestoff som sprids på föreläsningar av bland annat Tolle. Den boken är skarp som fan. Förändrade min inställning till livet helt och hållet när jag studerade den som ung. Jag har nu kommit in i medelåldern och står i färd med att ta upp den igen, ett par erfarenheter rikare och med större förståelse för det som sägs.
Vad gäller de vibrationer du upplever så kan jag inte bidraga med så mycket. Jag har iofs haft en mängd väldigt intensiva och klara utanför kroppen upplevelser under årens gång och i samband med dessa så upplever man ofta väldigt starka "vibrationer" vid själva "utträdet" ur kroppen. De går som mullrande, brusande, metalliska ilningar och "ringande" läten genom ens kropp och väsen. När man sedan "lämnar" kroppen så kan okända "energier" kasta en fram och tillbaka i rummet helt hej vilt. Vid de tillfällen då utträdet är lugnare så finns där ändock en väldigt stark "eter" som man får kämpa sig igenom. Allt är mörkt och murrigt och grådaskigt, men om man kämpar igenom det stadiet så exploderar omgivningen i ljus och klarhet och man kan uppleva fantastiska förändringar i närmiljön i ens kvarter till exempel. Allt blir som en ljuv saga. Helt fantastiskt är det.
(Jag omger ord som utträde och lämnar kroppen med sitationstecken här eftersom jag inte vill ge mig in i någon diskusion rörande hur man verkligen lämnar kroppen rent fysiskt under dessa upplevelser. Men gudarna skall veta att det känns så.)
Enligt andliga, mer esoteriska läror så omges ju planeten av olika frekvenser av energi som tunnas ut ju längre ut man kommer, som skalen påen lök. Det fysiska planet är botten. Därefter har vi det eteriska planet (segt och mörkt) där astralkroppens lägsta skikt hör hemma. Sedan astralplanet där känslor och sinnesbilder manifesteras utanför en själv. Sedan når man mer rena och "gudomliga nivåer" ju längre ut man kommer.
Kanske kan det vara så att dessa energier som omger oss dyker upp lite här och där då människor börjar bryta igenom slöjan och förstå att livet är större än den fysiska boxen. Det du känner som vibrationer i ditt kronchackra kanske är relaterade till de "energier" som kan upplevas vid utanför kroppen upplevelser eller sömnparlyser. Medvetandetillstånd i gränslandet mellan egots fulla vakenhet i det fysiska, och dess expansion i det eteriska och astrala.
Att vara med om en ljus och klar UKU(Utanför kroppen upplevelse) är helt extatiskt och egots vardagliga hämningar sprängs bort. Man kan bli en "wild one" som det kallas. En expansion av egot där man orädd handlar efter impulser, helt utan hämningar. Det känns för mig som om det springer fram djupare och mer fria skikt av ens "personlighet" under de där upplevelserna. På ett positivt sätt alltså. Man slipper egots mer elakartade fängsel för en stund.
Tänk att du står på toppen av ett berg och plötsligt får en insikt om att du kan flyga, och kastar dig ut i extas och känner vinden svepa mot dig samtidigt som du susar fram. Ungefär så känns en klar uku.
Senast redigerad av PhasersOnFunk 2011-09-06 kl. 00:42.
Senast redigerad av PhasersOnFunk 2011-09-06 kl. 00:42.