Citat:
Ursprungligen postat av
D_V_S
Och vad är tankar?
Tankar är vibrationer som blir lästa av vår hjärna. Dessa tankar är absolut inte dina, de kommer utifrån och du läser dem. Vissa tankar fastnar i minnet och tas fram efter behov dock aldrig igen densamma. Vad detta proklamerar är följande: Inget du tänker är dina tankar. Allt du är, är en produkt utifrån transformerat i din hjärna till jag, mitt, även jag och mitt en tanke. Dina åsikter, kunskap, personlighet. allt är hämtat utifrån. återigen "jag" "mitt" finns egentligen inte. Den du tänker dig vara är en illusion skapad av tankar.
Vem andas?, Vem rör på dig? Vem tänker? Jag? vad är jag?
Att vi tror oss ha kontrollen över våra liv gör att vi har så svårt att släppa taget. Det finns inga spakar och det finns ingen som styr. Enjoy the ride!
Är allt bara en dans av vibrationer utan någon som styr? Är vi redan döda eller var vi döda när vi trodde att vi levde? Är det genom att inte existera vi kan vara för evigt?
Är till och med mitt medvetande bara en illusion? För vem är egentligen medveten om mitt medvetande? En term som förklarar detta utförligare "Watching the watcher"
måste tillägga, att det även är en tanke som vill få bort sitt ego, det är egot som vill ha bort sig själv. Du kommer aldrig sluta tänka, däremot kommer du se att det inte är dina tankar och inte ta dem lika seriöst. att inse att ingen äger tankar, gör det lättare att förstå varför folk handlar som de gör.
Så fokuserad av nästa tanke i nuett att vi missar livet. här och nu. vad mer hade du tänkt dig? Är inte nästa tanke en gåva? är inte varje ljud du hör ett mirakel? Varför kan inte detta räcka, varför alltid mer? Stanna här och nu, andas. titta runt på det mirakel du tagit för givet.