Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-09-19, 01:27
  #265
Medlem
KlausSteins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av boldogg
"Du har valt grader (som du valde miles vid ett annat tillfälle) för att få till de siffror som du på förhand har bestämt dig för att få fram."
Fullt möjligt. Även möjligt att du och inte vill att denna symbolik ska vara underlag för din världsbild.

Nej, du väljer bara de siffror som passar dig, och det är väldigt tröttsamt. Det enkla faktum att du måste avrunda för att få fram de siffror du vill ha visar tydligt att du faktiskt inte har något på fötterna,
Citera
2017-09-19, 07:22
  #266
Medlem
ConnyKlassons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av boldogg
"Du har valt grader (som du valde miles vid ett annat tillfälle) för att få till de siffror som du på förhand har bestämt dig för att få fram."
Fullt möjligt. Även möjligt att du och inte vill att denna symbolik ska vara underlag för din världsbild.
Vad jag vill har inte med saken att göra.
Att medvetet välja siffror som baklänges kan räknas fram till tal som anses vara "ockulta" är inte underlag för något.
Citera
2017-09-19, 10:35
  #267
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ConnyKlasson
Vad jag vill har inte med saken att göra.
Att medvetet välja siffror som baklänges kan räknas fram till tal som anses vara "ockulta" är inte underlag för något.
Vad har vad jag vill med saken att göra. Varför är det okej när du gör det?

Inga siffror har räknats baklänges, du överdriver i enbart retoriska syften.
Citera
2017-09-19, 10:52
  #268
Medlem
ConnyKlassons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av boldogg
Vad har vad jag vill med saken att göra. Varför är det okej när du gör det?
Vad har jag sagt att du vill?

Citat:
Ursprungligen postat av boldogg
Inga siffror har räknats baklänges, du överdriver i enbart retoriska syften.
Du räknar baklänges i retoriska syften.
Varför använde du i så fall miles och inte kilometer, som är brukligt inom vetenskapen?
__________________
Senast redigerad av ConnyKlasson 2017-09-19 kl. 11:04.
Citera
2017-09-19, 11:41
  #269
Moderator
RostigHinks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av boldogg
Vad har vad jag vill med saken att göra. Varför är det okej när du gör det?

Inga siffror har räknats baklänges, du överdriver i enbart retoriska syften.
Räkna baklänges är exakt vad du håller på med. Du tar passande enhetsmått för att få fram "ockulta" siffror utan någon som helst verklighetsförankring.
Citera
2017-09-19, 12:46
  #270
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ConnyKlasson
Vad har jag sagt att du vill?


Du räknar baklänges i retoriska syften.
Varför använde du i så fall miles och inte kilometer, som är brukligt inom vetenskapen?
"Vad har jag sagt att du vill?" Det har du inte, jag applicerade din argumentation på dig själv. Din argumentation bygger delvis på begreppet 'det är okej när vi gör det'. Du använder decimaler, andra enheter när det passar dig likväl som jag, men du anser det vara mer lämpligt när du gör det.
Citera
2017-09-19, 12:48
  #271
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RostigHink
Räkna baklänges är exakt vad du håller på med. Du tar passande enhetsmått för att få fram "ockulta" siffror utan någon som helst verklighetsförankring.
Du använder ibland en, två, tre decimaler, andra enheter osv för att motbevisa mig. Varför är det bättre när du gör det?
Citera
2017-09-19, 13:39
  #272
Medlem
ConnyKlassons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av boldogg
"Vad har jag sagt att du vill?" Det har du inte, jag applicerade din argumentation på dig själv. Din argumentation bygger delvis på begreppet 'det är okej när vi gör det'. Du använder decimaler, andra enheter när det passar dig likväl som jag, men du anser det vara mer lämpligt när du gör det.
Skillnaden är siffrorna inte "passar" mig. Det blir bara slumpmässiga siffror utan betydelse för mig. Du däremot söker siffror som "passar" in i din tro.
Citera
2017-09-19, 13:41
  #273
Medlem
ConnyKlassons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av boldogg
Du använder ibland en, två, tre decimaler, andra enheter osv för att motbevisa mig. Varför är det bättre när du gör det?
Hur har du bestämt hur många decimaler, vilken enhet o.s.v. som du har valt att använda?
Citera
2017-09-19, 19:48
  #274
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ConnyKlasson
Hur har du bestämt hur många decimaler, vilken enhet o.s.v. som du har valt att använda?
Jag har kopierat din metod, hoppas du inte misstycker.
Citera
2017-09-19, 20:34
  #275
Medlem
kjellkritisks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av boldogg
Upplever du inte sambanden som märkliga ur vetenskaplig synpunkt?

Nej ser bara infantila försök av dig att hitta samband som inte finns, och vill du använda vetenskap ska du bygga det på SI enheter.
Citera
2017-09-19, 20:50
  #276
Medlem
ConnyKlassons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av boldogg
"Du har valt grader (som du valde miles vid ett annat tillfälle) för att få till de siffror som du på förhand har bestämt dig för att få fram."
Fullt möjligt. Även möjligt att du och inte vill att denna symbolik ska vara underlag för din världsbild.
Fast jag är utan vilja i det här fallet. Det du påstår är symbolik betyder betyder ingenting för mig.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback