2010-10-26, 21:15
Medlem
xx-xs avatar
Vart kopplar man in Datorskärmens sladd på chassit när man har Crossfire/SLI och utan, Just nu på datorn som jag har utan crossfire/SLI har jag satt sladden i Grafikkortets skärm kontakt.

Skulle det göra någon skillnad ifall jag sätter sladden i moderkortet istället? Eller får man inte effekten av grafikkortet då? utan om man sätter i Moderkortet så blir det den inbyggda moderkortsgrafiken? Nej jag har ingen aning!

När man har crossfire/SLI.. har det inte ännu, men får det inom kort. Har man då två grafikkort där bakom på chassit?.. så vilken kontakt ska man välja då!?

Jag är förvirrad..
Citera
2010-10-26, 22:17
Medlem
Du måste ha rätt slags kabel, vet du vad du har?
Citera
2010-10-26, 22:25
Medlem
xx-xs avatar
Joorå, Jag vet vilken kabel etc, Undrar mer ifall det blir skillnad när man sätter sladden i moderkortet eller grafik kortet, dessutom vad som händer när man har Crossfire/SLI.

VGA har min nuvarande skärm, alltså det som det alltid typ brukar följa med när man köper en skärm.
Citera
2010-10-27, 12:41
Moderator
Protons avatar
ÖDIT -> Hårdvara /Mod
Citera
2010-10-27, 12:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av xx-x
Joorå, Jag vet vilken kabel etc, Undrar mer ifall det blir skillnad när man sätter sladden i moderkortet eller grafik kortet, dessutom vad som händer när man har Crossfire/SLI.

VGA har min nuvarande skärm, alltså det som det alltid typ brukar följa med när man köper en skärm.

Moderkort med ett grafikchip har en vga kontakt på baksidan av moderkortet. Avstå från denna om du har ett annat grafikkort i datorn. Ibland får man gå in i BIOS och ändra vart ifrån den skall fånga signalen, dvs från "pci" kortet eller från den inbyggda. Bara leta. Lycka till!
Citera
2010-10-27, 13:17
Medlem
xx-xs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Xr36Oo
Moderkort med ett grafikchip har en vga kontakt på baksidan av moderkortet. Avstå från denna om du har ett annat grafikkort i datorn. Ibland får man gå in i BIOS och ändra vart ifrån den skall fånga signalen, dvs från "pci" kortet eller från den inbyggda. Bara leta. Lycka till!
Okej, va bra!.. Då var det rätt av mig att sätta sladden i grafik kortets vga kontakt och inte i moderkortets
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in