2023-05-02, 12:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fulslickare
Fast det är inte helt sant. Könshåret kunde inte uteslutas tillhöra UO, vilket inte är samma som att säga att det tillhörde honom. Däremot vart huvudhåren helt uteslutna.
Hund är inte direkt något ovanligt i hushåll, 2021 fanns 756 000 reg hundägare i Sverige, tex.

Där är mycket i målet som är underligt, och att plantera DNA är inte något jättesvårt eller briljant direkt. Få tag på UO sperma borde inte heller varit något svårt, med tanke på han arbetade som eskort och var med på diverse sexpartys.
Säg att nu UO är skyldig, så tror jag inte han var ensam. För mycket tillfälligheter och information som inte går ihop.
Det är så jävla märkligt i många mordfall trots dna bevis å allt däröver så ska de finnas idioter som alltid ska ha en konspirationsteori
Hur fan orkar du ?

Utveckla vem som satte dit han ?
Utveckla all annan bevisning förutom DNA ?
Citera
2023-05-02, 21:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Arkelstorp1
Det är så jävla märkligt i många mordfall trots dna bevis å allt däröver så ska de finnas idioter som alltid ska ha en konspirationsteori
Hur fan orkar du ?

Utveckla vem som satte dit han ?
Utveckla all annan bevisning förutom DNA ?

Grejen är att han aldrig erkände trots dna bevisningen
Citera
2023-05-02, 21:39
Medlem
Justiceforthe96s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jojje48
Grejen är att han aldrig erkände trots dna bevisningen
Ulf bedömdes vara allvarligt psykiskt störd. Det kan ha med saken att göra.
Citera
2023-05-02, 21:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Justiceforthe96
Ulf bedömdes vara allvarligt psykiskt störd. Det kan ha med saken att göra.
Troligtvis inverkade det. Det säkraste fallet som funnits angående skuldfrågan.
Citera
2023-05-02, 22:05
Medlem
Justiceforthe96s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kojkoj
Troligtvis inverkade det. Det säkraste fallet som funnits angående skuldfrågan.
Jag vet inte om det är det säkraste fallet, men helt enig gällande att det inte finns några tvivel i skuldfrågan.
Citera
2023-05-03, 01:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av VariusAvitus
Jag kan inte svara på alla punkter förutom den om varför de två morden skett på två olika sätt.
Seriemördare som är i början av sin ”karriär” kan ibland experimentera med olika modus operandi.
Det finns inget entydigt svar på denna fråga eftersom motivationerna och beteenden hos seriemördare kan variera kraftigt. Det finns dock några vanliga teorier om varför vissa seriemördare kan experimentera med olika modus operandi (metoder) innan de bestämmer sig för en eller några föredragna metoder.

En möjlighet är att mördaren fortfarande funderar på vad som fungerar bäst för dem när det gäller att komma undan med sina brott. De kanske testar olika metoder för att se vilka som är mer effektiva för att undvika upptäckt eller fångst. En annan möjlighet är att mördaren helt enkelt försöker tillfredsställa en mängd olika fantasier eller drifter innan han sätter sig in i ett mer konsekvent beteendemönster.

Det är också värt att notera att många seriemördare har en viss nivå av planering och organisation för sina brott, och de kanske experimenterar med olika metoder för att förfina sin process och göra den mer effektiv.

Det är viktigt att komma ihåg att det inte finns någon entydig förklaring till varför seriemördare beter sig som de gör, och mycket av det vi vet om dessa individer är baserat på fallstudier och anekdotiska bevis. Icke desto mindre är detta några av teorierna som har lagts fram för att förklara varför vissa seriemördare kan experimentera med olika arbetssätt innan de bestämmer sig för en föredragen metod.

Förmodligen om han inte åkt fast så hade han kanske mördat igen och då slagit fast på ett föredraget MO. Nu blev det som tur inte så.

Du kan läsa lite mer som jag tycker klargör UOs motiv här:
https://www.psychologytoday.com/us/b...serial-killers
Det som i artikeln kallas organized serial killers passar honom bra med tanke på vad exen sagt om att han varit våldsam osv.

Som jag förstått det är definitionen av seriemördare en person som mördat minst tre personer… Det finns bara två offer här. Men det kan såklart vara en teknikalitet. Om vi nu använder begreppet seriemördare så känns det i vilket fall konstigt att han inte skulle fortsätta begå mord…. Alltså; med en sådan ”läggning” verkar det konstigt att man är ”nöjd” efter dessa två
Citera
2023-05-03, 10:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Beaverdream
Som jag förstått det är definitionen av seriemördare en person som mördat minst tre personer… Det finns bara två offer här. Men det kan såklart vara en teknikalitet. Om vi nu använder begreppet seriemördare så känns det i vilket fall konstigt att han inte skulle fortsätta begå mord…. Alltså; med en sådan ”läggning” verkar det konstigt att man är ”nöjd” efter dessa två

Han har med all säkerhet fler mord på sitt samvete..
Citera
2023-07-19, 20:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av back flash
Jag vet att det låter dumt som fan - men jag vet är det är så och kan inte avslöja hur jag vet det...
Man har ju, som bekant, hittat spår i stugan, men ingenting speciellt som innan SKL-undersökningen kan knytas till Jannika

Vilken stenkoll du verkade ha 2004 hahahahahaha
Citera
2023-07-20, 20:48
Medlem
Slave Marks avatar
Och den mystiska ritningen på väggen , vem har sånt?
Citera
2023-07-21, 15:12
Citat:
Ursprungligen postat av Slave Mark
Och den mystiska ritningen på väggen , vem har sånt?

Lite samma med runk-Olle och hans teckningar som hade samma knutar som på Malins kropp. Vad är det med sexualmördare och vilja ha återkoppling till sina dåd? (ok, nu var nog runk-Olles teckningar gjorda före mordet på Malin men ändå?)
Citera
2023-07-23, 12:48
Medlem
goofers avatar
Jag lyssnade på dokumentären och han har ju vissa poänger Mork.

Vem begår dessa två bestialiska brott och sedan bara lägger ner?
Uo är ju ostraffad och från det gå till att tillfångata, våldta och sedan svälta och slå ihjäl en tioåring efter flera dagar låter jävligt mysko, sjuk eller inte.
Sedan går han till en prostituerad och slår ihjäl henne också.

Fast egentligen är han bög och vill leva som transsexuell?

Hav var inte ens påtänkt i utredningen innan ett lämpligt tips kom just när man hade ny teknik för att läsa av dna.

Men hans dna fanns i Helen i det bevisar att han är på något vis skyldig till hennes öde.

Jag tror inte på plantering av bevis för det betyder att någon måste ha fått tillgång till Uo sperma innan händelsen och därmed planerat mordet på Helen eller en annan tjej.

Någon måste ha fått tag i en kondom Uo tömt i och fryst in den direkt med avsikt att sätta dit honom för något senare?

En fråga till de Insatta. Hintar inte Mork att saabens unga ägare tillhör polisen på något sätt?

Det är därför Mork är så rädd och försiktig.
En polis som skyddar sig själv är enda möjliga alternativet, att Bengt C, "grisen" eller annan skulle planera att sätta dit Uo är uteslutet tycker jag.

Den där "slasken" undrar om den finns kvar?
Citera
2023-07-28, 17:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av goofer
...
Vem begår dessa två bestialiska brott och sedan bara lägger ner?
Uo är ju ostraffad och från det gå till att tillfångata, våldta och sedan svälta och slå ihjäl en tioåring efter flera dagar låter jävligt mysko, sjuk eller inte.
...
Det är förvisso väldigt ovanligt men det har hänt förr. Det mest kända fallet är väl Peter Madsen som debuterar med ett bestialiskt styckmord där han torterar offret under flera timmar och med stor sannolikhet av sexuella motiv. Vi kommer ju aldrig få veta vad som hänt om han inte hade åkt fast direkt efter.

Även Anders Eklund har ju stora likheter med UO. Sexuella motiv, debuterar med mord, stor åldersskillnad på offren.

Tror inte man ska stirra sig blind på ovanliga beteenden eller försöka placera dem i nåt fack. På vissa personer brinner helt enkelt säkringarna ibland.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in