Flashback bygger pepparkakshus!
2004-07-16, 10:22
Medlem
maddalos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sotern
Jag är ytterst osäker. Men det borde ju finnas någon i Tyringe, där han ska ha varit känd som porrkungen, som vet.
Försökte hitta någon av damerna på hitta.nu bosatt i Ludvigsborg, men kom ingen vart. Änkan ska visst vara bosatt där.

Det finns en Theander-tant i Höör, men det är väl knappast värt att spekulera vidare i den riktningen utan att först ha mer på fötterna. Man borde kanske bege sig till porrforumet och fråga?
Citera
2004-07-16, 10:23
Medlem
Soterns avatar
finns bara en

Jens Theander och han är bosatt i Sala.
Citera
2004-07-16, 10:26
Medlem
maddalos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sotern
Jens Theander och han är bosatt i Sala.

Oops, där ser man. Vilket år var det nu som "Porrkungen" gick hädan?

Edit: sex år sedan, hittade jag i Expressen.
Citera
2004-07-16, 10:50
Medlem
Ampersands avatar
Color Climax är väl ett jätteföretag inom porrbranschen. Jag tycker inte att kvällstidningarnas bild av "porrkungen" riktigt överensstämmer med det. Jag tror snarare att det här är någon lokal porrgubbe, kanske ägare till någon porrbutik, som spelat in enstaka filmer vid sidan av.
Citera
2004-07-16, 14:33
Medlem
Linkolns avatar
Kan man möjligtvis hitta något i gamla telefonkataloger? Eller leta efter gubbarna på kyrkogårdar kanske hehe.
Citera
2004-07-16, 21:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av maddalo
Ingen aning, men det är en bra fråga. Den här typen av människor brukar köra omkring, åtminstone i USA, med Pick-Up-trucks; här ligger det väl närmst till hands med en volvo-kombi.

Hur långt ifrån Heléns hem låg sommarstugan förresten?

Avståndet mellan Höör och Hörby är 13 km. Bokeslund där stugan finns ligger strax utanför Höör ca. 2 km mot Södra Rörum. Vilket betyder att om man kör den "vanliga" vägen mellan Hörby-Höör (Riksväg 13) borde det vara runt 15 km mellan Heléns hem (Murarevägen, Hörby) och stugan. Man kan dock också köra småvägar från Hörby genom Södra Rörum och mot Bokeslund men det bör bara minska sträckan minimalt...
Citera
2004-07-17, 10:04
Medlem
maddalos avatar
Indeed - tack för infon.

Nytt i Expressen idag - en teckning, föreställande en "hundman" som närmar sig Hélen. http://expressen.se/index.jsp?a=161119
Citera
2004-07-17, 11:38
Medlem
GreenManalishis avatar
det verkar som om www.lukeford.com är nere
men där fanns det tidigare i alla fall en ganska
lång och utförlig artikel om Teander-bröderna och
deras porrimperium
Citera
2004-07-17, 13:58
Medlem
maddalos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ampersand
Color Climax är väl ett jätteföretag inom porrbranschen. Jag tycker inte att kvällstidningarnas bild av "porrkungen" riktigt överensstämmer med det. Jag tror snarare att det här är någon lokal porrgubbe, kanske ägare till någon porrbutik, som spelat in enstaka filmer vid sidan av.

Nej, jag tror inte mycket på bröderna Theander längre. "In Denmark, Theander brothers, owns the biggest production house in the world, in the same time Becke Uhe and Hans Maier are flooding the production from Germany."
Men nog måste här väl finnas någon från Höör-området som känner till "Porrkungen" eller "Porrfilmaren"?
Citera
2004-07-17, 16:28
Medlem
Soterns avatar
Nej

jag tror mer på någon person med ändelsen "sen" som jag skrev om innan. Han kan ju ha varit en person i utkanten av Color Climax som gjorde filmer för dem.
Men som du säger: borde finnas någon i trakten som känner till denna kuf, som lär ha varit en lokal kändis.
Citera
2004-07-18, 05:33
Medlem
Pavlik Morozovs avatar
Är inte den gamla kultrullen "Bonden som slutade runka" inspelad på någon bondgård i dom trakterna? Är rätt så säker på min sak!!!
Citera
2004-07-18, 05:52
Medlem
johanbtks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pavlik Morozov
Är inte den gamla kultrullen "Bonden som slutade runka" inspelad på någon bondgård i dom trakterna? Är rätt så säker på min sak!!!

Det säger ingenting eftersom att skitmånga porrfilmer är inspelade i Skåne.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in