2004-07-04, 14:07
Medlem
Linkolns avatar
Vad tror ni om den här? Här finns en email också. Men tänk på att det kan vara fel gubbe.

http://www.erimax.com/gbook/?book=9506

Sajten har i sig inget med gubben att göra heller.
Citera
2004-07-04, 14:32
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Viktoria
Det är detta som jag har tolkat som att det inte är okej att länka till olagliga sidor, vilket sidor med olagliga uppgifter är. Det kan dessutom tolkas som att offentliga uppgifter, t ex nättelekatalog, inte får länkas.

Åter till topic.

Är du blind http://217.75.104.59/scandinavia/sho...&postcount=228

Åter till topic.
Citera
2004-07-04, 14:50
Medlem
maddalos avatar
Jag har tänkt lite på det där med "trubbigt våld mot huvudet". Allt annat verkar ju relativt välplanerat, förutom just detta, och kanske har U.O gripits av panik när Helén gett ljud ifrån sig när någon passerat huset, eller något dylikt, och plötsligt slagit ihjäl henne med en sten? Men hunden då? Enligt nån tidningsartikel, hittar den inte nu, hade U.O sagt till en bekant - kort efter mordet - att han "skjutit byrackan". Låter inte sådär våldsamt djurvänligt. Hundens frånfälle måste ju rimligtvis ha med mordet att göra, och kanske har den - som jag föreslog tidigare - satt i sig nåt tillhörande Helén.
Citera
2004-07-04, 15:30
Medlem
maddalos avatar
Lite OT kanske, men Michel Fourniret kan vara intressant som en parallell (kanske förtjänar han en egen tråd?). Denne flickmördare har erkänt mordet på en man (rånrelaterat) på 80-talet. Hans offer är mellan 12 och 22 år gamla. Ska bli intressant att se hur det hela utvecklar sig, nu när han börjat prata med polisen på allvar.
Citera
2004-07-04, 17:57
Medlem
Wendigos avatar
Monster som dessa..

..är precis vad man som förälder är mest rädd för. Att ungarna skulle traska ut på motorvägen eller drunkna i en isig vak är oehört tragiskt men rena olyckor, sånt som ingen enda människa kan råda över eller påverka. Såna här demoner i människohamn är däremot ett onödigt ont i samhället, en pest som vi alla skulle klara oss bättre utan. Hade det varit medeltiden så hade vi ristat blodörn på honom och lämnat honom i skogsbrynet som föda åt de vilda djuren.
Citera
2004-07-04, 18:32
Medlem
Raouls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LadyTiera
(Ot;börjar vi konkurera med knytbyiterna? är vi hörbyiter?)
Det finns dem av oss som är både och; är jag switch då?
Citera
2004-07-04, 18:39
Medlem
Raouls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LadyTiera
han kanske inte var ensam om mordet?
Nä exakt!
Vem eller vilka? Det finns säkert fler grisar att gräva fram...
Många stenar att vända, många gropar att gräva. Fram med Dino!

Och detta med dravlet om att han inte är dömd eller så; vaffan, finns hans sperma på liket av en kidnappad, misshandlad, våldtagen och mördad tioårig flicka så kan han hoppa upp å klappa ihop sina småpiffiga skinkhalvor på att det blir fart i skvallerrabatten! Den som ska - och lyckas - bedyra sin oskuld i den sitsen kan jag inte ens föreställa mig, antagligen för att det inte finns...
Citera
2004-07-05, 14:23
Medlem
maddalos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Raoul
Det finns dem av oss som är både och; är jag switch då?

Du är bikriminell.

Ja, kanske var U.O inte ensam om dådet, men jag lutar nog åt det - det brukar vara rätt svårt för en duo att knipa käft om sina verksamheter under så lång tid. Och, som sagt, var ju mordet rätt raffinerat - dvs inriktat på uppfyllandet av en specifik fantasi. Rätt svårt att hitta en lika perverterad sadopedofil i Hörby? Eller vad vet jag? Men jag tror att det blir intressant att få reda på varför han slog sönder skallen på Helén, istället för att använda kniv eller snara - det verkar lite plumpt och ogenomtänkt i ljuset av resten av ingredienserna.

Hmm. Märker att språkbruket blir låter lite kyligt.
Citera
2004-07-05, 15:09
Medlem
Ghandis avatar
"3 kan bevara en hemlighet, om 2 av dom e döda"

*kommer ihåg att jag läst den boken*
Citera
2004-07-05, 15:13
Medlem
maddalos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ghandi
"3 kan bevara en hemlighet, om 2 av dom e döda"

*kommer ihåg att jag läst den boken*

Hmm. Utveckla?
Citera
2004-07-05, 18:22
Bannlyst
Hur kan samma person som haft råd med den där stugan han bodde i m.m. helt plötsligt vara helt utblottad en kort tid senare? Något måste ha hänt, men vad?

Ena dagen har han gott ställt, nästa är han utblottad. Märkligt.

Enligt nån av kvällstidningarna så fanns han med i utredningen sedan länge, men blev kallad till nya förhör för inte så länge sen. Nån som vet varför just han och de andra 28 perosnerna blev kallade till nya förhör? Eller är det någon som vet hur det kom sig att han blev intressant för polisen från första början? Var det bara för att han hade hund?

Och varför gick han frivilligt med på att lämna ett DNA-prov? Märkligt.

Gubben är inte bara vidrig, han är korkad också.
Citera
2004-07-05, 19:07
Medlem
Mockens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mattemellgren
Hur kan samma person som haft råd med den där stugan han bodde i m.m. helt plötsligt vara helt utblottad en kort tid senare? Något måste ha hänt, men vad?
Alkoholism, det raserar ekonomin väldigt fort.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in