Flashback bygger pepparkakshus!
2004-06-29, 12:00
Medlem
jugges avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hogge75
hmmm

Det bör inte vara UO...enligt expressen titulerar sig den misstänkte med titlen "friherre" i telefonkatalogen, och UO finns inte med i telefonkatalogen

http://www.expressen.se/index.jsp?a=150822

Jag sökte på 118118 och då finns 4 nummer som UO har och ett står det friherre på
Citera
2004-06-29, 15:20
Medlem
vikkes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Raoul
I vilket sammanhang har han varit med i VT?
Är det för jyckekretsar, han var väl med i Brukshundsklubben fram tills dess han blev utfryst?

Han har inte varit med i Brukshundsklubben, men jag är inte överdrivet förvånad över att våra mindre nogräknade kvällstidningar skrivit det.
Citera
2004-06-29, 15:25
Medlem
Quarrelboys avatar
Ang. bild:

Enligt passfotoregistret så finns inget pass, däremot kunde körkortsregistret upplysa om att körkort giltigt till 2009 finns. Där finns också, helt naturligt, bild på personen som diskuteras. Fick ett fax idag med bild & namnteckningen men bilden blev minst sagt abstrakt pga faxen. Får en ny bild per post imorgon förhoppningsvis.
Citera
2004-06-29, 16:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jugge
Jag sökte på 118118 och då finns 4 nummer som UO har och ett står det friherre på

Mannen ifråga har även mobil.

Någon som har koll på hans ekonomiska historia eftersom han då han var med i Tom Alandhs film var "utfattig och satt på en madrass i sin lägenhet". Filmen kom 1993.

Stugan som han eventuellt höll Helen fången i köpte han enligt AB 1987 och sålde för 225 000 1990.

Vad gjorde han av alla pengar på tre år?

Och hur man sedan dess lyckats skaffa sig en lägenhet med dator (eller var det i plural?) som polisen har beslagtagit. Dessutom alla dessa abonnemang.

Var kom dessa pengar ifrån?
Citera
2004-06-29, 17:18
Medlem
Quarrelboys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kajsa Anka
Och hur man sedan dess lyckats skaffa sig en lägenhet med dator (eller var det i plural?) som polisen har beslagtagit. Dessutom alla dessa abonnemang.

Var kom dessa pengar ifrån?

Tja, enligt Skatteverket så hade han 2002 en taxerad förvärvsinkomst på dryga 160 kkr så lägenhet, dator och mobilabonnemang är ingen orimlighet.
Citera
2004-06-29, 17:30
Medlem
Raouls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Quarrelboy
Ang. bild:

Enligt passfotoregistret så finns inget pass, däremot kunde körkortsregistret upplysa om att körkort giltigt till 2009 finns. Där finns också, helt naturligt, bild på personen som diskuteras. Fick ett fax idag med bild & namnteckningen men bilden blev minst sagt abstrakt pga faxen. Får en ny bild per post imorgon förhoppningsvis.
Bra spaning!
En länk imorgon kanske?
Citera
2004-06-29, 18:20
Medlem
unikums avatar
Jag har nyss fått nytt jobb på en firma i norra skåne. De gubbar som jobbade där när den misstänkte gjorde det bekräftar att det är *bortediterad av moderator pga pul*. Han slutade där nångång -83-85. Vidare sökte han även jobb där igen så sent som i våras men fick det inte.
Citera
2004-06-29, 21:35
Medlem
StorMammas avatar
....INGEN som har en bild..?
Citera
2004-06-29, 21:41
Medlem
Quarrelboys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Raoul
Bra spaning!
En länk imorgon kanske?

Tackar. Sköter Posten sitt så...
Citera
2004-06-29, 23:42
Medlem
M2ks avatar
DNA-prov 2 styrker rätt gärningsman

Nytt DNA-prov pekar ut 52-åring

-"Även det andra DNA-provet ger stöd för att den 52-årige man som häktats för mordet Helén Nilsson för 15 år sedan är gärningsmannen."-

ref. http://www.gp.se/gp/jsp/Crosslink.jsp?d=10
Citera
2004-06-30, 03:25
Medlem
StorMammas avatar
Tänk,

Jag är ändå tacksam att de verkar ha rätt man, även efter femton år. Jag var i sena tonåren när mordet inträffade, och har haft svårt att glömma det. Ännu värre blev det sedan jag fick egna barn. Jag hoppas av hela mitt hjärta att det blir ett avslut för hennes föräldrar och syskon, att de får veta vem, varför lär ingen någonsin förstå.
Citera
2004-06-30, 03:34
Medlem
Viktorias avatar
När kommer bilderna på hans barn!??

Seriöst.
Vilka gamar ni är. Det är sorgligt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto