Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2004-06-24, 02:44
  #1
Medlem
Jag har haft ett problem under en lång period med min dator. Allt började med att jag skulle byta ikonerna på alla mappar och då så blev det ngt fel som gjorde så att varje gång jag ska öppna en mapp så måste jag högerklicka och sedan trycka på öppna. Dubberklickar jag däremot på mapparna så öppnas en sökruta. Blir väldigt tokig. Tar skapligt längre tid att öppna mapparna på det sättet som jag gör för tillfället. Kan någon hjälpa mig?
Citera
2004-06-24, 10:01
  #2
Medlem
Jag har winXP och såhär byter du.

Start - Settings - Controllpanel - Folder options.

Där väljer du File Types och gå ner till Folder, välj advanced sen kommer en ruta upp "Edit file type" där kan du nu välja vad som ska hända när du dubbbelklickar, min står på explore på första plats, sen open på andra plats.

Du kan också testa att trycka på Set Default kanske de funkar automatiskt.
Citera
2004-06-25, 03:58
  #3
Medlem
Jo men det har jag testat tidigare och då finns det Filmapp där det står bara find och sedan mapp där det står explorer och open efter - som du sa. Men hur ändrar jag filmappen? :S Det går att lägga till "egenskaper" i filmappens inställning, men jag vet inte vad open och explorers "egenskap" och program - som man även måste ange.
Citera
2004-06-25, 05:00
  #4
Medlem
...är
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback