34 192 besökare online
855 989 medlemmar • 45 776 566 inlägg
Användarnamn 
Lösenord
Flashback Forum > Samhälle > Utbildning och studier
Svara på ämne
Ämnesverktyg
jojoshomojo
Medlem
Tjena FB!

Som ni kanske märkt på nyheterna etc så är den ekonomiska situationen i England mycket dålig och 490.000 personer fått sparken från statliga arbeten. Detta innebär ju konkurans etc

Jag hade tänkt plugga vidare på universitet om 2 år i England och även bo där efteråt men nu börjar jag tänka efter lite... Ska jag ? Ska jag inte?

Vill ju inte flytta dit och inte få jobb lixom?

Några tips om vad jag ska göra?

PS. Vill till England och studera juste för att jag är uppvuxen där och har mycket minnen etc

Desto snabbare svar desto bättre
/Mvh Joseph

NoChecksPlz
Medlem
NoChecksPlzs avatar
vet inte rikitgt om det e värt, rätt svårt att hitta jobb vad jag har hört, och universitets kostnaderna har börjat öka rejält och lär öka mer

jojoshomojo
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NoChecksPlz
vet inte rikitgt om det e värt, rätt svårt att hitta jobb vad jag har hört, och universitets kostnaderna har börjat öka rejält och lär öka mer

Okok. Har inge problem att paya typ 60.000 per år för universitet, men lixom om man satsar högt på universitet (typ 6års utbildning) då kanske man klarar av konkurransen?

Några andra tips? tack btw

219
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jojoshomojo
Tjena FB!

Jag hade tänkt plugga vidare på universitet om 2 år i England och även bo där efteråt men nu börjar jag tänka efter lite... Ska jag ? Ska jag inte?

Några tips om vad jag ska göra?
/Mvh Joseph

Sa du soker jobb om 3-4 ar? Da ar nog krisen over ska du se.

Men det kommer att bli bra dyrt att lasa dar, knappast vart pengarna om du kan lasa gratis i Sverige.

jojoshomojo
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 219
Sa du soker jobb om 3-4 ar? Da ar nog krisen over ska du se.

Men det kommer att bli bra dyrt att lasa dar, knappast vart pengarna om du kan lasa gratis i Sverige.

Aa kanske ngn liten jobb under tiden jag pluggar men börjar jobba om 4 år typ, exakt.. Fan måste till England, du vet, minnen o shit!

NoChecksPlz
Medlem
NoChecksPlzs avatar
hmm har hört att de brukar ligga runt 7,000 pund ibland mer och ibland mindre, men sen måste du ju ha en lägenhet viserligen finsn det billiga i de sämre delarna men där vill man ju fan då inte bod o då får man räkna till me nåra tusen till plus mat, och alla andra utgifter som komemr att tillkomma, jag skulel då valt att läsa i sverige o sen kanske fundera på a tt dra mig dit, så gör jag iallafall

jojoshomojo
Medlem
Citat:
hmm har hört att de brukar ligga runt 7,000 pund ibland mer och ibland mindre, men sen måste du ju ha en lägenhet viserligen finsn det billiga i de sämre delarna men där vill man ju fan då inte bod o då får man räkna till me nåra tusen till plus mat, och alla andra utgifter som komemr att tillkomma, jag skulel då valt att läsa i sverige o sen kanske fundera på a tt dra mig dit, så gör jag iallafall

Du menar, fixa utbildningen här sen bo i England o jobba o sånt?

hahahh, aa men då får man hoppas på jobb, frågan e bara blir kriminaliteten större nu med de ekonomiska krisen och blir det bättre om fyra år? .....

NoChecksPlz
Medlem
NoChecksPlzs avatar
fråga är blir det bättre på fyra år, de har ju drabbats avsevärt mycket hårdare än oss plus alla besparningar som görs nu. går u ju bara att speckulera : P , men ja plugga här sen flytta

jojoshomojo
Medlem
Citat:
fråga är blir det bättre på fyra år, de har ju drabbats avsevärt mycket hårdare än oss plus alla besparningar som görs nu. går u ju bara att speckulera : P , men ja plugga här sen flytta

Aaa, det är ett hett alternativ. Men tänk på att man även kan åka ett år via svensk universitet och plugga.. ? : ))) Utbyte lixom

NoChecksPlz
Medlem
NoChecksPlzs avatar
aa blir att göra snart, eller det e viserligen fan två kvar men det överlever man ju sen ska man leka cooling me kidsen BRAAPP BRAAPPP

jojoshomojo
Medlem
Citat:
aa blir att göra snart, eller det e viserligen fan två kvar men det överlever man ju sen ska man leka cooling me kidsen BRAAPP BRAAPPP

Yaaaamaaan : ) hahah ^^

cirruspe
Medlem
Plugga i Skottland så blir det gratis för dig! Fortfarande UK om än lite kallare.

Svara på ämne
Topp Dela »