Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2018-10-27, 22:29
  #13
Medlem
OdCaBos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cdec
Snabbmat.
Helfabrikat.
Svenskar är inte så lättlurade.

Öh, jo. Vi är ju isf ännu mera lättlurade när vi bara har bottenskrapet av snabbmatrestaurangerna - inte en enda av de bättre kedjorna som exempelvis Chipotle.
Citera
2018-10-27, 23:00
  #14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av cdec
Snabbmat.
Helfabrikat.
Svenskar är inte så lättlurade.

Svenskar verkar ju älska andra snabbmatsrestauranger som redan finns i Sverige i alla fall. Det finns ställen här som serverar helfabrikat här också, exempelvis Pinchos. Så svenskar kan vara lättlurade, eller åtminstone acceptera sådan mat. Så rent teoretiskt borde ju Chipotle Mexican Grill kunna etablera sig i Sverige.
Citera
2018-10-29, 23:31
  #15
Medlem
RonSwansons avatar
Jag har upplevt autentisk mexikansk mat och Chipotle är väl i princip motsvarigheten av Mcdonalds/burger king. Det är gott, men det är billigt samtidigt och ger inte samma kvalitet. Saknad av koriander..
Citera
2018-11-01, 02:33
  #16
Medlem
OdCaBos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RonSwanson
Jag har upplevt autentisk mexikansk mat och Chipotle är väl i princip motsvarigheten av Mcdonalds/burger king. Det är gott, men det är billigt samtidigt och ger inte samma kvalitet. Saknad av koriander..

Grattis. Det är du nog ensam om.

Nja. Ja, det är snabbmat. Nej, det är miljoner gånger bättre än McDonalds och miljarder gånger bättre än Burger King. Taco Bell är mer den nivån. Chipotle är mer... Shake Shack eller nåt sånt, dvs närmast universiellt uppskattat.
Citera
2018-11-01, 12:34
  #17
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av OdCaBo
Grattis. Det är du nog ensam om.

Nja. Ja, det är snabbmat. Nej, det är miljoner gånger bättre än McDonalds och miljarder gånger bättre än Burger King. Taco Bell är mer den nivån. Chipotle är mer... Shake Shack eller nåt sånt, dvs närmast universiellt uppskattat.

Du kan väl inte jämföra Shake Shack med Chipotle Mexican?
Shake shack serverar hamburgare.
Det gör McDonalds också.
Citera
2018-11-01, 12:36
  #18
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av OdCaBo
Grattis. Det är du nog ensam om.

Nja. Ja, det är snabbmat. Nej, det är miljoner gånger bättre än McDonalds och miljarder gånger bättre än Burger King. Taco Bell är mer den nivån. Chipotle är mer... Shake Shack eller nåt sånt, dvs närmast universiellt uppskattat.

Nej.
Det är faktiskt fler som har upplevt autentiskt mexikök.
Prova du också, det är lätt värt en resa.
Citera
2018-11-01, 17:56
  #19
Medlem
dovAkins avatar
Var i USA i somras prövade alla snabbmat ställen, nu äter jag dock inte kött men mina vänner gjorde. Chipotle var helt överlägset, helvete vad gott det var. Däremot Taco Bell sög röv. Chipotle är lite dyrare men lätt värt det
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback