Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-02-14, 00:44
  #92737
Medlem
hehehos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FurirRevaer
Knappast hans egna inlagor om skatteärendet...? Desamma som han nyss skickat till Skatteverket? Vad skulle han med dom att göra? Han hade väl tagit kopior innan han skickade in överklagandet?

Nä, just den frågan är ett mysterium. Men det kan ju helt enkelt vara så att om man skulle göra falska papper (som såg ut att hjälpa OP) så måste man kunna läsa in sig på fallet, eller liknande.
__________________
Senast redigerad av heheho 2018-02-14 kl. 00:47.
Citera
2018-02-14, 00:51
  #92738
Medlem
FurirRevaers avatar
Långsökt vilket fall som helst. Har alltid tyckt att Harvardpappren varit separat från mordet. Någon som ville jävlas med OP. Det hade ju inte ändrat ärendets gång så det är konstigt på det hela taget. Nä, det känns krystat.
Citat:
Ursprungligen postat av heheho
Nä, just den frågan är ett mysterium. Men det kan ju helt enkelt vara så att om man skulle göra falska papper (som såg ut att hjälpa OP) så måste man kunna läsa in sig på fallet, eller liknande.
Citera
2018-02-14, 03:30
  #92739
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FurirRevaer
På slaget till militär uniform bär man inga medaljer. Möjligtvis på mässdräktens kavajslag bärs miniatyrmedaljerna men då blir det riktigt operett av det hela.

Ja, det är också min uppfattning. Kvinnans vittnesmål talar inte för att det var en reglementsenligt klädd militär hon talade med, åtminstone inte en i svensk uniform.
Citera
2018-02-14, 04:23
  #92740
Medlem
ieshos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FurirRevaer
Hon kanske inte sett någotmen eftersom hon var så central placerad kanske någon trodde hon sett eller hört något.

Något som LP sagt? Något som har med två gärningsmän att göra? Hage säger ju i boken att hon sett tre personer stå på trottoaren. Det skulle ju kunna innebära någon sorts kontakt mellan mördaren och LOP.
Om hon hade kontakt med Maj W så kanske mannen sa praktiskt taget hela sanningen. Maj W är/var en skicklig filmare och scenariot med en lyckad propagandistisk film av henne skulle nog vara skäl nog att agera. Och sättet att agera var professionellt och adekvat, om man ser till resultatet.

Men det är något osvenskt över mannen med uniformen och därför gissar jag på NATO och något hemligt samarbete, gissningsvis Stay-behindrelaterat. I det sammanhanget tror jag lillebror Sverige skulle ta efter den amerikanska stilen med uniformer och utmärkelser.

Anna H verkar veta lika litet om uniformer som jag, men säkerligen hade mannen någonting på själva kavajslaget och antagligen något annat än två korslagda gevär - det enda jag sett på Google.
Citera
2018-02-14, 04:44
  #92741
Medlem
ieshos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av heheho
Ja det är en för lite diskuterad fråga, fångarna som fick titta på film och som sorterades utifrån ifall de gillade tortyrscenerna eller inte. Sedan placerades de ut på ambassader som hitmen. Historien har alltid gnagt i mig men så en blog med en bra sammanställning nyligen
På min blogg finns en bra sammanfattning av vad som kom fram i juli 1975, skriven av Walter Bowart.


Trump hävdade i Fox News att USA hade många uppdragsmördare och Hillary Clinton menade att han därmed skadade USA. Jag tycker det är dags att sanningen kommer fram: inte bara diktaturer håller sig med detta, utan även länder med demokratisk fernissa - som Sverige.
Citera
2018-02-14, 05:52
  #92742
Medlem
Anna H blev varnad,Lingärde och Martinger trakasserade.
Effekten av mötet med mannen gjorde att Anna H tystnade helt.

Rolf Dahlgren blev också varnad om jag förstått det hela rätt.
Finns det någon gemensam nämnare mellan dessa personer?

Finns det fler personer, finns det personer som blivit varnade och är tysta om det hela?

Spekulation: jag undrar om till exempel Hans H med bestämda ordalag kan ha förklarat för LP vad hon kunde säga och inte säga.

I det här avsnittet läser man bland annat upp mötet med den mystiske mannen på konditoriet.
Palmemordet Anna Hage 30 år av tystnad

https://www.youtube.com/watch?v=qoZ9WsLbRrI
Citera
2018-02-14, 06:42
  #92743
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av iesho
På min blogg finns en bra sammanfattning av vad som kom fram i juli 1975, skriven av Walter Bowart.


Trump hävdade i Fox News att USA hade många uppdragsmördare och Hillary Clinton menade att han därmed skadade USA. Jag tycker det är dags att sanningen kommer fram: inte bara diktaturer håller sig med detta, utan även länder med demokratisk fernissa - som Sverige.

Eller varför inte dokumenterade mördare satta i fängelse som friges, domar rivs upp, och i utbyte mot frihet mördar för makten misshagliga personer. Naturligtvis med understöd och logistik från hemliga tjänster.

Dom håller garanterat tyst och sedan kan de hemliga tjänsterna sanningsenligt säga att ingen av deras anställda har mördat, personligen vill säga.
__________________
Senast redigerad av Utredaren 2018-02-14 kl. 06:45.
Citera
2018-02-14, 08:29
  #92744
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av USL-USK
Sumer-Lägger ut samma länk som dig men för att folk ska slippa leta kommer de direkt till delen om det mystiska mannen som är dskuteras just här och nu. https://youtu.be/qoZ9WsLbRrI?t=14m51s

Tack för det.
Citera
2018-02-14, 10:24
  #92745
Medlem
mvagrippas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FurirRevaer
Långsökt vilket fall som helst. Har alltid tyckt att Harvardpappren varit separat från mordet. Någon som ville jävlas med OP. Det hade ju inte ändrat ärendets gång så det är konstigt på det hela taget. Nä, det känns krystat.

Har samma känsla som du ang Harwardpapperen. Uppgifterna fanns kvar och ser inte något annat skäl än att jävlas med Olof Palme.

Tittar man i GRK finns där en praktikant som misstänkt. Han medger att han tittat på OPs överklagan med ursäkten att han se dennes namnteckning .

Temperaturen höjdes på en del håll när det visade sig att Sigge Cedergrens dambekant Annie Fernberg jobbat på Länsrätten. Men även där saknas poängen med att radera OPs handlingar. Det är både anmärkningsvärt att en brottslinggroupie som AF kunde arbeta på en rättsvårdande myndighet.
Citera
2018-02-14, 10:28
  #92746
Medlem
mvagrippas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HubertNorlen
Det är också möjligt att hon säger något som är av intresse, men där vi saknar en eller flera pusselbitar för att kunna avgöra att det är av intresse. (Man kan också tänka sig att hon säger detta i något av de samtal som inte finnns redovisade i FUP:en)

Undrar verkligen vad det skulle vara. Tillsammans med kompisen Karin Johansson intervjuas Anna Hage i Rapport lördagen den första mars och där återger hon den historia som finns i det första förhöret med henne.
Citera
2018-02-14, 11:33
  #92747
Medlem
ieshos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av USL-USK
Sumer-Lägger ut samma länk som dig men för att folk ska slippa leta kommer de direkt till delen om det mystiska mannen som är dskuteras just här och nu. https://youtu.be/qoZ9WsLbRrI?t=14m51s
Det låter väldigt hotfullt. Men det är väl delvis arrangemanget. Tufft dock för en 19-åring.
Citera
2018-02-14, 11:42
  #92748
Medlem
ieshos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mvagrippa
Har samma känsla som du ang Harwardpapperen. Uppgifterna fanns kvar och ser inte något annat skäl än att jävlas med Olof Palme.

Tittar man i GRK finns där en praktikant som misstänkt. Han medger att han tittat på OPs överklagan med ursäkten att han se dennes namnteckning .

Temperaturen höjdes på en del håll när det visade sig att Sigge Cedergrens dambekant Annie Fernberg jobbat på Länsrätten. Men även där saknas poängen med att radera OPs handlingar. Det är både anmärkningsvärt att en brottslinggroupie som AF kunde arbeta på en rättsvårdande myndighet.
Det kan finnas ett samband men då mer som desinformation eller utbrodering av Palmehatet.

I juli 1988 vann Maj W i tingsrätten över Eskil B, som hade försökt karaktärsmörda henne genom att peka ut henne som sovjetspion. I augusti samma år kommer den uniformerade mannen och tystar Anna H effektivt.

Om man utgår ifrån att Maj W hade kontaktat Anna H och att psykförsvaret var rädd för att Maj W skulle göra en film om MOP som pekade ut CIA, så faller allt på sin plats: samtalet, Säpos överdrivna intresse o.s.v.

Eskil Block pekas dessutom ut i Lingärdes PM och var medlem i FTI samtidigt med Barbro Sagnell och Gunnar B (som var nära vän med IKs pappa).
__________________
Senast redigerad av iesho 2018-02-14 kl. 12:39.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback