Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-06-20, 20:28
  #84121
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av iesho
Visst är AGAG intressant men jag tror inte att de mördade Olof Palme. Antagligen var de inblandade som Victor Gunnarsson och Anders Larsson och andra, som nyttiga idioter vilka i nödfall kunde ha fått skulden för att skydda konspirationens ledare.
Oavset eventuell roll i mordet så är det mycket viktigt att börja nysta var helst det kan finns spår som kan leda vidare uppåt, utåt.

AGAG är högintressant, även om man bara var presumtiva patsies.
Citera
2017-06-20, 21:24
  #84122
Medlem
Ove Mollviks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HubertNorlen
Vad är det här för PM som Tunander skall ha skrivit? Privat bruk eller finns de publicerade någonstans?
Det är ett PM på ett 40-tal faktaspäckade sidor som Tunander sammanställt i två olika versioner under -96 till -97. Den ena kallar han Appendix 1 the Murder on the Occident Express och man undrar ju om något skall tas på allvar i detta men det som står i båda versionerna är tydligt bekräftade uppgifter. Konstigt bara att Tunander aldrig velat ge ut något mer i ämnet han varit lika insatt i som Borgnäs.
Häftena har delats ut till en särskilt intresserad krets däribland Trowbridge Ford. Han gav sina fullklottrade exemplar till mig och jag kunde ge vidare utdrag åt IvB om det som angick honom och han kunde bekräfta. Allt jag sedan försökt få närmare besked om i denna tråd när andra velat ta upp samma sak har dock bemötts med märkvärdig tystnad. Ihop med Dammegård till slut förstod jag ändå hur ytterligare turer ligger bakom och att hemliga statsmakterna här bara inte vet vad som ytterligare måste tystas ner.
Citera
2017-06-20, 21:59
  #84123
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av janostortan
Ihop med Dammegård till slut förstod jag ...
Dubbelkolla allt Dammegård säger och det som inte går att konfirmera, ta det med en nypa salt. Han är inte tillförlitlig ... även om också en blind höna kan snubbla över något intressant.
Citera
2017-06-20, 22:26
  #84124
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ove Mollvik
Det är ett PM på ett 40-tal faktaspäckade sidor som Tunander sammanställt i två olika versioner under -96 till -97. Den ena kallar han Appendix 1 the Murder on the Occident Express och man undrar ju om något skall tas på allvar i detta men det som står i båda versionerna är tydligt bekräftade uppgifter. Konstigt bara att Tunander aldrig velat ge ut något mer i ämnet han varit lika insatt i som Borgnäs.
Häftena har delats ut till en särskilt intresserad krets däribland Trowbridge Ford. Han gav sina fullklottrade exemplar till mig och jag kunde ge vidare utdrag åt IvB om det som angick honom och han kunde bekräfta. Allt jag sedan försökt få närmare besked om i denna tråd när andra velat ta upp samma sak har dock bemötts med märkvärdig tystnad. Ihop med Dammegård till slut förstod jag ändå hur ytterligare turer ligger bakom och att hemliga statsmakterna här bara inte vet vad som ytterligare måste tystas ner.

Aha. Intressant! Minns du vem Tunander ansåg låg bakom mordet?
Citera
2017-06-20, 23:42
  #84125
Medlem
p.norths avatar
Vilka 2 namn från Säpo(SÄK-ringen) som tros sig vara inblandade och delaktig i AGAG?
Citera
2017-06-21, 00:02
  #84126
Medlem
p.norths avatar
Nå vem var Säpo mannen från norrland som bara drog iväg i ca 2 veckor, frun väntade precis barn vilken dag som helst? Säpo mannen har alltså en son eller en dotter som var född i mars 1986.
Citera
2017-06-21, 00:14
  #84127
Medlem
p.norths avatar
Vilka bestod AGAG av då?
Säpo (säk-ringen) polis (någon/några från baseball ligan?) Militär.. 10 tal st? men 4-5 st hade fått uppdraget just mot O.P. Dessa uttnyttjade sina kontakter, många ovetande pjäsor. (militärövning)
Citera
2017-06-21, 06:32
  #84128
Medlem
ieshos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av onopono
Oavset eventuell roll i mordet så är det mycket viktigt att börja nysta var helst det kan finns spår som kan leda vidare uppåt, utåt.

AGAG är högintressant, även om man bara var presumtiva patsies.
Ja, allt som kommer fram om AGAG är intressant, men vad kan man förvänta sig ska komma fram? Enda möjligheten är att någon träder fram och berättar, som en blixt från en klar himmel utan att innan ha gett några signaler internt. Mikael Lundh har berättat att det talades mycket om AGAG bland hans kollegor på VD1, men han tycks inte ha någon detaljerad information.

Jag tycker att det framstår som att Holmér bildade gatuvåldsgruppen på 80-talet med baktanken att poliser skulle vänjas till våld, maktmissbruk och lagöverträdelser. Bl.a ur denna grupp valdes vissa ut för att ingå i AGAG. Antagligen ratades/räddades Lundh pga sin arbetarbakgrund.

Men jag tror inte riktigt på att fokusera på AGAG med vad som framkommer från anonyma källor. Det är ett läge för att vilseleda. Men visst skulle de vara lika intressanta som t.ex Barbrogruppen om det började läcka trovärdig information. Att i detalj försöka kartlägga AGAG utan tillförlitliga uppgifter är som att jaga spöken. Men självklart önskar jag lycka till för de som ändå vill försöka.
__________________
Senast redigerad av iesho 2017-06-21 kl. 06:43.
Citera
2017-06-21, 07:32
  #84129
Medlem
mvagrippas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av iesho
Ja, allt som kommer fram om AGAG är intressant, men vad kan man förvänta sig ska komma fram? Enda möjligheten är att någon träder fram och berättar, som en blixt från en klar himmel utan att innan ha gett några signaler internt. Mikael Lundh har berättat att det talades mycket om AGAG bland hans kollegor på VD1, men han tycks inte ha någon detaljerad information.

Jag tycker att det framstår som att Holmér bildade gatuvåldsgruppen på 80-talet med baktanken att poliser skulle vänjas till våld, maktmissbruk och lagöverträdelser. Bl.a ur denna grupp valdes vissa ut för att ingå i AGAG. Antagligen ratades/räddades Lundh pga sin arbetarbakgrund.

Men jag tror inte riktigt på att fokusera på AGAG med vad som framkommer från anonyma källor. Det är ett läge för att vilseleda. Men visst skulle de vara lika intressanta som t.ex Barbrogruppen om det började läcka trovärdig information. Att i detalj försöka kartlägga AGAG utan tillförlitliga uppgifter är som att jaga spöken. Men självklart önskar jag lycka till för de som ändå vill försöka.

Den information Michael Lundh sitter på ang SÄPO är sannolikt begränsad. Han var på VD1 som hade en hel del folk som övervakades av just SÄPO.

Tror det eller ej så håller jag med dig om att infon ang AGAG är besvärande oprecis. De personer som finns med från jämtlandsbesöket sågs bl a landshövdingen Sven Heurgren som var nära Olof Palme under hela tiden i Pilgrimstad och de andra orterna. Han borde slagit larm om det varit några konstigheter. Samma sak gäller livvakten Jan-Erik Hahne som var med i Jämtland. Inte heller han nämner några stämplingar mot OP där.

De SÄPO-män som Sten Andersson nämner övervakade OP och är bekräftade. Det skedde verkligen en illegal övervakning av OP från dessas sida vid tiden för MOP. Här finns konkreta uppgifter att gå vidare med. Kanske dyker det upp en nervkittlande bokstavskombination i samband med dessa.
Citera
2017-06-21, 09:28
  #84130
Medlem
ieshos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mvagrippa
Den information Michael Lundh sitter på ang SÄPO är sannolikt begränsad. Han var på VD1 som hade en hel del folk som övervakades av just SÄPO.

Tror det eller ej så håller jag med dig om att infon ang AGAG är besvärande oprecis. De personer som finns med från jämtlandsbesöket sågs bl a landshövdingen Sven Heurgren som var nära Olof Palme under hela tiden i Pilgrimstad och de andra orterna. Han borde slagit larm om det varit några konstigheter. Samma sak gäller livvakten Jan-Erik Hahne som var med i Jämtland. Inte heller han nämner några stämplingar mot OP där.

De SÄPO-män som Sten Andersson nämner övervakade OP och är bekräftade. Det skedde verkligen en illegal övervakning av OP från dessas sida vid tiden för MOP. Här finns konkreta uppgifter att gå vidare med. Kanske dyker det upp en nervkittlande bokstavskombination i samband med dessa.
Har du några namn på förmodade AGAG-personer? Eller andra intressanta uppgifter om AGAG?
Citera
2017-06-21, 09:39
  #84131
Medlem
ben-varfors avatar
Är det någon som vet något om Theutenbergs bokpresentation igår?
Citera
2017-06-21, 10:58
  #84132
Medlem
Ove Mollviks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av onopono
Oavset eventuell roll i mordet så är det mycket viktigt att börja nysta var helst det kan finns spår som kan leda vidare uppåt, utåt. AGAG är högintressant, även om man bara var presumtiva patsies.
Citat:
Ursprungligen postat av onopono
Dubbelkolla allt Dammegård säger och det som inte går att konfirmera, ta det med en nypa salt. Han är inte tillförlitlig ......
Citat:
Ursprungligen postat av HubertNorlen
Aha. Intressant! Minns du vem Tunander ansåg låg bakom mordet?
Det mest intressanta hos de källor jag fått lära känna personligen är inte vad de återberättar och säkert själva vill tro är sant utan vilka frågor de omedvetet undviker och plötsligt hellre kan misstro varandra och se mig som säponisse eller något ännu värre bara för att jag undrat över särskilda frågor.
Tunander har indirekt övertygat mig att åtminstone inte NATO som organisation ligger bakom MOP eller MAL och Dammegårds plötsliga omsvängning visar att inte heller CIA velat ha med riksmorden att göra annat än som observatörer precis som GRU.
Ingen främmande makt hade något att vinna på MOP utan kan mycket väl ha velat samverka för att rädda undan familjen Palme så som CIA via Dammegård förklarade. Guillou visste helt säkert att Lisbet inte ville vara med på sådan övning och så gick det äntligen som Feldtfalangen hoppats på efter flera misslyckade försök där AGAG exv stått i vägen.
Av IvB reaktioner har jag förstått att GRU ända från början under Kalla Kriget har haft en agent på allra högsta nivå i svenska statsapparaten av typ Guillou. I den psykologiska krigföringen mot folk och folkvalda måste man offra även eget folk så som frimureriet fungerar. All främmande makt ihop med världens finansmaffia måste då också för fredens skull ha full insyn och kan så fortlöpande försäkra sig om att lokala styret också här hellre offrar eget folk än avslöjar den imperiala bluff västvärldens finans och antidemokratisystem bygger på.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback