Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-03-20, 22:23
  #83017
Medlem
riskybizzys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mvagrippa
Ljugandet runt Ulla Strömbäck-Larsson och hennes gubbar är anmärkningsvärt även med mätt med MOP-mått. Innan Hans Ölvebro kom med sina uppgifter var det Först Ekoroteln och sedan SÄPO som hon skulle sett. Jörgen Almblad ljög först om detta och Spelade sedan dum när han konfronterades med sina egna uppgifter av Borgnäs.

Alla krumbukter får mig att tro att Ulla sett något för konspiratörerna obehagligt. Inga andra vittnen har varit så precisa. Men det är lite rörande att det ska till en näsvis kärring för att uppmärksamma märkliga beteenden en fredagskväll. Av alla WT-vittnesmål var Ullas det som kom in först. Ett par dagar innan Hans Holmer gjorde sin famösa sökning efter WT iakttagelser i pressen.


Nej, som sagt, Ulla Strömbäck-Larsson var verkligen ingen bag-lady. Anser att hon var ett fullt trovärdigt vittne. Gör som jag och stöd gärna saken.
Edit, ett fint sätt att ge henne upprättelse i efterhand.

https://rlv.zcache.se/ulla_stromback..._k2g1o_324.jpg
__________________
Senast redigerad av riskybizzy 2017-03-20 kl. 22:31.
Citera
2017-03-21, 00:20
  #83018
Medlem
Palmemördarens dagar slutade i ett skogsparti i USA!!!

Jag fick ett uppslag om detta via källor till hans karaktärsvittne under rättegången i USA mot Underwood (polisen som mördade Gunnarsson). Jag har forskat i ämnet och gått igenom mycket information. Gunnarsson ska ha erkänt mordet på Palme och berättat graverande missar i den husrannsakan som polisen gjorde hos Gunnarsson. Den största tabben var att dom bara hittade en handske (vet ej om det var höger eller vänster). Han har berättat för folk att han tappade den andra runt Sveavägen. Han har också berättat att pistolen ligger vid en sjö troligtvis norr om Jämjö öster om Karlskrona. Han dummförklarade även hela polisinsatsen. Detta erkännande gjordes bara någon vecka innan hans sista resa till USA inleddes. Det råder inga tvivel att han hittat på det hela. Ett styrkande i detta erkännande vore om det går att få tag på rapporten från husrannsakan.


Det som jag ser som mest tråkigt är att våran poliskår inte var på tårna under dessa viktiga veckor! Men dom hade han nästan...
__________________
Senast redigerad av MrFred80 2017-03-21 kl. 00:22.
Citera
2017-03-21, 05:07
  #83019
Medlem
andersaanderssonas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bradgardsindianen
Men vad då, du skriver lite dunkelt, gör du det medvetet? En narkotikaspaning kan väl avbrytas om man ser en överlåtelse där man beslutar att sända in polis för ett tillslag? Beslaget skulle väl kunna vara det som brukar bli, narkotika och måhända vapen eller stöldgods?

Man "mörkar" väl inte polisens arbete om det är så att exempelvis FMN grupp var ute, inte ens om de har koppling till "Barbro"? FMN står inte under någon myndighet, det är en ideell organisation som väl ses som allmännyttig för sin sociala inriktning (och därmed får viss fördelaktig skattebehandling och bidrag). Det FMN gör kan i vissa fall måhända vara tveksamt om man kartlägger langare m. m. ingående. De kan vara till nytta i polisiärt hänseende men de är fortfarande inte en organisation som lyder under polisen. Det går alltså inte direkt att begära in rapport på vilka som var ute med WTs. Mig veterligt var det inte förbjudet för civila att gå omkring med WTs.


Anledningen till att jag skriver dunkelt är att informationen som nått mig/oss är dunkel. Låt oss titta på vad Dag sade strax före trettioårsdagen.

http://www.aftonbladet.se/nyheter/article22332013.ab

Citat.
– De flesta av de avsnitt som vi jobbar med går ofta ut på att det är ett flertal som har varit inblandade i det här mordet och i och med att det finns så pass många iakttagelser av personerna med walkie-talkies så vill vi, och vi har försökt, få identitet på de här personerna. Skulle det vara så att vi får identitet på dem så tror jag att man skulle kunna bestämma vilket avsnitt som vi ska titta extra nog på.

Samtidigt klarlade Dag Andersson att polisen under mordkvällen också haft en knarkspaning i området - men att denna är utredd och inte av intresse.
Slut citat.

Hur vet man att den utredda polisiära knarkspaningen inte är av intresse. Den avbröts 22,30. Det finns uppgifter om att de dröjde kvar i området. Bevisligen är det den enda gruppen som med säkerhet kan knytas till området. Vad såg dessa poliser. Andra personer med WT. Rörelser i området. Vi har ingen aning. Det enda vi vet är att de enlig Dag är ointressanta.

Citat från ovanstående länk.
Om de många observationerna av personer med walkie-talkies säger spaningsledaren Dag Andersson att man tar dem på "största allvar" och att man gått igenom tekniska undersökningar, beslag och tidigare förhör som har gjorts kring personer med walkie-talkies på mordplatsen. Slut citat.

Vilka tekniska undersökningar och beslag. Enligt Ölvebro existerade det inte ens några WT. Ändå mindre en polisiär narkotikaspaning i området. Kan beslag i sammanhanget betyda något annat än kommunikationsutrustning. Och när utfördes dessa beslag och tekniska undersökningar.

Under Holmers, Ulf Karlssons, Ölvebros eller Edqvists tid. Som du märker är det dunkelt. Trots att han var mer klar än alla andra tidigare spaningsledare tillsammans.
__________________
Senast redigerad av andersaanderssona 2017-03-21 kl. 05:10.
Citera
2017-03-21, 08:14
  #83020
Medlem
andersaanderssonas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mvagrippa
Ljugandet runt Ulla Strömbäck-Larsson och hennes gubbar är anmärkningsvärt även med mätt med MOP-mått. Innan Hans Ölvebro kom med sina uppgifter var det Först Ekoroteln och sedan SÄPO som hon skulle sett. Jörgen Almblad ljög först om detta och Spelade sedan dum när han konfronterades med sina egna uppgifter av Borgnäs.

Alla krumbukter får mig att tro att Ulla sett något för konspiratörerna obehagligt. Inga andra vittnen har varit så precisa. Men det är lite rörande att det ska till en näsvis kärring för att uppmärksamma märkliga beteenden en fredagskväll. Av alla WT-vittnesmål var Ullas det som kom in först. Ett par dagar innan Hans Holmer gjorde sin famösa sökning efter WT iakttagelser i pressen.

Ölvebros beteende kan till en del förklaras med att han försökte sätta dit CP. Det såg inte bra ut med WT-bärare i en ensam galnings miljö. Och mycket riktigt. WT-bärare nämndes aldrig i rättegångarna. Lika lite som att Lisbet på Sabb pratade om två gärningsmän. Samtidigt som CPs försvarare låtsades som att det regnade.

Holmer efterlyste fler vittnen som sett WT. Efter att Ulla och en till kommit med sina. Bevisligen struntade han i dessa efteråt. Skelleftehamnsmannen blev enbart ett pittoreskt inslag i en spaningsledares vedermödor.

Huruvida Ulf Karlsson ens noterade deras närvaro är fortfarande höljt i dunkel. Och i Tommy Lindströms bok är slutsatsen att det var Christer Andersson som var skyldig. Eftersom CP eventuellt var oskyldig.

Den Skarpe förundersökningsledaren Kerstin brydde sig aldrig om WT-bärare. Det hon ägnade sig åt var att beklaga att den skyldige avled och tyvärr inte längre kan utredas.

Gunnar Wall om Kerstin Skarp.

https://gunnarwall.wordpress.com/201...kerstin-skarp/

LGWP om samma person.

http://www.expressen.se/kronikorer/l...ssaste-kniven/

Historien, som vi känner den, är att ingen spaningsledare/förundersökningsledare uttalat att mordet kan lösas via en identifiering av WT-bärarna. Innan Dag uttalade dessa ord. Bevisligen gick han några månader senare i pension. Liksom ett antal andra. Kvar blev enbart Hans Melander.

På sin första presskonferens slog HH fast att det Lisbet sade på Sabb hade hon aldrig sagt. Det var enbart ett missförstånd. Senare slog han fast att Lisbet inte ska närvara på en rekonstruktion. Något som bevisligen aldrig skedde.

Efter att två personer de första dagarna efter mordet vittnade om män med WT ville han ha fler. Något som Ölvebro senare vittnade om enbart var ett bandyklubbssyndrom. Trots att de första två inte ingick i syndromet. Alltså måste de två första var det känsliga. Mängden bortförklaringar tyder på det.

Alltså måste det vara Ullas uppgifter som är det mest känsliga. Orsaken till Holmers efterlysning.

Om vi då sammanför dessa uppgifter med andra. Var hamnar vi då.

Det viktigaste för HH vid den första presskonferensen var att rikslarmet om två gärningsmän var felaktigt. Senare var det viktigt att samma Lisbet inte deltog i en rekonstruktion.

Det var viktigt för Ölvebro att påpeka att WT- bärarna aldrig existerade. I dess yttersta form blev Ulla en baglady. Ett rent förtalsbrott. Eller med dagens språkbruk fake news. Eller att det var Ryssland som låg bakom de uppgifterna. Rentav en höger om höger hackargrupp i Kroatien som går SDs ärenden.

Alla uppgifter om Stens Säpotrio och Säpos övervaknings-PM omgärdas av en mur av hemligstämplar. Carl Lidbom, med hans extraordinära befogenheter via IC, har aldrig nämnt dessa fakta. Förmodligen beroende på att det inte skulle gynna deras sak. Eftersom saken handlade om andra saker än att lösa mordet.

För mig är det uppenbart att den förste spaningsledaren styrde de efterföljande. Det han fastslog har ingen senare vågat utmana. Än in i denna dag mötte Nieminen mördaren. Och att larmet gick 23,23,00. Inte ens Dag vågade sig på en revidering.

Du skriver att det Ulla såg var någonting som för konspiratörerna var någonting obehagligt. Jag håller inte med om det. Eftersom det förutsätter att mörkläggarna var desamma som genomförde mordet. Utan bevis vägrar jag tro på det påståendet.
__________________
Senast redigerad av andersaanderssona 2017-03-21 kl. 08:22.
Citera
2017-03-21, 09:52
  #83021
Medlem
mvagrippas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrFred80
Palmemördarens dagar slutade i ett skogsparti i USA!!!

Jag fick ett uppslag om detta via källor till hans karaktärsvittne under rättegången i USA mot Underwood (polisen som mördade Gunnarsson). Jag har forskat i ämnet och gått igenom mycket information. Gunnarsson ska ha erkänt mordet på Palme och berättat graverande missar i den husrannsakan som polisen gjorde hos Gunnarsson. Den största tabben var att dom bara hittade en handske (vet ej om det var höger eller vänster). Han har berättat för folk att han tappade den andra runt Sveavägen. Han har också berättat att pistolen ligger vid en sjö troligtvis norr om Jämjö öster om Karlskrona. Han dummförklarade även hela polisinsatsen. Detta erkännande gjordes bara någon vecka innan hans sista resa till USA inleddes. Det råder inga tvivel att han hittat på det hela. Ett styrkande i detta erkännande vore om det går att få tag på rapporten från husrannsakan.


Det som jag ser som mest tråkigt är att våran poliskår inte var på tårna under dessa viktiga veckor! Men dom hade han nästan...

Åklagaren KG Svensson var den som släppte Viktor Gunnarsson alldeles för snabbt vid det första anhållandet den åttonde mars. Spanchefen SL Pettersson ville hålla kvar VG för att kunna undersöka han förehavanden ordentligt. Nu blev det inte så efter KGS ingripande som för övrigt stöddes av både Hans Holmer och Hans Wranghult.

Det finns åtskilliga besvärande indicier mot VG . Officeren i Karlskrona som VG ville ha med i en hemlig grupp "Vi behöver såna som du". Det finns chilenarna han förvarade sin jacka hos och som inte gillade hans hatiska politiska utfall. Unga flickvännens iakttagelse av en revolver i VG garderob , december 85 är en tredje. Styrks av att hon berättat om revolvern för en väninna före MOP som bekräftade uppgiften för PU.

Samtidigt står det klart att VG är den person som utsattes för flest konfrontationer och inget av alla dessa vittnen pekade ut honom som GM. Men han kan finnas med i en konspiration. Det finns fortfarande massor att utreda om denne märklige man. Ett av hans "upptåg" var att en tid före MOP var att bli bjuden på middag av VDn för Fläktfabriken i Växjö. VG utgav sig att vara amerikansk journalist för Wall street journal och gick till en början i land med sitt bedrägeri, men det uppdagades och han dömdes för ofredande.
Citera
2017-03-21, 10:28
  #83022
Medlem
Ove Mollviks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av andersaanderssona
Ölvebros beteende kan till en del förklaras med att han försökte sätta dit CP. Det såg inte bra ut med WT-bärare i en ensam galnings miljö. Och mycket riktigt. WT-bärare nämndes aldrig i rättegångarna. Lika lite som att Lisbet på Sabb pratade om två gärningsmän. Samtidigt som CPs försvarare låtsades som att det regnade.
Holmer efterlyste fler vittnen som sett WT. Efter att Ulla och en till kommit med sina. Bevisligen struntade han i dessa efteråt......
Den Skarpe förundersökningsledaren Kerstin brydde sig aldrig om WT-bärare. Det hon ägnade sig åt var att beklaga att den skyldige avled och tyvärr inte längre kan utredas......
Troligen hade CP lovat att ställa upp som fejkad mördare i den låtsade kuppövning där OP bara skulle fås till att försvinna och smugglas ur landet så som Holmér, Lidbom, Näss osv hade kunnat tänka sig ske i samverkan med CIA i likhet med vad Dammegård till slut tvingades hitta på på bekostnad av hela sin trovärdighet efter att tydligen ha avslöjat alltför mycket eller något helt fel för CIA.
Varför Säpo lagt ut det uppenbart vilseledande PKK-spåret efter Guillous idé och att någon annan än förslagsvis Alf Karlsson uppträtt i prickskyttscenariot som IvB råkat spräcka och att sedan Harvardpapper blev stulna som inte Holmér heller fick veta i tid och då inte någon av hans WT-spanare fått vara beredda på den prickskytt det trots allt blev fråga om måste ha gett Holmér tillräcklig anledning att avsäga sig vidare ansvar för utredningen. Av de tre han erbjöd PU att gå vidare med som huvudmisstänkta var det bara Baresic han inte själv fått lov att undersöka trots alla oegentligheter, avlyssningar osv som avslöjats kring PKK med direkt koppling till Baresic och hans väktare.
Guillou har uppenbarligen de starkaste personliga hållhakarna på både Skarp och LGWP som helt klart förstår mer än de någonsin kan yppa för någon.
Citera
2017-03-21, 11:20
  #83023
Medlem
andersaanderssonas avatar
Walls senaste inlägg på sin blogg.

https://gunnarwall.wordpress.com/2017/03/

[b]Idag måste han söka efter personer som stödjer hans teori om att mördaren visste viken väg offret skulle ta. Via ett förutbestämt möte. Där han, liksom jag, insett att mördaren befann sig på mordplatsen långt före att paret Palme bytte sida på Sveavägen.[/
Citera
2017-03-21, 13:42
  #83024
Medlem
bradgardsindianens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av andersaanderssona
Anledningen till att jag skriver dunkelt är att informationen som nått mig/oss är dunkel. Låt oss titta på vad Dag sade strax före trettioårsdagen.

http://www.aftonbladet.se/nyheter/article22332013.ab

Citat.
– De flesta av de avsnitt som vi jobbar med går ofta ut på att det är ett flertal som har varit inblandade i det här mordet och i och med att det finns så pass många iakttagelser av personerna med walkie-talkies så vill vi, och vi har försökt, få identitet på de här personerna. Skulle det vara så att vi får identitet på dem så tror jag att man skulle kunna bestämma vilket avsnitt som vi ska titta extra nog på.

Samtidigt klarlade Dag Andersson att polisen under mordkvällen också haft en knarkspaning i området - men att denna är utredd och inte av intresse.
Slut citat.

Hur vet man att den utredda polisiära knarkspaningen inte är av intresse. Den avbröts 22,30. Det finns uppgifter om att de dröjde kvar i området. Bevisligen är det den enda gruppen som med säkerhet kan knytas till området. Vad såg dessa poliser. Andra personer med WT. Rörelser i området. Vi har ingen aning. Det enda vi vet är att de enlig Dag är ointressanta.

Citat från ovanstående länk.
Om de många observationerna av personer med walkie-talkies säger spaningsledaren Dag Andersson att man tar dem på "största allvar" och att man gått igenom tekniska undersökningar, beslag och tidigare förhör som har gjorts kring personer med walkie-talkies på mordplatsen. Slut citat.

Vilka tekniska undersökningar och beslag. Enligt Ölvebro existerade det inte ens några WT. Ändå mindre en polisiär narkotikaspaning i området. Kan beslag i sammanhanget betyda något annat än kommunikationsutrustning. Och när utfördes dessa beslag och tekniska undersökningar.

Under Holmers, Ulf Karlssons, Ölvebros eller Edqvists tid. Som du märker är det dunkelt. Trots att han var mer klar än alla andra tidigare spaningsledare tillsammans.

Förstår jag dig rätt om jag uppfattar att din kritik angående utredningen av specifikt narkotikaspaningen inbegriper att du uppfattar att denna aktivitet och de personer som ingick "bara" kollats till var de befann sig och att utesluta att någon skulle vara inblandad i MOP men att man inte ingående hört dem om vad de ev iakttagit? Isåfall är jag med dig.

Det jag kan tänka mig att man skulle kunna finna är väl just grupper av civila som ev arbetar i så nära samband med exempelvis polis eller någon försvarsgren, det mest konkreta exemplet jag kan komma på är väl det uttjatade FMN (Föräldrar Mot Narkotika), där viss informationsinsamling och utbyte kanske faller något utanför vad som rättsligt är tillåtet. Sådant skulle säkerligen vara intressant att granska närmare. Men det är sannolikt ointressant avseende mordet på OP.
Citera
2017-03-21, 13:54
  #83025
Medlem
bradgardsindianens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LeifD2
Saken är den att snuten inte har velat tala om andra observationer av personer med Walkie Talkie alls, fram till helt nyligen. Med undantag av narkotikaspaningen. Nu kommer Dag Andersson och menar att indentifieringen av WT-bärare kan avslöja hela jävla mordet. Kläcker han ur sig efter 30 år. Och fortfarande inte ett pip om dom observationer som gjorts av spanare som spanat på OP en tid före mordet, alltså innan mordkvällen. Och som även SÄPO sade sig kunna belägga i en rapport som Holmér mycket nogrannt såg till att lägga undan i en byrålåda.
Hur vet Dag A att lösningen på mordet finns hos WT-bärarna? Jo, för att utredningen har kännt till dom hela tiden, och troligen finns också information om vilka dessa här. Men det är inte säkert att Dag A har exakt den informationen.

Frågan är om någon utomstående kunnat använda SÄPOs system av slavsändare*?

Och någon radioförsedd person som observerade mordet var i alla fall ute, och snackade med andra radioentusiaster. I alla fall om man skall tro den fotograf som hörde detta på sin polisradio när han satt i bilen och väntade på något smaskigt jobb. Fotografen kan förståss ha hittat på saken, men varför skulle han göra det?

*) SÄPO använde walkie talkies i sina spaningsjobb på 80-talet i sthlm. Och sådana apparater har dålig räckvidd i stadsmiljö. Men man kan använda repeaters, så når dom mycket längre. För någon som viste vilken frekvens man skall använda så skulle man kunna göra detta själv, privat. Med en s.k. scanner så skulle en person med gott tålamod kunna kartlägga i alla fall en del sådan trafik och frekvenser. Risken är förståss att SÄPO spelade in allt som sändes över repeatrarna.
En tanke är ju också att personer anställda på SÄPO pyzzlade med Palme-frågor på sin fritid, så att säga. En annan att man gjorde det på betald arbetstid... Men rent tekniskt så fanns i alla fall ett system uppe, för dom som visste att använda det.

Eller att de kanske samarbetar med organisationer som inte står under den tillsyn som polismyndighet har?

Fotografen kan väl ha missförstått någon del i det han hörde? Att det han hör är någon som återger över radio vad som hänt som hen fått det berättat för sig och att det inte är fråga om en "jag såg det själv" historia hen hör?
Jag är inte så tekniskt kunnig med radio, men det är inte möjligt att det fotografen hör är något som utgår från taxichaufför på platsen? När larmet kommer därifrån?

Men visst kan det vara så att OP var under bevakning, om man nu antog att landsförrädar ryktet kunde ha någon liten del fog för sig. Och att någon sate då fick se det rätt framför sig.
__________________
Senast redigerad av bradgardsindianen 2017-03-21 kl. 13:59.
Citera
2017-03-21, 14:45
  #83026
Medlem
Ove Mollviks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av andersaanderssona
Walls senaste inlägg på sin blogg.https://gunnarwall.wordpress.com/2017/03/
[b]Idag måste han söka efter personer som stödjer hans teori om att mördaren visste viken väg offret skulle ta. Via ett förutbestämt möte. Där han, liksom jag, insett att mördaren befann sig på mordplatsen långt före att paret Palme bytte sida på Sveavägen.[/
Vad hindrar er att tala om den väl placerade prickskytten vid just denna mötesplats? Den enda möjliga kulbanan framgick särskilt tydligt på den bild Wall använde sig av som jag ständigt påtalat men ändå fick vi precis som här aldrig talat mer om saken.
Citera
2017-03-21, 17:07
  #83027
Medlem
mvagrippas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av riskybizzy
Nej, som sagt, Ulla Strömbäck-Larsson var verkligen ingen bag-lady. Anser att hon var ett fullt trovärdigt vittne. Gör som jag och stöd gärna saken.
Edit, ett fint sätt att ge henne upprättelse i efterhand.

https://rlv.zcache.se/ulla_stromback..._k2g1o_324.jpg

Angående Ulla Strömbäck-Larssons vittnesmål finns en del intressanta fakta:

På originaluppslaget har antecknats ”Männen är kollegor från KEE” (KEE var enligt uppgift beteckningen för den s.k. eko-roteln). En motsvarande anteckning finns på förhöret från den 6 mars. Senare tycks PU ha varit inne på att Ulla iakttagit spanare som haft i uppdrag att övervaka skinheads, därav förhöret med Claes Björklund 1990. Numera står det klart att PU inte lyckats identifiera de personer Ulla säger sig ha sett.

Redan tidigt har någon identifierat Ullas gubbar som folk från Eko-roteln, Vem gör det? Är det Hans Holmer? Eller PG Näss som utreder poliser? Sedan har detta visat sig vara falskt. Någon har tidigt varit ute för att sopa igen spåren. Gör Holmer efterlysningen bara för att skapa oreda? Få in alla strålkärringar, av båda könen, och deras berättelse för att villa borts Ullas berättelse.

Att WT männen som Ulla ser alltid angivits vara poliser tycker jag i sig är intressant. Agerandet pekar mot hur man från början inte har ett klart mål för "bortförklaringarna", man drar bara till med nått som låter bra.
Ställt mot SÄPOs övervaknings-PM blir hennes uppgifter och dribblandet lika intressant, där den röda tråden går från Gamla Stan ner till Sveavägen. Man verkar inte kunna bestämma sig för hur man ska ha det, SÄPO-analysen är stringent och konsekvent. Ingen kårand(e)nöd hos den utredande kommissarien.

När jag tolkar agerandet ser jag inte att man har mörkläggningen klar för sig från. Mera att den växer fram. Att det finns krafter mitt i som hela tiden påverkar är ett som är säkert men den monumentala mörkläggningen som vissa ser den ser inte jag i agerandet mot Ulla och hennes uppgifter.
Citera
2017-03-21, 17:29
  #83028
Medlem
mvagrippas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Klippo
Harpoon:

http://www.cryptomuseum.com/spy/fs5000/

Läs gärna längre ned under History - ACC

Intressant om Harpoon, kom 1985 frågan är om den var i bruk ute bland grupperna så tidigt som i februari 1986. ACC , ja där vet vi från Daniele Ganser och Mats Delands arbeten att SÄPOs operative chef PG Näss hade en central roll.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback