Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-03-04, 10:21
  #82501
Medlem
MossTrumss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gothus
Ja var bodde dom då da?

Citat:
Williamson bodde i en gästlägenhet på Kammakargatan i centrala Stockholm och som disponerades av IPA, International Police Association.

Källa: http://www.politiskamord.com/p2sydafrikasparet.html
Citera
2017-03-04, 10:37
  #82502
Medlem
Gothuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MossTrums
Källa: http://www.politiskamord.com/p2sydafrikasparet.html
36. Förteckningen över vilka som hade övernattat på mordnatten hade försvunnit spårlöst när Palmeutredarna kom för att kontrollera uppgiften. Man frågade sporadiskt några av de som skulle spela Polis-SM i Bordtennis och hade befunnit sig på den uppgivna adressen men de hade inte sett nån utlänning.
Av de ca 400-500 poliser som skulle spela Bordtennis SM kom endast ca hälften till start. Antingen var man för tagen av situationen, ledsen och chockad eller så fick man gå i tjänst. Men tävlingen genomfördes mot förmodan. Vem som till slut fick äran att ställa sig allra högst upp på prispallen kommer jag inte riktigt ihåg.

Jag måste ändå tycka att det är lite speciellt att Poliser representerar från säkert näst intill alla polisdistrikt och så sker detta attentat. Jag betvivlar att någon av dessa inte minns det som igår.
__________________
Senast redigerad av Gothus 2017-03-04 kl. 10:57.
Citera
2017-03-04, 10:44
  #82503
Medlem
MossTrumss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gothus
36. Förteckningen över vilka som hade övernattat på mordnatten hade försvunnit spårlöst när Palmeutredarna kom för att kontrollera uppgiften. Man frågade sporadiskt några av de som skulle spela Polis-SM i Bordtennis och hade befunnit sig på uppgivna adress men de hade inte sett nån utlänning.
Att verka men inte synas är en konst som flera med ett secret service uppdrag kan till fullo och berhärskar
Citera
2017-03-04, 14:41
  #82504
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MossTrums
Menar du att dessa tjänstemän beordrade mordet på Olof Palme?
Nej. Jag menar att den här typen av mord inte sker utan godkännande/order från högsta ort. Jag tror inte att Reagan var införstådd. Det var däremot hans vicepresident, GHW Bush. Hur det såg ut i detalj vet jag givetvis inte, men det är i grupperingen kring honom som man antagligen hittar de ytterst ansvariga. Bush = CIA = US Deep State.

Intressant är att CIA samarbetade med sydafrikanska element när de beordrade mordet på Patrice Lumumba.

Att den sydafrikanska Truth and Reconciliation-kommissionen av en slump hittade dokument som beskrev en "Operation Celeste" som var namnet på en operation som gick ut på att mörda Dag Hammarskjöld. I dokumentet framgår det att Allen Dulles ger sitt fulla stöd till operationen och med förhoppningen att det sker snyggare än mordet på Lumumba.

Intressant är att det var just en amerikansk CIA-agent som hittade Nelson Mandela varpå apartheidresgimen plockade in hononom och fängslade honom på Robben Island. Om de vetat vilken ikon han skulle bli så hade svinen mördat även honom och då givetvis med CIA's välsignelse.

Intressant är också att CIA-fronten Permindex/Centro Mondiale Commerciale fick en fristad i just Sydafrika när organisationen blev utkastad från Italien.

Intressant är att affärsmannen och "högt betalda" CIA-agenten Clayton Shaw ingick i den grupp i New Orleans som såg till att Lee Harvey Oswald fick en lämplig "legend" innan han blev patsy i mordet på JFK.

Intressant är att samma Permindex och Clay Shaw kan kopplas till finansiering av mordförsök på Frankrikes dåvarande president, Charles de Gaulle.


GHW Bush blir mer och mer intressant ju mer jag läser in mig på US Deep State. Att han var CIA långt innan han blev organisationens chef, 1976, står idag utom tvivel. Kanske värt en egen tråd?
Citera
2017-03-04, 15:30
  #82505
Medlem
Jag är helt hundra på att Palme utgjorde en såpass allvarlig säkerhetsrisk för riket att han togs av daga.
Det förklarar varför mordet inte är löst och det förklarar varför mordet inte är löst trots att så många involverade verkar känna till sanningen. Case closed.
Citera
2017-03-04, 16:03
  #82506
Avstängd
Lite nytt/gammalt på öppet arkiv https://www.oppetarkiv.se/video/2685601/rekordmagazinet
https://www.oppetarkiv.se/video/12449210/rapport
https://www.oppetarkiv.se/video/2223...ntervjuas-1979
Citera
2017-03-04, 16:46
  #82507
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KingKong90
Jag är helt hundra på att Palme utgjorde en såpass allvarlig säkerhetsrisk för riket att han togs av daga.
Det förklarar varför mordet inte är löst och det förklarar varför mordet inte är löst trots att så många involverade verkar känna till sanningen. Case closed.
Fel. Höger om höger var övertygade om att han var en allvarlig säkerhetsrisk. Det betyder knappast att han faktiskt var det.

Ja. Så som mordutredningen (inte) har bedrivits så är den enda rimliga slutsatsen att mordets uppklarande direkt äventyrar Rikets säkerhet. Den enda möjliga kandidaten i den ekvationen är NATO/CIA/USA.

- Motiv

- Resurser

- Rutin

- Nätverk

- Uthållighet

- Makt

- Statistik

Det är knappast en fiende lilla formellt neutrala Sverige har råd att hålla sig med i ett läge där Kalla kriget fortfarande är en realitet, utan tecken på att avslutas.
Citera
2017-03-04, 16:54
  #82508
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MossTrums
Det var höga tjänstemännen i den amerikanska presidentadministrationen som låg bakom Iran-Contra affären. Fjorton tjänstemän åtalades och elva av dem fälldes i en amerikansk domstol. Det kunde aldrig bevisas att president Reagan hade kännedom om Iran-Contra affären. Försvarsminister Caspar Weinberger stod åtalad men fälldes inte.

Menar du att dessa tjänstemän beordrade mordet på Olof Palme? Som jag förstår Tatum stod OSG utanför både presidentadministrationen och CIA, uppbyggd av vicepresident Busch för att kringgå kongressen och hela det amerikanska etablissemanget.

Tatum’s påstående att OSG utförde mordet med hjälp av sydafrikanska hitmän har stöd i flera andra oberoende vittnesuppgifter.

Källa: http://www.politiskamord.com/p2sydafrikasparet.html
Sydafrikaspåret var väl känt vid tiden för Tatums uttalande. Frågan är om han har påstått något av vikt som först senare har bekräftats av oberoende källor.

Vet du något sådant?
Citera
2017-03-04, 17:55
  #82509
Medlem
MossTrumss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av onopono
Sydafrikaspåret var väl känt vid tiden för Tatums uttalande. Frågan är om han har påstått något av vikt som först senare har bekräftats av oberoende källor.

Vet du något sådant?
Svar: Nej.

Tidigare har det bara skvallrats om att sydafrikanska agenter var aktiva i Stockholm morddagen 1986. Tatum har snävat in Sydafrikaspåret då han pekat ut krafter - man kalla dessa the Deep State - i USA.

Det är Palmeutredarnas sak att utreda Tatum-tråden i Sydafrikaspåret. Jag tror att PU har fler tips i Sydafrikaspåret än vad allmänheten känner till, om de tagit hjälp av Säpo.

Citat:
The Deep State: The Fall of the Constitution and the Rise of a Shadow Government. The book is an insider’s account of who really runs Washington regardless of which party is in power

Länk: http://www.mikelofgren.net/
Citera
2017-03-04, 18:41
  #82510
Medlem
LeifD2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av onopono
Fel. Höger om höger var övertygade om att han var en allvarlig säkerhetsrisk. Det betyder knappast att han faktiskt var det.

Varför är då alla, inklusive Partiet så angelägna om att mordet (och Palme själv) inte utreds? Varför skulle Partiet och flera av dess mest framståeende figurer som t.ex Carl Lidbom gå ut och säga att det vore bäst om inte mordet klaras upp, om det var höger-om-höger krafter bakom, och enbart dessa krafter?

Mörkläggningen handlar om att dölja ett System. Delar av det systemet löpte amok, eller gjorde vad man måste. Exakt vilket vet vi inte, det beror bland annat på vad den Store P egentligen höll på med. Förslaget om polisen i krigstid som jag skrev om igår är en sådan sak som reser frågetecken alltså. Likaså Palmes ställning inom Partieliten och hans person.
Citera
2017-03-04, 19:49
  #82511
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LeifD2
- Så enligt det här förslaget så skulle polisen vid en ockupation hjälpa ockupationsmakten med att hålla ordning istället för att göra motstånd?
- Ja, just precis.
- Var kom det här förslaget ifrån då?
- Ja, det måste ju ha kommit från Palme naturligtvis.

Alltså, förslaget var på gång vintern 1985/86. Men efter Palmes frånfälle så blev det inget utav detta.

Minns inte alla detaljer men det var inte OP som var drivande det är undertecknat av Birgitta Dahl och en till var det Tage G Pettersson ? Sen kom väl moderaterna med liknande förslag senare och det syftar givetvis på att man ska få behålla sin egen polis istället för att få poliser ifrån ockupationsmakten som terroriserar medborgarna.
Citera
2017-03-04, 19:54
  #82512
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LeifD2
Varför är då alla, inklusive Partiet så angelägna om att mordet (och Palme själv) inte utreds? Varför skulle Partiet och flera av dess mest framståeende figurer som t.ex Carl Lidbom gå ut och säga att det vore bäst om inte mordet klaras upp, om det var höger-om-höger krafter bakom, och enbart dessa krafter?

Mörkläggningen handlar om att dölja ett System. Delar av det systemet löpte amok, eller gjorde vad man måste. Exakt vilket vet vi inte, det beror bland annat på vad den Store P egentligen höll på med. Förslaget om polisen i krigstid som jag skrev om igår är en sådan sak som reser frågetecken alltså. Likaså Palmes ställning inom Partieliten och hans person.
Osäker på vad du menar med, system?

1. Sverige var endast formellt neutralt. I verkligheten var vi en liten väst-demokrati, helt beroende av skyddet från NATO/USA.

2. Palme radikaliserades alltmer åt vänster samtidigt som tidsandan (Reagan, Thatcher, osv) och socialdemokratins övriga ledarskikt drog åt motsatt håll.

3. NATO/CIA/Svenska höger-om-höger kommer nu överens om att Palme utgör en strategisk säkerhetsrisk som hotar både Sveriges frihet men också maktbalansen i Kalla kriget.

4. Samma konstellation mördar nu Palme förvissade om att övriga sossar i maktställning i allt väsentligt spelar i samma lag.

5. Samma sossar har nu makten i landet och över polisutredningen av mordet (HH mfl).

6. Man förstår ganska omgående att ytterst ansvariga antagligen är CIA och USA's maktelit.

Föreställ dig nu de säkerhetspolitiska konsekvenserna för Sverige om det här kom fram mitt under det Kalla kriget.


Ingvar Carlsson uttryckte det kanske bäst för ett antal år sedan:

"Sverige klarade det här."


Det kan knappast varit mordets uppklarande han avsåg.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback