Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2016-09-25, 08:35
  #78973
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av iesho
Jag har visserligen trott på kommunismen i min ungdom men jag har aldrig hatat kommunister. Det är ditt påhitt. Men jag har också skrivit att jag inte tror på kommunism. Men för den för den sortens register som mvagrippa gör, så lönar sig vissa uppgifter bättre än andra.


Att nazism och antisemitism länge frodats inom Säpo och Stockholmspolisen är allmänt känt.

Nej jag minns väl diskussionen vi hade när du fastslog klart och tydligt att du hatade kommunism

Allmänt känt! Jo jag tackar. Du är medveten om att detta är ett klassiskt ickeargument att upprepa det man efterfrågades att bevisa eller göra troligt.
Citera
2016-09-25, 08:42
  #78974
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av chimon
Jag tror inte heller på att Palme var utan livvakter som det officiellt sägs. I gäst hos Hagge säger han att han har en man efter sig minst hela tiden. Detta var 1977 1986 var det säkert än mer. Finns det någon risk att säpo eller andra trixat med dessa uppgifter? Palme hade ju definitivt grupper efter sig som Eap hela 1986-definitivt hade han hemliga grupper som Barbro och ib3 efter sig. Mordet blev definitivt sett av någon av dessa grupper. Kanhända att HH nazister i vd1 var en sådan grupp men eftersom de var hemliga fick de inte utredas och förnekas. Så varför löses inte mordet om det iaktagits av dessa grupper?
Min teori I skenet av sitt mörker och icke existens kunde mordet fullföljas. Där var Palme med i utformningen av detta som skulle bli hans död.

Man hade bara Säpos personskydd i offentliga sammanhang dvs under tjänsteförrättning.Hur det såg ut varierade med situation, plats och hotbild. Privat och i regeringskansliet var det ABAB som stod för skyddet som delvis var av teknisk art (troligen larm och inbrytningsskydd samt ev rondering av grannskapet). Exakt hur det såg ut är fortfarande hemligt. OP kunde också begära skjuts av Säpo när det krävdes då det alltid fanns en jour.
__________________
Senast redigerad av boboslacke 2016-09-25 kl. 08:57.
Citera
2016-09-25, 08:50
  #78975
Medlem
ieshos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av boboslacke
Nej jag minns väl diskussionen vi hade när du fastslog klart och tydligt att du hatade kommunism

Allmänt känt! Jo jag tackar. Du är medveten om att detta är ett klassiskt ickeargument att upprepa det man efterfrågades att bevisa eller göra troligt.
Då får du leta upp det inlägget och överbevisa mig om att jag har skrivit detta.

Mina versioner av bajonettmordet kommer ifrån massmedia, precis som din version. Klippet du kom med var bra och tål att jämföras med vad som framkom i rättegången m.m. Enligt ett vittne vid Monte Carlo (då Martin Olhsson) så var det ett slagsmål två mot en, vilket var anlednigen till att brottsrubriceringen ändrades från mord till dråp. Också intressant att han slapp fängelse och fick mindre än två års rättspsykiatrisk vård innan han förklarades frisk.
Citera
2016-09-25, 08:54
  #78976
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av riskybizzy
Tack för den länken! Tycker att WACL-spåret och nu med Armfelt inbakad i smeten, i bred mening, är det som är mest intressant i tråden. I synnerhet med tanke på de kopplingar som finns till stay-behind och andra organisationer som det finns mycket om i tråden sedan tidigare. Jobba på!

Fast då är det ju ytterst märkligt att dessa skyddats av det politiska etablisemanget med SAP i spetsen! För sådana som Wedin är ju uppenbarligen EU ett kommunistiskt experiment där han väljer att leva i en stat som styrs av en islamistisk regim.

Eller menar du att Dahsten, Donald mfl delar deras värderingar?
Citera
2016-09-25, 09:09
  #78977
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av iesho
Då får du leta upp det inlägget och överbevisa mig om att jag har skrivit detta.

Mina versioner av bajonettmordet kommer ifrån massmedia

Vem orkar. Vid det här laget vet ju alla i tråden vad du går och du har inga ryggdunkare kvar.

Din version är av dig anpassad för dina syften och då skarvar du tydligen som du vill för att förvandla en uppbrusande buse till en iskall mördare precis som du försökte förvandla en Pizzeriaägare till en dömd för medlemsskap i logen P2 innan logen ens var avslöjad.

Det enda gemensamma för dina olika utfall och din tro genom alla år är systematisk desinformation med deformerade fakta och fantasifulla teorier med udden riktad mot allt det kring mordet som för de flesta insatta blivit allt tydligare. Det enda du bekämpar intensivt är det som har med wt-övervakning och det som benämnts Barbrogruppen att göra särskilt när det påpekas starka kopplingar till personer med bakgrund i IB.

Det andas inte lite desperation i dina sk argumentationer.
Citera
2016-09-25, 10:08
  #78978
Medlem
ieshos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av boboslacke
Vem orkar. Vid det här laget vet ju alla i tråden vad du går och du har inga ryggdunkare kvar.

Din version är av dig anpassad för dina syften och då skarvar du tydligen som du vill för att förvandla en uppbrusande buse till en iskall mördare precis som du försökte förvandla en Pizzeriaägare till en dömd för medlemsskap i logen P2 innan logen ens var avslöjad.

Det enda gemensamma för dina olika utfall och din tro genom alla år är systematisk desinformation med deformerade fakta och fantasifulla teorier med udden riktad mot allt det kring mordet som för de flesta insatta blivit allt tydligare. Det enda du bekämpar intensivt är det som har med wt-övervakning och det som benämnts Barbrogruppen att göra särskilt när det påpekas starka kopplingar till personer med bakgrund i IB.

Det andas inte lite desperation i dina sk argumentationer.
Men då kan du inte heller mena att jag ska skriva en avhandling om nazismen inom polisen: alla vet ändå att det är sant.

Nej då, jag bekämpar inte det som har med wt-övervakning att göra och misstror inte alls att personer inom de svenska hemliga tjänsterna hade personkännedom om Barbrogruppen. Jag drar inte samma slutsatser som du bara. IB 03 leddes av Ingvar Paues och de sysslade med åsiktsregistrering på arbetsplatserna. Donald Forsberg värvades av IBs kontraspionage och jobbade efter IB-avslöjandet bl.a. som kontakt person med agenter i baltstaterna.

Det finns inga som helst bevis för att DF arbetade för IB 03 eller att Barbro hade koppling till IB 03. Det var inte precis någon socialdemokrat som rekommenderade sosse-hataren Barbro för Frånstedt.

Att Barbro spionerade på OP och att gruppen fanns på Sveavägen finns ingen anledning att betvivla. Inte heller att de gömde sig bakom det frimurarstödda FMN.

De två personer som på senare tid har trätt fram och berättat om Barbrogruppen på Sveavägen har angripits av dig i tråden. Inte för att de bryr sig eller ens vet att du existerar, men det säger en del om dig och din relation till Säpo.
Citera
2016-09-25, 11:20
  #78979
Medlem
ben-varfors avatar
Familjen Rothschild har varit mycket rik mycket länge
och även odlat excentriska intressen.

https://upload.wikimedia.org/wikiped...WithZebras.jpg

Victor Rothschild har också utpekats som den femte mannen
i The Cambridge five medan Mitrochin istället utpekar
John Cairncross.

Om man som jämförelse tittar på familjen Palme så hittar
man Claes Palme som å ena sidan marcherar mot löntagarfonder
och å den andra sitter som ordförande i handelsaktiebolaget
Matrecos styrelse. Den skepsis mot främmande makt som
finns ute i stugorna verkar inte finnas och inte avhålla
från diskutabla engagemang.

Hur excentrisk bör man vara?
Citera
2016-09-25, 12:42
  #78980
Medlem
deBKatzenbachs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av iesho
Hur yttrade sig krackeleringen och implosionen?

Basfakta belyser detta här.
Citera
2016-09-25, 12:58
  #78981
Medlem
deBKatzenbachs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Basfakta
Intressant! Personligen har jag alltid bedömt att EAP-folket besatt den lite "halvgalna" extremism som jag tror krävdes för att få idén att mörda Sveriges statsminister.

Kerstin Tegin-Gaddy och Clifford Gaddy tog ju ner EAP-skylten i Sverige och flyttade till USA kort efter mordet. Granskningskommissionen pekar på att två EAP-medlemmar borde ha granskats närmare av polisen - med initialerna "J" och "K" vill jag minnas. Särskilt den ene verkade vara en farlig figur.

Ulf Sandmark "jobbade på kontoret" i södra Sthlm till 23-tiden mordkvällen och fick alibi av sin hustru.

VG och Enerström hade EAP-kontakter.

EAP:s huvudkontor i Wiesbaden hade utvecklade kontakter med den tyska Bundesnachrichtdienst där nazisten Reinhard Gehlen var chef.

Och La Rouche hade skickat 300 personer från sin basorganisation NCLC till krigsveteranen Mitch WerBells militära träningsläger i USA där de lärde sig hantera vapen och agera i närstridssituationer.

WerBell var kompis med John K Singlaub som grundade amerikanska WACL - och var militär rådgivare åt Reagan på 1980-talet.

Singlaub var genom WACL bekant med många svenska WACL-medlemmar. En som han definitivt kände var Carl Armfelt som sade sig ha varit med och grundat WACL och som jobbade som "free agent" åt MI6 och CIA.

Jodå, EAP har jag ett skarpt öga på. Synd bara att det inte kommit fram mer konkreta uppgifter om denna högst obehagliga organisation.

När det gäller "J" lutar jag kraftigt åt B*ll Jon*s (i,e). "K" är svårplacerad. Narkotikabrott och EAP låter som en exotisk mix.
Citera
2016-09-25, 13:38
  #78982
Medlem
SGDFs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mvagrippa
Om vi tar och jämför Mihailovic och GM finns det betydande skillnader. Råder ingen tvekan om hur MM tar sig till brottsplatsen medan det fortfarande är en gåta hur GM tar sig osedd till Dekorimahörnan . Finns fragmentariska vittnesmål att han skulle sneddat över Sveavägen men också dito som motsäger detta.

Vid bedömningen av Inge Morelius vittnesmål framstår det som klart att han iakttar GM några minuter före MOP. Samtidigt passerar åtskilliga vittnen mordplatsen men inger ser till GM. Detta är en stark indikation på att GM är tränad att inte väcka uppmärksamhet bland vanliga nattvandrare. Ev genom att periodvis vara i rörelse.

Flykten efter dådet skiljer sig som du själv är inne på . MM låter sig filmas, lämnar spår och åker och klipper sig ganska omgående. GM försvinner snabbt men ej panikartat in i skuggorna på Tunnelgatan och efter 30 år finns inga spår efter honom.

Säker går inte att vara men analyserar man dådet framstår det klart vart man ska börja leta. Och där har alla utredande instanser konskvent tittat åt ett annat håll.

Tja, "låter sig filmas", intressant!

Det sitter en kamera just vid MOP. Nu var den inte kopplad till en bandare, det vet vi i efterhand.
Men har GM tagit ställning till detta under sina 2-3 minuter i dekorimahörnan, menar du?

Jag skönjer en GM som är beredd att ta konsekvenserna, eller en galenpanna.
Citera
2016-09-25, 14:31
  #78983
Medlem
mvagrippas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SGDF
Tja, "låter sig filmas", intressant!

Det sitter en kamera just vid MOP. Nu var den inte kopplad till en bandare, det vet vi i efterhand.
Men har GM tagit ställning till detta under sina 2-3 minuter i dekorimahörnan, menar du?

Jag skönjer en GM som är beredd att ta konsekvenserna, eller en galenpanna.

Kolla hur kameran är placerad. Jag att det är möjligt att GM undvek porten som kameran är riktad mot. Han sprang också på den norra sidan av byggbarackerna. Med tanke på att GM passerar obemärkt för passerande vittnen finns möjligheten att han snabbt scannat
__________________
Senast redigerad av mvagrippa 2016-09-25 kl. 14:33.
Citera
2016-09-25, 14:39
  #78984
Medlem
mvagrippas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Basfakta
Intressant! Personligen har jag alltid bedömt att EAP-folket besatt den lite "halvgalna" extremism som jag tror krävdes för att få idén att mörda Sveriges statsminister.

Kerstin Tegin-Gaddy och Clifford Gaddy tog ju ner EAP-skylten i Sverige och flyttade till USA kort efter mordet. Granskningskommissionen pekar på att två EAP-medlemmar borde ha granskats närmare av polisen - med initialerna "J" och "K" vill jag minnas. Särskilt den ene verkade vara en farlig figur.

Ulf Sandmark "jobbade på kontoret" i södra Sthlm till 23-tiden mordkvällen och fick alibi av sin hustru.

VG och Enerström hade EAP-kontakter.

EAP:s huvudkontor i Wiesbaden hade utvecklade kontakter med den tyska Bundesnachrichtdienst där nazisten Reinhard Gehlen var chef.

Och La Rouche hade skickat 300 personer från sin basorganisation NCLC till krigsveteranen Mitch WerBells militära träningsläger i USA där de lärde sig hantera vapen och agera i närstridssituationer.

WerBell var kompis med John K Singlaub som grundade amerikanska WACL - och var militär rådgivare åt Reagan på 1980-talet.

Singlaub var genom WACL bekant med många svenska WACL-medlemmar. En som han definitivt kände var Carl Armfelt som sade sig ha varit med och grundat WACL och som jobbade som "free agent" åt MI6 och CIA.

Jodå, EAP har jag ett skarpt öga på. Synd bara att det inte kommit fram mer konkreta uppgifter om denna högst obehagliga organisation.

Du har STASIS bekräftade false flag operation för att kasta skulden för MOP på just EAP. Operation Norrsken av Christoph Andersson behandlar detta ingående
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback