Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2007-10-15, 21:46
  #601
Medlem
Russinkungens avatar
Någon som såg Boston Tea Party ikväll? GW brusar upp när CP kommer på tal: http://wwwc.aftonbladet.se/atv2/popu...&commercial=no
Citera
2007-10-15, 22:47
  #602
Medlem
Astromans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Russinkungen
Någon som såg Boston Tea Party ikväll? GW brusar upp när CP kommer på tal: http://wwwc.aftonbladet.se/atv2/popu...&commercial=no


den länken funkade inte för mig men det gör denna http://www.aftonbladet.se/nojesliv/filipochfredrik/

Typisk aftonbladetrubriksättning. "Grälar"? Kunde inte varit lugnare ton... men nu har jag ju inte sett mer än vad som sägs i klippet, dom drog kanske ut på det och hamnade i luven på varandra i programmet?
Citera
2007-10-16, 08:16
  #603
Medlem
portnoys avatar
Haha! Oj vilken idiotpanel. Ja det programmet är det enda med Kanal5 som lockar för mig.. Har dock bara Viasat i nuläget.
Citera
2007-10-16, 14:35
  #604
Medlem
Möjligen var det Christer P, men i så fall visste han inte ens själv om det. Han var väl hög som ett hus den natten och begick han ett mord den natten så gjorde han det sannolikt under ett narkotikarus som sedan gav en minneslucka.

Möjligen tog han, under rus och allmänt förvirrad, fel på Palme och Sigge Cedergren och så blev det som det blev.

Möjligen kunde det också ha varit planerat, med eller utan Christers medhjälp. De politiska stämningarna var extremt otrevliga och uppskruvade på den tiden, där många av extrempartierna utanför riksdagen såg Palme som en säkerhetsrisk. Minns hur jag var på besök i Stockholm med skolan och noterade hur EAP (tror jag det var) delade ut knappar (som man sätter fast med en nål på jackan) med nidbilder på Palme, tecknad som en sinnessjuk galning.

Det faktum att Palme inte hade planerat den där kvällen på Grand har egentligen ingenting att göra med huruvida mordet kunde ha varit planerat eller ej. Planerade någon mordet kunde de mycket väl ha satt någon på att bevaka Palme, i princip dygnet runt, bara för att invänta ett lämpligt tillfälle.

Lisbeth Palme och barnen verkar dock ha klart för sig att det var Christer P. Och det får man väl ändå säga är ett starkt indicium som talar för att det var just CP som gjorde det. Å andra sidan var det en stressituation för Lisbeth och i sådana situationer är man inte alltid så duktig på att lägga människors utseende på minnet.

Å andra sidan säger hon inte enbart att det var Christer P. Hon har också vittnat om att personen som gjorde det hade en slängig elefantliknande (tror jag hon uttryckte sig) gång. Och det var väl inte så många, förutom Christer P, som har/hade en just sådan väldigt udda gångstil. Så förmodligen har hon rätt.

Personligen tror jag det var Christer P som tog fel på Palme och Sigge Cedergren. Han var hög som ett hus och tog helt enkelt fel.
Citera
2007-10-16, 14:58
  #605
Medlem
portnoys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kommissarien
snicksnack


Om du inte läst i tråden tidigare, så gör det. Om du ska komma med "CP-snack" så får du komma med nya uppgifter, och det finns ju, som de flesta av oss vet, inte!

EDIT: Den där versionen att CP skulle gjort det av misstag är den sämsta av vinklingarna mot honom i min mening. Nästan lika skrattretande som LP´s trovärdighet.
Citera
2007-10-16, 15:36
  #606
Medlem
Bombmannen och CP kände varandra, Bombmannen hatade Palme vilket också CP gjorde. Möjligen tog CP fel, varför inte. Troligare är kanske att CP ville hjälpa sin vän Bombmannen. Det här är inte alls osannolikt tvärtom. Det var ingen lönnmördare som mördade Lindh heller.
Citera
2007-10-16, 15:53
  #607
Medlem
Cobra Mk IIIs avatar
Ni som agiterar för CP, presentera ngt annat Bevis än LP's vittnesmål! Något! vad som helst! Eller håll käften.

CP's fyllesnack för att klå journalister på stålar räknas inte.
Citera
2007-10-16, 15:58
  #608
Medlem
portnoys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cobra Mk III
Ni som agiterar för CP, presentera ngt annat Bevis än LP's vittnesmål! Något! vad som helst! Eller håll käften.

CP's fyllesnack för att klå journalister på stålar räknas inte.


Och det går ju inte, eftersom LP´s vittnesmål är det enda....
Citera
2007-10-16, 16:02
  #609
Medlem
portnoys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Noicer
Bombmannen och CP kände varandra, Bombmannen hatade Palme vilket också CP gjorde. Möjligen tog CP fel, varför inte. Troligare är kanske att CP ville hjälpa sin vän Bombmannen. Det här är inte alls osannolikt tvärtom. Det var ingen lönnmördare som mördade Lindh heller.


Nej. Du kan inte skriva "mördade Lindh heller, eftersom vi vet inte om det var en lönnmördare som sköt OP.

Det dödande skottet är perfekt placerat i "dödszonen" (ett rektangulärt område på 5x10cm i övre ryggen). Det är mer säkert dödande än ett skott rakt i huvudet på offret. Låter inte som CP... Nej.
Citera
2007-10-16, 16:02
  #610
Medlem
portnoys avatar
dubbelpost (laggade attan här)
Citera
2007-10-16, 16:02
  #611
Medlem
portnoys avatar
trippelpost
Citera
2007-10-16, 16:32
  #612
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av portnoy
Om du inte läst i tråden tidigare, så gör det. Om du ska komma med "CP-snack" så får du komma med nya uppgifter, och det finns ju, som de flesta av oss vet, inte!

EDIT: Den där versionen att CP skulle gjort det av misstag är den sämsta av vinklingarna mot honom i min mening. Nästan lika skrattretande som LP´s trovärdighet.

Du ska nog inte räkna med några "nya uppgifter" drygt 20 år senare. Det enda vi kan göra är att spekulera och där är du inte mer kvalificerad än någon av oss andra. Hur skrattretande du än finner teorierna.

Att LP inte skulle vara "trovärdig" är inte bara en förolämpning mot henne, utan även ett ointelligent uttalande. Hon var ju faktiskt där. Något som 99,99% av alla förstå-sig-påare inte var.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback