Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2009-12-15, 09:45
  #6001
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av zorze
Gomorron utredaren,ja vem Uddis är/har varit kan man undra!Kanske han rent av bara är en Avatar?Vet ej om han varit officer ...han kämpar iaf med sin taxi.

Men en sak som slog mig i duschen,varför tar du Utredaren inte och skriver en egen bok om ditt diamantspår,du håller kanske på att skriva i så fall när kommer boken?

Det borde ju finnas tillräckligt material för dig som du skrivit i denna tråd som räcker för en bok!!Skulle bli intressant att få ta del av då du verkar ha bra källor!!!:

Ingen skugga över uddis. Han arbetar och kämpar på. Värd all heder.

Visst har han varit officer och kan hantera vapen. Ingen tvekan efter att ha läst hans kommentarer.

Någon bok från mig blir det nog inte. Jag har svårt att hålla distans från personer som jag själv har/haft kontakt med och som författare är jag till och med sämre än både Jan Guillou och "Min häst".

Det jag inte gillar hos uddis och en del andra är att de seglar under falsk flagg.
Citera
2009-12-15, 10:45
  #6002
Avstängd
uddis(s)s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Utredaren
Ingen skugga över uddis. Han arbetar och kämpar på. Värd all heder.

Visst har han varit officer och kan hantera vapen. Ingen tvekan efter att ha läst hans kommentarer.

Någon bok från mig blir det nog inte. Jag har svårt att hålla distans från personer som jag själv har/haft kontakt med och som författare är jag till och med sämre än både Jan Guillou och "Min häst".

Det jag inte gillar hos uddis och en del andra är att de seglar under falsk flagg.


Det är nog ett ständigt givande och tagande mellan intresserade. Ofta har man dock en egen linje man låst sig vid(åtminstone till att börja med) även i detta utbyte. När det gäller Borgnäs har jag fullt förtroende för hans kontakter och källkritik med tanke på hans "track record" men jag är inte hundra på att han idag har exakt samma slutsatser som han hade då boken skrevs.

Det som gör mig tveksam till dina egna påståenden och slutsatser är dels det klassiska fenomenet gödsla med länkar för att skapa trovärdighet dels att jag i vissa uttalanden haft kontrollinformation som visat att det du hävdat ej är med verkligheten överenstämmande. Vid en närmare gransknng finner jag att dina teorier är ganska diffusa och variabla men att den gemensamma nämnaren är att du alltid försöker undergräva sådant som har bäring på svenska gärningsmän och som involverar poliser antinegn med egna teorier eller trovärdighetsattacker (personargument) mot den som hävdar sådana hypoteser. Min slutsats är att du är en högst medveten desinformatör med syfte att undergräva sådant med substans och stringens med vilda grundlösa konspirationer helt i KUrdspårsklass.
Citera
2009-12-15, 11:53
  #6003
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av uddis(s)
Vid en närmare gransknng finner jag att dina teorier är ganska diffusa och variabla men att den gemensamma nämnaren är att du alltid försöker undergräva sådant som har bäring på svenska gärningsmän och som involverar poliser antinegn med egna teorier eller trovärdighetsattacker (personargument) mot den som hävdar sådana hypoteser.

Nu far du med osanning igen. Du måste lära dig att ljuga om saker som inte kan kontrolleras.

Det namnförslag på GM jag givit till PU för över 10 år sedan är namnet på en svensk med högst svenskt födelsenamn. Jag har också skrivit det i den här tråden i inlägg #2017.

https://www.flashback.org/showpost....postcount=2017
Citat:
Gärningsmannen är enligt mitt scenario en svensk "samarbetsman" och vad jag kan se liknar det signalement som Lisbet gav enligt polisförhör.

Jag kan alltså inte komma undan att jag ser en möjlighet som jag anser inte har utretts ordentligt.

Samma sak med eventuella poliser som jag mycket väl kan tänka mig som medhjälpare.

Du får gärna posta din kontrollinformation angående vad det nu är jag har fel om. Jag är inte sämre att jag erkänner och ändrar mig om det nu är ett bedömningsfel jag gjort. Det vore bra för andra läsare om det kommer fram i ljuset. Men glöm inte skriva ut dina källor.
Citera
2009-12-15, 15:24
  #6004
Medlem
Kuvolskis avatar
Utredaren är ju faktiskt den som under de i alla fall senaste åren lagt fram sina källor bäst och presenterat sin information utförligt med länkar och intressanta spår.

uddis(s) du har kommit med en del rent av löjliga påståenden så att man ibland nästan undrar vad din avsikt med dina inlägg är.

Det jag vill få fram med inlägget är att jag inte förstår smutskastningen av Utredaren som pågått här, kanske för att han är den som kommer med något konstruktivt?
Citera
2009-12-15, 21:27
  #6005
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kuvolski
Det jag vill få fram med inlägget är att jag inte förstår smutskastningen av Utredaren som pågått här, kanske för att han är den som kommer med något konstruktivt?

Hej Kuvolski

Ta det lugnt. Jag tar det inte personligt. Uddis gör nog bara det han blir tillsagd att göra.

Med tiden kommer allt att få sin förklaring.
Citera
2009-12-15, 22:23
  #6006
Medlem
zorzes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Utredaren
Hej Kuvolski

Ta det lugnt. Jag tar det inte personligt. Uddis gör nog bara det han blir tillsagd att göra.

Med tiden kommer allt att få sin förklaring.


På samma sätt som Scarfoot.....som däremot ju av kollega avråddes att skriva här på FB.....och som gjorde en kvalificerad gissning att knarkspan mot Cedergren egentligen avbröts efter mordet på OP.
Citera
2009-12-16, 09:23
  #6007
Medlem
portnoys avatar
Lagom till jul

Ojojoj.. nu spårar tråden ut fullständigt! hohoho!
Citera
2009-12-16, 13:01
  #6008
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av zorze
På samma sätt som Scarfoot.....som däremot ju av kollega avråddes att skriva här på FB.....och som gjorde en kvalificerad gissning att knarkspan mot Cedergren egentligen avbröts efter mordet på OP.

Hej zorze

Bra observation av dig zorze.

Scarfoots kommentar, vilket också var hans första inlägg för den som vill friska upp minnet, till ett av mina inlägg

Scarfoots kommentar:
https://www.flashback.org/showpost....postcount=4272
Citat:
Personligen tror jag att spaningen avbröts EFTER mordet. De poliser som var med vet sanningen, men KAN inte släppa storyn av div anledningar.

utlöste ganska mycket aktivitet och till slut så stoppades han att resonera med mig. Det är en händelse som ser ut som en tanke. Det fanns mycket som jag skulle velat fråga Scarfoot om.

Men låt oss bena ut lite av det Scarfoot säger.

Med hypotesen att det pågick spaning före, under och avbröts efter mordet så kan man ställa upp en del frågor.

Fråga 1. Om det var "Knarkspan" hela tiden så vore dom vittnen i rättegången mot CP och i så fall är det mest troliga "mörkläggning" från åklagarsidan för att kunna fälla CP. Den "fortsatta" spaningen mot Sigge hade alltså inte med mordet att göra.

Fråga 2. Om "Knarkspan" avbröt sin spaning på order före mordet och spaningen fortsatte i annan regi och troligast Säpo så bör den fortsatta spaningen ha att göra med mordet på något sätt.

Om Säpo övertog spaningen mot Sigge så är Donald Forsberg av mycket stort intresse då han enligt egen utsago deltog i spaningarna mot Sigge, vilket man förstår av det han själv skriver och som jag kommenterat i inlägg # 4277 och inlägg #2043.

https://www.flashback.org/showpost....postcount=4277

Donald Forsbergs chef var Tore Forsberg och DF deltog ju i dykningarna efter vapnet när Tore Forsberg framhärdar i att CP var gärningsmannen.

Varför hördes inte dessa två vid rättegången mot CP?

https://www.flashback.org/showpost....postcount=2043

Under alla förhållanden så finns anledning till att tro att diskussionerna här på FB utsätts för styrning och desinformation.
Citera
2009-12-17, 06:50
  #6009
Medlem
zorzes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Utredaren
Hej zorze

Bra observation av dig zorze.

Scarfoots kommentar, vilket också var hans första inlägg för den som vill friska upp minnet, till ett av mina inlägg

Scarfoots kommentar:
https://www.flashback.org/showpost....postcount=4272


utlöste ganska mycket aktivitet och till slut så stoppades han att resonera med mig. Det är en händelse som ser ut som en tanke. Det fanns mycket som jag skulle velat fråga Scarfoot om.

Men låt oss bena ut lite av det Scarfoot säger.

Med hypotesen att det pågick spaning före, under och avbröts efter mordet så kan man ställa upp en del frågor.

Fråga 1. Om det var "Knarkspan" hela tiden så vore dom vittnen i rättegången mot CP och i så fall är det mest troliga "mörkläggning" från åklagarsidan för att kunna fälla CP. Den "fortsatta" spaningen mot Sigge hade alltså inte med mordet att göra.

Fråga 2. Om "Knarkspan" avbröt sin spaning på order före mordet och spaningen fortsatte i annan regi och troligast Säpo så bör den fortsatta spaningen ha att göra med mordet på något sätt.

Om Säpo övertog spaningen mot Sigge så är Donald Forsberg av mycket stort intresse då han enligt egen utsago deltog i spaningarna mot Sigge, vilket man förstår av det han själv skriver och som jag kommenterat i inlägg # 4277 och inlägg #2043.

https://www.flashback.org/showpost....postcount=4277

Donald Forsbergs chef var Tore Forsberg och DF deltog ju i dykningarna efter vapnet när Tore Forsberg framhärdar i att CP var gärningsmannen.

Varför hördes inte dessa två vid rättegången mot CP?

https://www.flashback.org/showpost....postcount=2043

Under alla förhållanden så finns anledning till att tro att diskussionerna här på FB utsätts för styrning och desinformation.

Gomorron Utredaren,

Ja jag kan inte sluta fundera över vem scarfoot egentligen var.Han nästan antyder i inlägg att han ingick i det som kallades BBL men skriver samtidigt att han slutade hösten 1984 och blev vad?Avskedad eller anställd på annan statlig tjänst?Det går väl att kolla vilka som slutade hösten-84?

Sedan blev han,scarfoot, ju aggresiv mot mina inlägg som berörde P2,frimurarna, och mordet på VG.

Men han mjuknade senare då jag frågade om hur man tog hjälp av andra poliser/aspiranter vid övervakning eller livvaktsskydd.Han menade att man lånar till höger och vänster vid bevakning typ.Sigge men ej till Livvaktsskydd som krävde specialutbildning vidare att fanns det hotbild så hade man ständig bevakning mot skyddobjekt oavsett vad detta tyckte.

Det senare angående livvaktsskydd bekräftas ju lite i Carl perssons bok hur man hanterar livvaktsskyddet.

Så mina nuvarande tankegångar så WT-män ingick i skydd av OP,en hypotes är då att OP alltså sköts framför ögona på det i avstånd ,livvaktsskyddet.

Det kan förklara Lisbeths agerande,hennes,obstruerande,ovilja att ställa upp på konfrontation.Men samtidigt uppträder hon ju extremt misstänkt då hon förbjuder bandupptagning,det görs ju bara av personer som ljuger och har svårt att direkt komma ihåg vad som sägs.Bandupptagning är ju ett polisiärt vapen att ha som bevis att backa tillbaka om en person ger flera olika svar på samma fråga.

Eller var LP vapen helt enkelt att hon hotade med att avslöja att OP sköts framför ögona på Livvaktsskyddet?

Dina punkter 1 och två ,om de löses så blir det nog en ketchupeffekt,det skulle lösa mycket om det reddes ut.Då vi läser GK icke utredning och i övrigt icke utredningar angående polisrörelser så tror jag att det chefer emellan överförs muntliga instruktioner angående detta att "red inte ut detta,order från högre ort pga.rikets säkerhet" eller just att vi vet vad de gjorde där och det är en riktig soppa då de flydde fältet.

Så polisrörelser av poliser som för tillfället fanns stationerade på annan del i Stockholm kan ha varit inlånade till knarkspan mot Sigge och på det sätt som vi nu antyder.

Pbil 1520 rörelser kvarstår dock tycker jag ,som märkligt agerande.

Varför går du Utredaren ut öppet om misstanke om styrning/desinformation på denna tråd?

Såg att LR blev avstängd pga försök att eller ho om att ta reda på vem som skriver inlägg här på FB,jag läste hans sista inlägg men hittade inget han öppet hotade med,mailade han någon om detta?
__________________
Senast redigerad av zorze 2009-12-17 kl. 06:53.
Citera
2009-12-17, 09:27
  #6010
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av zorze
Gomorron Utredaren,

Ja jag kan inte sluta fundera över vem scarfoot egentligen var.Han nästan antyder i inlägg att han ingick i det som kallades BBL men skriver samtidigt att han slutade hösten 1984 och blev vad?Avskedad eller anställd på annan statlig tjänst?Det går väl att kolla vilka som slutade hösten-84?

Sedan blev han,scarfoot, ju aggresiv mot mina inlägg som berörde P2,frimurarna, och mordet på VG.

Men han mjuknade senare då jag frågade om hur man tog hjälp av andra poliser/aspiranter vid övervakning eller livvaktsskydd.Han menade att man lånar till höger och vänster vid bevakning typ.Sigge men ej till Livvaktsskydd som krävde specialutbildning vidare att fanns det hotbild så hade man ständig bevakning mot skyddobjekt oavsett vad detta tyckte.

Det senare angående livvaktsskydd bekräftas ju lite i Carl perssons bok hur man hanterar livvaktsskyddet.

Så mina nuvarande tankegångar så WT-män ingick i skydd av OP,en hypotes är då att OP alltså sköts framför ögona på det i avstånd ,livvaktsskyddet.

Det kan förklara Lisbeths agerande,hennes,obstruerande,ovilja att ställa upp på konfrontation.Men samtidigt uppträder hon ju extremt misstänkt då hon förbjuder bandupptagning,det görs ju bara av personer som ljuger och har svårt att direkt komma ihåg vad som sägs.Bandupptagning är ju ett polisiärt vapen att ha som bevis att backa tillbaka om en person ger flera olika svar på samma fråga.

Eller var LP vapen helt enkelt att hon hotade med att avslöja att OP sköts framför ögona på Livvaktsskyddet?

Dina punkter 1 och två ,om de löses så blir det nog en ketchupeffekt,det skulle lösa mycket om det reddes ut.Då vi läser GK icke utredning och i övrigt icke utredningar angående polisrörelser så tror jag att det chefer emellan överförs muntliga instruktioner angående detta att "red inte ut detta,order från högre ort pga.rikets säkerhet" eller just att vi vet vad de gjorde där och det är en riktig soppa då de flydde fältet.

Så polisrörelser av poliser som för tillfället fanns stationerade på annan del i Stockholm kan ha varit inlånade till knarkspan mot Sigge och på det sätt som vi nu antyder.

Pbil 1520 rörelser kvarstår dock tycker jag ,som märkligt agerande.

Varför går du Utredaren ut öppet om misstanke om styrning/desinformation på denna tråd?

Såg att LR blev avstängd pga försök att eller ho om att ta reda på vem som skriver inlägg här på FB,jag läste hans sista inlägg men hittade inget han öppet hotade med,mailade han någon om detta?


Det är väl först och främst Kuvolskis inlägg #5951 som fått mig att reagera

https://www.flashback.org/showpost....postcount=5951

Han har helt korrekt noterat den väl organiserade "smutskastningen" av min person och mitt scenario som jag kallar "Diamantspåret" och avser den sydafrikanska militära underrättelsetjänstens inblandning i mordet.

Varför det görs förstår jag inte eftersom det ur KGBs synvinkel borde vara tacksamt med ett spår där en rasistisk apartheidsstat som som Sydafrika var då med åtminstone till viss del med stöd av såväl CIA som andra underrättelsetjänster bekämpade Angola där Sovjetunionen had ryska piloter som flög MIG-plan och sk spetznaz-förband som stred med den sydafrikanska militära underrättelsetjänstens specialförband kallat Recce.

Så fort jag tar upp exvis Stig Bergling KGB-agent eller vad jag misstänker KGB-inblandning via Säpo i utredningen av mordet på Sveriges statsminister så formligen exploderar tråden i en intensiv argumentation mot mina inlägg mm.

Jag tror inte ett ögonblick att KGB ligger bakom mordet och därför är jag "förbryllad" och undrar vad som ligger bakom dessa angrepp på min person och mina teorier.
Citera
2009-12-17, 14:17
  #6011
Medlem
Maxestrellas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Utredaren
Det är väl först och främst Kuvolskis inlägg #5951 som fått mig att reagera

https://www.flashback.org/showpost....postcount=5951

Han har helt korrekt noterat den väl organiserade "smutskastningen" av min person och mitt scenario som jag kallar "Diamantspåret" och avser den sydafrikanska militära underrättelsetjänstens inblandning i mordet.

Varför det görs förstår jag inte eftersom det ur KGBs synvinkel borde vara tacksamt med ett spår där en rasistisk apartheidsstat som som Sydafrika var då med åtminstone till viss del med stöd av såväl CIA som andra underrättelsetjänster bekämpade Angola där Sovjetunionen had ryska piloter som flög MIG-plan och sk spetznaz-förband som stred med den sydafrikanska militära underrättelsetjänstens specialförband kallat Recce.

Så fort jag tar upp exvis Stig Bergling KGB-agent eller vad jag misstänker KGB-inblandning via Säpo i utredningen av mordet på Sveriges statsminister så formligen exploderar tråden i en intensiv argumentation mot mina inlägg mm.

Jag tror inte ett ögonblick att KGB ligger bakom mordet och därför är jag "förbryllad" och undrar vad som ligger bakom dessa angrepp på min person och mina teorier.


Hej Utredaren

"Dessa angrepp på din person" beror sannolikt på att du t.ex. påstår att Borgnäs - en av de få journalister som faktiskt engagerat sig i fallet, och har fått mycket skit för det av etablissemanget -, får sitt material från en här på forumet för att denne påstår det! Det är inte speciellt seriöst. Skulle jag säga att det var jag som försedde Woodward & Bernstein med den information de kom ut med, skulle du tro på mig då? Skulle du hävda att deras scoop vore planterat av av husryssar?

Ditt diamantspår är en "konspirationsteori" i ordets rätta bemärkelse. Den bygger på fantasifoster och inte på fakta som kan sättas i samband med mordet. Och i det här enskilda fallet vet vi ju att motivbilden var mycket vid. Man kan inte utgå från motivet och sen spekulera fram vem eller vilka som gjorde det, för då kan man spekulera fram vad som helst. Jag skulle ju kunna säga att t.ex. Ewa Rudling, Palmes älskarinna, och Lars Krantz var upphovsmännen. Bägge har motiv: Hon av svartsjuka och han av palmehat.

Krantz var GM; dessutom befann han sig nära brottsplatsen, enligt egen utsago. Att han anklagar herrarna Piltz och Tell beror på att han själv vill verka oskyldig. Vapnet köpte Rudling, som f.ö. spionerade för ryssarna och chilenarna (dubbelspion), av en chilensk DINA-agent, på 70-talet, när hon var där för att göra ett fotoreportage (bilderna skickade hon sen till Kreml). Flera år senare göt hon in mordvapnet i en av Öresundsbrons pelare (det finns bevis på att hon besökte Malmö under konstruktionsarbetet av bron), med hjälp av sydafrikansk frimurare, som var den man som höll till i skogsbrynet bakom Adolf Fredriks kyrka strax före mordet, vilket påpekades av Lundin [som förvisso sen erkände att han hade ljugit ihop hela sin närvaro i området]. Rudling väntade sen på Krantz i bil, på trappkrönet, och tog hand om mordvapnet och körde i bil Malmskillnadsg. söderut; Krantz sprang D. Bagares gata österut och det var honom Nieminen såg. Så, är det klart!?
Citera
2009-12-17, 17:06
  #6012
Medlem
TinFoilBobs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Maxestrella
Jag skulle ju kunna säga att t.ex. Ewa Rudling, Palmes älskarinna, och Lars Krantz var upphovsmännen.

Ted Gärdestad då? Det är mitt favoritspår...

Mer allvarligt, Utredaren, lite kritik för du tåla. Personangrepp kan du bara bortse ifrån. Mina synpunkter, att din teori inte förklarar mordets efterspel, lyckades du inte förklara särskilt bra. Det är min invändning mot dina teorier. I övrigt kan jag bara bedöma trovärdigheten i alla de olika spåren då så mycket fakta saknas. Då hamnar ett krig in Angola inte särskilt långt upp.

Men jag läser dina inlägg med intresse, de är välskrivna och välformulerade. Fortsätt gärna.

När det gäller desinformation tror jag Utredaren och Uddis sitter på samma avdelning på Säpo, kanske t o m äter lunch tillsammans och skrattar åt alla vilsna själar på FB.

God Jul!
__________________
Senast redigerad av TinFoilBob 2009-12-17 kl. 17:13. Anledning: Tillägg
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback