Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2008-03-06, 21:39
  #1801
Medlem
Svar angående Lennart Håård

Citat:
Ursprungligen postat av CapsLocks
Lennart Håård är ju journalistisk katastorf..


Omöjligt färgad av att det är C.P.

Snacka om att vara ""köpt i mörkläggningen""

Hej CapsLocks

Orsaken till att jag nämnde Lennart Håård är nedanstående inlägg av Donald Forsberg.

Argus (2008-02-29 11:48:00)

”Om familjen Palme hade ställt upp att möta Crister Petterson såsom jag och Lennert Håård på Aftonbladet försökte förmå dem att göra ett antal gånger under en period av ett och ett halvt år, så hade vi i dag inte behövt fundera över vad som hände på Sveavägen för tjugotvå år sedan.

Då det äntligen infann sig ett läge där familjen var beredd att möta honom, så kunde Christer inte ställa upp.

Chrille visste så väl att han skull falla inom kort. Och inför mötet med sin frälsare, som han sa, och med sin nyfrälsta
själ. Så ville han först göra upp med familjen Palme.. Synd bara att det drog ut på tiden....”

Donald Forsberg


Innan jag fäller omdömen om Lennart Håård så skulle jag nog vilja veta hur styrd han var av chefredaktören etc. Att vara journalist innebär inte att man får skriva som man vill. Jag har själv varit med på nattredaktionen på en av Sveriges större tidningar.

Det vore intressant om du kunde utveckla ditt inlägg lite mer. Jag är intresserad av att veta Aftonbladets inställning i frågan om CP.

/U

Berättelserna om Diamantspåret:

__________________
Senast redigerad av Utredaren 2008-03-06 kl. 21:40. Anledning: Felstavning i rubrik
Citera
2008-03-06, 21:42
  #1802
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rattelsnake
Till Utredaren;

Lägg ner ditt förtjänstfulla krut på Bofors till exempel och ta reda på varifrån Penser (tidigare storägare i Bofors vid tiden för mordet)
fick nytt kapital tillräckligt för att vara igång med nya miljardaffärer från England inte lång tid efter han förklarats utblottad av Svenska Staten.
( uttalande från VD i nuvarande Nordea vid denna tidpunkt)
Därmed inte sagt att inte mördaren/na hade Sydafrikansk anknytning.

Detta "Diamantspår" tycker jag oförtjänt får lite löjets skimmer över sig och man får lite "ungdomsdeckarkänsla" av det hela typ "Tvillingdektektiverna och diamantskatten".
Synd eftersom du är bra påläst och noggran!
Tänk i lite andra banor än detta Diamantspår.
I all välmening!


Hej Rattelsnake

Återkommer. Ha tålamod. Behöver fundera.

/U
Citera
2008-03-06, 22:11
  #1803
Medlem
CapsLockss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Utredaren
Hej CapsLocks

Orsaken till att jag nämnde Lennart Håård är nedanstående inlägg av Donald Forsberg.

Argus (2008-02-29 11:48:00)

”Om familjen Palme hade ställt upp att möta Crister Petterson såsom jag och Lennert Håård på Aftonbladet försökte förmå dem att göra ett antal gånger under en period av ett och ett halvt år, så hade vi i dag inte behövt fundera över vad som hände på Sveavägen för tjugotvå år sedan.

Då det äntligen infann sig ett läge där familjen var beredd att möta honom, så kunde Christer inte ställa upp.

Chrille visste så väl att han skull falla inom kort. Och inför mötet med sin frälsare, som han sa, och med sin nyfrälsta
själ. Så ville han först göra upp med familjen Palme.. Synd bara att det drog ut på tiden....”

Donald Forsberg


Innan jag fäller omdömen om Lennart Håård så skulle jag nog vilja veta hur styrd han var av chefredaktören etc. Att vara journalist innebär inte att man får skriva som man vill. Jag har själv varit med på nattredaktionen på en av Sveriges större tidningar.

Det vore intressant om du kunde utveckla ditt inlägg lite mer. Jag är intresserad av att veta Aftonbladets inställning i frågan om CP.

/U

Berättelserna om Diamantspåret:


Skall absolut utveckla inom kort. Något att suga på så länge.

""Medieföretaget aftonbladets uppdrag är att effektivt konkurrera på tidningsmarknaden, internet och i andra mediekanaler.

Aftonbladet skall aktivt och kritiskt granska samhälle och makthavare, driva opinion och ge journalistisk service.

Aftonbladet skall ge röst åt vanligt folk. Dess journalistik ska vara sann och saklig, åsikter ska skiljas från fakta"""


Ja, detta är tidningens policy..

Men som sagt jag återkommer gällande Aftonbladet---Christer.P

Expressen är inte ett dugg bättre i fallet...
__________________
Senast redigerad av CapsLocks 2008-03-06 kl. 22:35.
Citera
2008-03-07, 08:34
  #1804
Medlem
Försöker igen
Sitter nu och försöker sammanställa lite i Palmemordet.
Har luskat fram de flesta namn på de poliser som nämns i granskningskommisionen men nu har jag kört fast.
Polisman G, vem är det ?
Har varit i sydafrika på de lite underliga poliskurserna.
Han har även varit i USA på kurser och dylikt.
Kände 33 åringen.
Tacksam för all info om denna polisman
Citera
2008-03-07, 09:32
  #1805
Medlem
Vapenspåret

Citat:
Ursprungligen postat av rattelsnake
Till Utredaren;

Lägg ner ditt förtjänstfulla krut på Bofors till exempel och ta reda på varifrån Penser (tidigare storägare i Bofors vid tiden för mordet)
fick nytt kapital tillräckligt för att vara igång med nya miljardaffärer från England inte lång tid efter han förklarats utblottad av Svenska Staten.
( uttalande från VD i nuvarande Nordea vid denna tidpunkt)
Därmed inte sagt att inte mördaren/na hade Sydafrikansk anknytning.

Detta "Diamantspår" tycker jag oförtjänt får lite löjets skimmer över sig och man får lite "ungdomsdeckarkänsla" av det hela typ "Tvillingdektektiverna och diamantskatten".
Synd eftersom du är bra påläst och noggran!
Tänk i lite andra banor än detta Diamantspår.
I all välmening!

Hej Rattlesnake

Jag vill nog inte råka in i en diskussion av typen ”mitt spår är bättre än ditt spår”. Det skulle utan tvekan ha ”löjets skimmer” över sig och både ungdoms och barndomsåldern skulle vara passerad och vi skulle hamna i en sandlådedebatt.

Jag har inget emot att du här i tråden utvecklar det sk. ”vapenspåret” som finns i olika varianter och som jag har länkat till nedan:

7.01 MORDET PÅ OLOF PALME
En artikelserie i tio delar av Jan-Ove Sundberg

Del 4: Vapenspåret: "Palme stod i vägen för dödens mäklare"

"Sanningen om mordet? (...)

Reeves påståenden, att det fanns ett samband mellan Palmes medlarroll i kriget Iran-Irak, mordet på honom, och Bofors misstänkta (och senare bekräftade) vapenförsäljning till Iran, blev kategoriskt dementerat av den dåvarande regeringen, med statsminister Ingvar Carlsson i spetsen.

Men sanningen om mordet på Olof Palme kan vara betydligt obehagligare än så. Vi kom efter en egen utredning om
vapenspåret fram till en visserligen helt fantastisk, men ändå fullt tänkbar och mycket sensationell sammansvärjning,
och då som nu framförs den bara som en spekulation:

Bofors har sedan 1973 gjort olagliga vapenaffärer med hjälp av topptjänstemän inom UD, krigsmaterielinspektionen och den tidigare finansministern, Kjell-Olof Feldt. I toppen satt Bofors huvudägare, den gåtfulle Erik Penser, med samarbetspartners ur gräddan av Sveriges mäktigaste finansfamiljer.

Grovjobbet sköttes av "Dödens Mäklare", en tidigare helt okänd och farlig organisation, bestående av både svenskar och utlänningar, som hotat, mutat, märkt, tystat och mördat alla som stått i vägen!

När Olof Palme till slut fick kännedom om de olagliga vapenaffärerna, tänkte han först stoppa dem direkt. Kjell-Olof Feldts inblandning avhöll honom, men bara en tid. När han senare ändå stoppade hanteringen och därmed några av de absolut viktigaste leveranserna till Iran, den åtråvärda Robot 70, mördades han av "Dödens Mäklare".

http://www.flashback.se/fna/124

Granskningskommissionen har också gått igenom dessa varianter av ”vapenspåret” som du kan se i länken nedan:

http://www.regeringen.se/content/1/c...4/295e5712.pdf

SOU 1999:88 Enskilda uppslag sidorna 441 - 444

William H
I juli 1991 kontaktade Mogens E från Danmark PU. Mogens E berättade att han hade en person hos sig, Bill. Bill skulle vara amerikan och ha anknytning till underrättelsetjänsten. Han skulle ha varit involverad i ”Irangate”. (...) Ordern om att Olof Palme skulle mördas kom troligen från Washington. CIA gav i augusti-september 1985 israeliska underrättelsetjänsten i uppdrag att mörda Olof Palme just på grund av Bofors kontrakt med Iran om leverans av 150 fälthaubitsar. Den israeliska underrättelsetjänsten lejde en palestinier för att utföra mordet. Denna person mördades själv strax efter mordet antingen i Sverige eller i Danmark. Sannolikt var även den svenska underrättelsetjänsten inblandad i mordet eftersom Olof Palme var utan livvakter mordkvällen och någon uppenbarligen känt till att han skulle gå ”på teater” med sin hustru den kvällen. William H uppgav att han kände till namnen på mördaren och på den som givit denne order
om att utföra mordet. Polisen skulle efter förhöret kontakta William H:s ombud i Sverige, advokaten Henning S, vilken skulle lämna ifrågavarande namn. (...)

PU tog kontakt med Olof Palmes personlige advokat. Denne hade tidigare förhörts och då berättat att Olof Palme strax före mordet talat om att han trodde sig ha funnit en möjlig förhandlingsväg som FN:s fredsmäklare i kriget Iran/Irak. Nu tillfrågades advokaten om Olof Palme sagt något ytterligare om detta. Det hade han inte. PU diskuterade också med advokaten, som tillika var ombud för Martin Ardbo, direktör på Bofors, om denne kunde tänkas ha någon information i saken. Advokaten kontaktade senare PU och berättade att han sammanträffat med Martin Ardbo som inte hade trott sig kunna tillföra utredningen något. Martin Ardbo hade också sagt att uppgifterna om att fälthaubits 77 och Robot 70 skulle finnas i Iran verkade felaktiga. (...)

Kriminalinspektören Roland S, som var den utredningsman som sommaren 1991 for till Danmark för att delta vid förhör med William H, har vid samtal med kommissionen uppgivit att William H var lite av
en ”Ivan”-typ. Hans uppgifter saknade trovärdighet; de byggde på spekulationer och påhitt.

SOU 1999:88 Enskilda uppslag 436 - 441

Det s.k. P 2-telegrammet
I en i Dagens Nyheter den 31 januari 1989 publicerad artikel uppgav Lennart F att han i den danska månadstidningen PRESS läst om intressanta uppgifter rörande mordet på Olof Palme. Uppgifterna skulle tyda på att CIA haft med mordet att göra. En person, Licio G – beryktad ledare för ett fascistiskt brödraskap, italienska P 2-logen – skulle tre dagar före mordet ha skickat ett telegram till Philip G – en avpolletterad profascist, som skulle vara en av president George Bushs närmaste medarbetare. Telegrammet skulle i svensk översättning lyda ”Var god informera vår vän att det svenska trädet kommer att fällas”.

I en till uppslaget fogad intervju med Rasine, publicerad i Aftonbladet den 28 juli 1990 uppgav denne bl.a. att Olof Palme mördades för sin kännedom om Iran-Contrasaffären, att Olof Palme själv varit CIA-agent och att Lockerbie-attentatet skulle ha varit riktat mot den svenske FN-kommissarien Bernt Carlsson på grund av att denne visste lika mycket som Olof Palme om Iran-Contrasaffären.

Den senaste i raden av anpassade versioner till detta tema presenteras av Anders Leopold i sin nya bok ”Det svenska trädet skall fällas.” http://www.leopoldreport.com/LRsajt47.html

Sammantaget så lider alla versioner som menar att Olof Palme mördades pga av sin medlarroll i Iran/irak-kriget oavsett om den utlösande faktorn skulle vara ”avslöjandet av Irangate – som alla ändå visste om” eller stoppandet av vapenleveranser etc. av den omständigheten att de passar in det propagandakrig som fördes mellan USA - Sovjetunionen. Det är lite tråkigt eftersom det inte går att pröva objektivt och sakligt och ännu svårare att knyta samman med en namngiven gärningsman på Sveavägen.

Även Sydafrikaspåret i den version som rapporterats in till PU och som SVT, Aftonbladet, Expressen mfl inom massmedia rapporterar om är enligt min mening ett villospår. Det är ett villospår i den meningen att det leder spåret bort från gärningsmannen till andra mycket troliga ”gärningsmän” som inte går att knyta till gärningen med juridiskt bindande bevis. Detta har kostat PU resurser men framförallt tid som nu är den alltmer kritiska faktorn för att lösa mordet juridiskt.

Med den hemligstämplade information som PU har tillgång till hoppas jag att de bevarar fokus på det ”spår” de finner mest troligt och strävar efter att lösa mordet inom preskriptionstidens utgång.

Om du har särskild information angående exv. vapenspåret ta då kontakt med PU. Jag har ingen sådan information angående ”vapenspåret”.

/U
Citera
2008-03-07, 09:33
  #1806
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Quart
Försöker igen
Sitter nu och försöker sammanställa lite i Palmemordet.
Har luskat fram de flesta namn på de poliser som nämns i granskningskommisionen men nu har jag kört fast.
Polisman G, vem är det ?
Har varit i sydafrika på de lite underliga poliskurserna.
Han har även varit i USA på kurser och dylikt.
Kände 33 åringen.
Tacksam för all info om denna polisman

Hej

Jag har ingen info om denne Polisman G även om jag naturligtvis är intresserad av hans koppling till 33 åringen.

/U
Citera
2008-03-07, 14:22
  #1807
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Utredaren
Hej

Jag har ingen info om denne Polisman G även om jag naturligtvis är intresserad av hans koppling till 33 åringen.

/U

Det var synd, har letat runt men det verkar svårt att hitta info honom.
Polisman G har varit med i sydafrika och varit mycket USA.
Det jag framför allt vill veta om han var i USA vid tiden när 33-åringen blev dödad.
Citera
2008-03-07, 15:08
  #1808
Medlem
Till Utredaren,


Nej någon sandlåda ska vi inte ha utan min mening var just att belysa lite detta att inte stirra sig blind av olika anledningar på bara ett spår.
Av den enkla anledningen att jag är övertygad om att sanningen är många pusselbitar från olika håll samt att man måste se genom nya klara glasögon på detta mordfall vilket jag tidigare påpekat, eftersom det av olika skäl uppenbarligen har funnits och finns en ovilja att gå till grunden i detta från Statsmakten sida.

Helt orimligt att så många skulle vara inblandade i denna likvidering som du tror.
Enda möjliga förklaringen är att 2 mordpatruller var aktiva.Dels den som mördade Palme samt en ytterligare som skulle mörda en ytterligare person, antingen den verklige mördaren eller som ett desinformationsmord.

Någonting gick emellertid snett.
Sen handlade detta om oerhörda pengar.
Man behöver inte leta motiv i Sydafrika.
Motiv fanns på betydligt närmare håll.
Sen kan mycket väl vissa operatörer kommit från Sydafrika.

Nej jag kommer inte kontakta PU i den mån jag har någon information så länge som Agneta Blidberg sitter som förundersökningsledare.
Det är nämligen helt meningslöst.
Så enkelt är det.
Citera
2008-03-08, 00:57
  #1809
Medlem
CapsLockss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Utredaren
Hej CapsLocks

Orsaken till att jag nämnde Lennart Håård är nedanstående inlägg av Donald Forsberg.

Argus (2008-02-29 11:48:00)

”Om familjen Palme hade ställt upp att möta Crister Petterson såsom jag och Lennert Håård på Aftonbladet försökte förmå dem att göra ett antal gånger under en period av ett och ett halvt år, så hade vi i dag inte behövt fundera över vad som hände på Sveavägen för tjugotvå år sedan.

Då det äntligen infann sig ett läge där familjen var beredd att möta honom, så kunde Christer inte ställa upp.

Chrille visste så väl att han skull falla inom kort. Och inför mötet med sin frälsare, som han sa, och med sin nyfrälsta
själ. Så ville han först göra upp med familjen Palme.. Synd bara att det drog ut på tiden....”

Donald Forsberg


Innan jag fäller omdömen om Lennart Håård så skulle jag nog vilja veta hur styrd han var av chefredaktören etc. Att vara journalist innebär inte att man får skriva som man vill. Jag har själv varit med på nattredaktionen på en av Sveriges större tidningar.

Det vore intressant om du kunde utveckla ditt inlägg lite mer. Jag är intresserad av att veta Aftonbladets inställning i frågan om CP.

/U

Berättelserna om Diamantspåret:





Sju timmar innan mordet sades dessa ord från Olof Palme

-1986 är det stora möjligheternas år för freden.

Ala nyhetsmedier har en egen defenition av vad som är en nyhet.

Den enskilda människan skapar egna bilder/ uppfattningar.

Men ädock lyckas det med att en medelålders, förtidspeniosinerad missbrukare , anhållas för mord.....

Vill bara veta,, om någon vet..




Lisbeth "judas" Palme pekade ut honom, trots att hon varken sett eller känt igen honom,,,


Minfråga är ... Hur kunde det gå så långt som till en rättegång ??.


Efter 2 dagar svingar Hans Holmer en revolver och säger... _DETTA är mördarens vapen...


Bara det får en att tänka tanken koruption...

Men,men Lisbet säger att hon sett,,,,,,,mystiska män.... hon har upplevt otäcka samtal.......



Skulle Maken Olof vart BLIND och DÖV för dessa sammankommande uppgifter ????




Varför vill inte LIs
__________________
Senast redigerad av CapsLocks 2008-03-08 kl. 01:29.
Citera
2008-03-08, 01:29
  #1810
Medlem
Siddhartas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Johnny the Fox
Mona Sahlin har ju inte försökt hemlighålla sin förälskelse i Palme precis, det tyder på att det inte var hon. Marita Ulvskog låter dock högst troligt.

Det är värre än så! Mona Sahlin och Marita Ulvskog är halvsyskon. De har en gemensam far: Olof Palme. Men det är bara halva sanningen. Palme är även deras mor. Så de är även biologiskt sett helsyskon. Palme bytte kön på 50-talet för att sedan byta tillbaka till sitt urprungliga kön. Sossarna ville klona fram super-sossar. projektet las ner sedan. På 80-talet inledde Palme ett gruppsexförhållande med 2 yngre partikollegor: Sahlin och Ulvskog! Palme kände inte till sitt släktskap med dessa eftersom de 2 döttrar som han framavlat inom super-sosseprojektet fått namnen XCETY-245Gh och XCETY-045Gz. Den tidigare SÄPO-chefen Holmér kände dock till de rätta förhållandena och fick order av sina chefer, Gorbatjov och George Bush den äldre, att likvidera Lisbeth Palme för att undvika att Lisbeth avslöjade supermakternas inblandning i projektet. Harry Schein fick uppdraget att planera avrättningen och gav uppdraget till sin yngre halvbror Christer Pettersson som i fyllan och villan läckte information om mordet till sin mor Indira Gandhi. Hon varnade Palme som gick under jorden och satte sin dubbelgångare, Thorsten Jönsson, på statsministerposten. Jönsson hade ett hemligt förhållande med Harry Schein och var dessutom Scheins arvinge. Hur skulle nu Schein agera? Låta skjuta sin adoptivson? Nej! Mot 6 helrör Explorer lyckades man övertala Christer Pettersson att spela Palme/Jönsson mordkvällen. Pettersson avled under dådet, men kroppen byttes ut på bårhuset mot Margaretha Krook som liknade Palme. Hon hotade senare att avslöja sanningen på Skansen/ Solliden när hon läste upp nyårsdikten, så hon likviderades ("dog efter en längre tids sjukdom") av KGB. Jönsson fick sedan spela rollen som Pettersson som frikändes från mordet av en sosse-tillsatt domstol i tings- och hovrätten.
Vem höll då i pistolen som dödade "Palme"? Jo, det var självklart Pettersson som tog livet av sig själv! Vart tog pistolen vägen? Fråga Scheins syster Lisbeth.
Fy fan va jag är upprörd över hur man försöker mörka sanningen!!!!!! När ska alla svenskar få veta denna sanning!!?????
__________________
Senast redigerad av Siddharta 2008-03-08 kl. 01:32.
Citera
2008-03-08, 01:31
  #1811
Medlem
CapsLockss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Siddharta
Det är värre än så! Mona Sahlin och Marita Ulvskog är halvsyskon. De har en gemensam far: Olof Palme. Men det är bara halva sanningen. Palme är även deras mor. Så de r även biologiskt stt helsyskon. Palme bytte kön på 50-talet för att sedan byta tillbaka till sitt urprungliga kön. Sossarna ville klona fram super-sossar. projektet las ner sedan. På 80-talet inledde Palme ett gruppsexförhållande med 2 yngre partikollegor: Sahlin och Ulvskog! Palme kände inte till sitt släktskap med dessa eftersom de 2 döttrar som han framavlat inom super-sosseprojektet fått namnen XCETY-245Gh och XCETY-045Gz. Den tidigare SÄPO-chefen Holmér kände dock till de rätta förhållandena och fick order av sina chefer Gorbatjov och George Bush den äldre att likvidera Lisbeth Palme för att undvika att Lisbeth avslöjade supermakternas inblandning i projektet. Harry Schein fick uppdraget att planera avrättningen och gav uppdraget till sin yngre halvbror Christer Pettersson som i fyllan och villan läckte information om mordet till sin mor Indira Gandhi. Hon varnade Palme som gick under jorden och satte sin dubbelgångare, Thorsten Jönsson, på statsministerposten. Jönsson hade ett hemligt förhållande med Harry Schein och var dessutom Scheins arvinge. Hur skulle nu Schein agera? Låta skjuta sin adoptivson? Nej! Mot 6 helrör Explorer lyckades man övertala Christer Pettersson att spela Palme/Jönsson mordkvällen. Pettersson avled under dådet, men kroppen byttes ut på bårhuset mot Margaretha Krook som liknade Palme. Hon hotade senare att avslöja sanningen på Skansen/ Solliden när hon läste upp nyårsdikten, så hon likviderades ("dog efter en längre tids sjukdom") av KGB. Jönsson fick sedan spela rollen som Pettersson som frikändes från mordet av en sosse-tillsatt domstol i tings- och hovrätten.
Vem höll då i pistolen som dödade "Palme"? Jo, det var självklart Pettersson som tog livet av sig! Vart tog pistolen vägen? Fråga Scheins syster Lisbeth.
Fy fan va jag är upprörd över hur man försöker mörka sanningen!!!!!! När ska alla svenskar få veta denna sanning!!?????


Hu,mor,, jag uppsklattar hu,mor
Citera
2008-03-08, 01:34
  #1812
Medlem
CapsLockss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Siddharta
Det är värre än så! Mona Sahlin och Marita Ulvskog är halvsyskon. De har en gemensam far: Olof Palme. Men det är bara halva sanningen. Palme är även deras mor. Så de är även biologiskt sett helsyskon. Palme bytte kön på 50-talet för att sedan byta tillbaka till sitt urprungliga kön. Sossarna ville klona fram super-sossar. projektet las ner sedan. På 80-talet inledde Palme ett gruppsexförhållande med 2 yngre partikollegor: Sahlin och Ulvskog! Palme kände inte till sitt släktskap med dessa eftersom de 2 döttrar som han framavlat inom super-sosseprojektet fått namnen XCETY-245Gh och XCETY-045Gz. Den tidigare SÄPO-chefen Holmér kände dock till de rätta förhållandena och fick order av sina chefer, Gorbatjov och George Bush den äldre, att likvidera Lisbeth Palme för att undvika att Lisbeth avslöjade supermakternas inblandning i projektet. Harry Schein fick uppdraget att planera avrättningen och gav uppdraget till sin yngre halvbror Christer Pettersson som i fyllan och villan läckte information om mordet till sin mor Indira Gandhi. Hon varnade Palme som gick under jorden och satte sin dubbelgångare, Thorsten Jönsson, på statsministerposten. Jönsson hade ett hemligt förhållande med Harry Schein och var dessutom Scheins arvinge. Hur skulle nu Schein agera? Låta skjuta sin adoptivson? Nej! Mot 6 helrör Explorer lyckades man övertala Christer Pettersson att spela Palme/Jönsson mordkvällen. Pettersson avled under dådet, men kroppen byttes ut på bårhuset mot Margaretha Krook som liknade Palme. Hon hotade senare att avslöja sanningen på Skansen/ Solliden när hon läste upp nyårsdikten, så hon likviderades ("dog efter en längre tids sjukdom") av KGB. Jönsson fick sedan spela rollen som Pettersson som frikändes från mordet av en sosse-tillsatt domstol i tings- och hovrätten.
Vem höll då i pistolen som dödade "Palme"? Jo, det var självklart Pettersson som tog livet av sig själv! Vart tog pistolen vägen? Fråga Scheins syster Lisbeth.
Fy fan va jag är upprörd över hur man försöker mörka sanningen!!!!!! När ska alla svenskar få veta denna sanning!!?????




Du har en poäng,,sidharta,,, men du , vet inte vems....
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback