Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2024-02-26, 13:28
Medlem
perry2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Basfakta
Det var då väldigt vad många som bestämt sig för Sthlm city den här dagen:

Säpos ryssrotel
Kuppberedskapsövning (Moelv)
FRO
Stay Behind (Kungsträdgården)
Och så gamla vanliga knarkspan då
Gustav från Gotland (oklart med city dock)
DF från Gotland

Craig Williamson på Hotel Birger Jarl
Irakisk Diplomat Wallid "Bagdad Bob"på hotel nära Brunkebergsåsen ( Det framkommer att Walid bott i rum 505 på hotell Plaza på Birger Jarlsgatan i kvarteret vid David Bagares gata och Smala gränd och att han haft diplomatpass.)
T Piltz med kollega vid Adolf Fredriks kyrkogata.
CG Östling rymmer hem från sjukhuset omfattande besök och trafik i hans lägenhet på Brunkebergsåsen under morddygnet.
Cosi fan Tutte med Forsberg Rose o T Elming
Annorrlunda bemanninge i Polisens sambandscentral.'Södermalmspiketer i fel distrikt.
Palmelivvakter ätatndes på Restarang vid korsningen Kungsgatan Sveavägen.
Citera
2024-02-26, 13:30
Medlem
perry2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Klippo
En liten summering av allt jag läst senaste året: Palme sköts framför ögonen på dem som skulle gripa honom. På detta sätt undveks det förödande avslöjandet.

(Av vem, med vem och för vem är fritt för vidare funderingar)

Var stod dessa i förhållande till mordplatsen? Det var rätt tomt på Östra sidan av Sveavägen.
Citera
2024-02-26, 16:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av perry2
Var stod dessa i förhållande till mordplatsen? Det var rätt tomt på Östra sidan av Sveavägen.

Det var inte så bokstavligt menat. Det var snarare en ren spekulation kring de olika polisaktiviter som uppenbarligen pågick denna sena kväll.

Jag tycker paret Palmes sidbyte på Sveavägen är förbryllande. Om jag förstått det riktigt så var det Olof Palme som ville byta sida.

Vi behöver verkligen mer input för att knyta ihop säcken.
Citera
2024-02-26, 16:58
Medlem
pojkpingiss avatar
Citat:
Det var inte så bokstavligt menat. Det var snarare en ren spekulation kring de olika polisaktiviter som uppenbarligen pågick denna sena kväll.

Jag tycker paret Palmes sidbyte på Sveavägen är förbryllande. Om jag förstått det riktigt så var det Olof Palme som ville byta sida.

Sidbytet behöver egentligen inte betyda någonting alls? Det kan ju vara så enkelt, att det var betydligt fler fredagsfirare och fyllerister på Sveavägens västra sida än östra, därav bytet? Ibland är sanningen både enkel och tråkig. Glöm mötesscenariot och Gunnar Walls tröttsamma göspel.
Citera
2024-02-26, 17:23
Medlem
Varför provsköts endast revolvrar av fabrikat Smith & Wesson? Det finns ytterligare tre fabrikat som använder exakt samma räffling som S&W. Inkompetens och okunskap, eller ett medvetet val?
Citera
2024-02-26, 18:21
Medlem
Basfaktas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av perry2
Craig Williamson på Hotel Birger Jarl
Irakisk Diplomat Wallid "Bagdad Bob"på hotel nära Brunkebergsåsen ( Det framkommer att Walid bott i rum 505 på hotell Plaza på Birger Jarlsgatan i kvarteret vid David Bagares gata och Smala gränd och att han haft diplomatpass.)
T Piltz med kollega vid Adolf Fredriks kyrkogata.
CG Östling rymmer hem från sjukhuset omfattande besök och trafik i hans lägenhet på Brunkebergsåsen under morddygnet.
Cosi fan Tutte med Forsberg Rose o T Elming
Annorrlunda bemanninge i Polisens sambandscentral.'Södermalmspiketer i fel distrikt.
Palmelivvakter ätatndes på Restarang vid korsningen Kungsgatan Sveavägen.

När det gäller CGÖ bodde han på söder - vill minnas att det var Högbergsgatan - och fick där besök av en livvakt, en expert på handeldvapen och två polismän sedan han kommit hem från sjukhuset. Men du tänker kanske på CGÖ/IG:s lokal på Brunkebergsåsen? Är det belagt att det var omfattande besök och trafik även där?

I övrigt var det ju en del folk ute i Stockholmsnatten ja.
Citera
2024-02-27, 07:17
Bannlyst
[quote=Osynlige.Mannen|87494131]Varför provsköts endast revolvrar av fabrikat Smith & Wesson? Det finns ytterligare tre fabrikat som använder exakt samma räffling som S&W. Inkompetens och okunskap, eller ett medvetet

De letade efter revolvern till de utslängda kulorna😂 eller nej jag vet inte vad de höll på med. Provade kanelbullar på olika konditorier för det är ju det de blev tillsagda att göra.
Citera
2024-02-27, 23:07
Medlem
Citat:

Sidbytet kan vara relaterat till att Palme inte ville gå hem via Drottninggatan.
Citera
2024-02-27, 23:10
Medlem
2016-10-19 @15:30
Date and time Hans Melander received the information on the Svanberg S&W plus ammo and failed to investigate.
What a schlep. Probably to busy having his “fika” break…

Citat:
Ursprungligen postat av Osynlige.Mannen
Varför provsköts endast revolvrar av fabrikat Smith & Wesson? Det finns ytterligare tre fabrikat som använder exakt samma räffling som S&W. Inkompetens och okunskap, eller ett medvetet val?
Citera
2024-02-28, 01:12
Moderator
HusvagnSvenssons avatar
Daniela Klette, som brukar sägas vara tillhörig den sk tredje generationen av RAF, har gripits.

https://amp.theguardian.com/world/2024/feb/27/red-army-faction-militant-arrested-decades-run-germany-daniela-klette

Hon borde förhöras om eventuell kunskap om att någon från denna mytomspunna tredje generation var inblandad i mordet på Olof Palme. Hon kände av allt att döma t ex Wolfgang Grams som sköt till döds av polis 1993 och som skulle kunnat haft möjlighet att ha kommit till Sverige 1986 och deltagit i mordet, som hämnd för Palmes agerande efter Ambassaddramat 1975.

Smith-Wessonrevolver var ett vapen som favoriserades av RAF och som användes vid det olösta mordet på Gerald Braunmühl den tionde oktober 1986, mindre än åtta månader efter mordet på Palme. Någon som sade sig tillhöra RAF tog på sig mordet tidigt under natten (02.45) efter mordet genom ett samtal till den svenska beskickningen i Berlin.

Jag har aldrig sett något om att jämförelse mellan kulorna som dödade Braunmühl och de som dödade Palme har gjorts. Det tycker jag man borde försökt kontrollera.
Citera
2024-02-28, 03:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 86spanare
2016-10-19 @15:30
Date and time Hans Melander received the information on the Svanberg S&W plus ammo and failed to investigate.
What a schlep. Probably to busy having his “fika” break…

Hej 86spamare - jag har också läst dina inlägg under flera år, där du ber andra att undersöka ett vapen och förehavanden. Jag som många, undrar vad som hindrar dig från att göra undersökningarna själv, och redovisa här.
Citera
2024-02-28, 07:07
Bannlyst
Ja ni undviker det ni kämpar för eller så är ni inte serjösa I dessa grupper.
Det jag grubblar på är hur man går vidare om man vet vem som planerade det hela.
Och vilka som var med den natten jag vet.
Grubbla på det ni...Ska de sättas dit eller ska de ha medaljer?...
Ta lagen i egna händer?
Vilka är intreserade av att de ställs inför rätta någon här?

Mvh Ynglingen
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in