Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2011-02-26, 18:06
  #12601
Medlem
ReimerDenYngres avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Septimum
Upplands Bro? Upplands Väsby var det väl? Visserligen rätt nära men inte samma område.

Och enligt Striptease iaf så hade AA visst tränat regelbundet på ett gym där, möjligt att de hade fel:

http://www.youtube.com/user/Ensaligb...37/FzM8wfI6bW4

Om kvinnornas vittnesmål nu stämmer till 100% så tycker jag nästan att de borde åtalas. Jag menar pga deras feghet så har mordet på Sveriges statsminister inte kunnat klaras upp.

Sen två frågor. Är AA vänsterhänt? Har de 2 finska kvinnorna pekat ut honom?

Sen erkände ju AA att han hade varit på dekorima samma dag och träffat finnkärringarna, men inte på kvällen utan vid 14-tiden, för att köpa konstnärsmateriell. Hur troligt är det? AA slår mig inte direkt som konstnärstypen.

Träningslokalen ligger i Upplands Väsby, men enligt Sven Aner har finskorna sagt att mannen är en tvåbarnspappa från Upplands Bro utan arbete
http://svenanerpalmemordet.blogspot....lmemordet.html
Citera
2011-02-26, 18:11
  #12602
Medlem
ReimerDenYngres avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sotern
Hela den storyn är så tramsig och ologisk att man baxnar. Att det sedan är den viktigaste pusselbiten i AA-spåret gör ju inte resten trovärdigare.
Finskorna pratar skit, helt enkelt.

Att ett polisbefäl skulle ge en annan polis order att fortsätta med mordplanerna (underförstått är det detta man menar med vittnesmålet) är givetvis helt befängt.

Om vi däremot antar att en grupp kriminella finnar planerar en stöt under kvällen så blir det mer lättförståeligt. Det är ju vad polisen tror, att kvinnornas vittnesmål inte har med mordet att göra.

Den som pratat om en stöt måste nog ha sett eller känt till att en grupp kriminella var aktiva i området på mordkvällen.
Citera
2011-02-26, 18:13
  #12603
Medlem
Joe Blows avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sotern
Ja, här hade man chansen att lösa Sveriges största kriminalgåta genom tiderna men tiger i sju år, för att man var rädd. Men varför är de inte rädda nu då? Mordet är ju lika olöst nu.
Om de var rädda kunde de ju tipsat anonymt. Pinsamt dålig story och lika pinsamt är det att se den där patetiske Borgnäs stå där och svamla om alla jävla walkie talkie-gubbar.
Jag tar för givet att din avatar är ett nytaget fotografi av dig.
Finskorna är rädda nu också. Dom har inte och har aldrig haft något intresse av att hora runt i media och nöta på TV-sofforna. Tipsa anonymt? Du måste fan skoja.
Att Borgnäs visar på och kritiserar PU för att man inte har gått vidare med uppgifter om att flera har uppgett att man observerat män med walkie-talkies under mordkvällen är inte det minsta pinsamt. Hans kritik är lika relevant vare sig uppgifterna är korrekta eller nonsens.
Jag tycker du skall tagga ner dig lite innan du läst på en hel del om detta mord och dess efterspel.
Citera
2011-02-26, 18:16
  #12604
Medlem
Reimer, när ska ja få bilden på den högerhänte AA som du hade sett på hans blogg..
Citera
2011-02-26, 18:17
  #12605
Medlem
Upplysningsvis Sotern så har Anér aldrig varit politiskt aktiv i något annat parti
än Centerpartiet. Och angående hehehos stora insats med 99 punkter så finns
det en del sakfel. Det allvarligaste är förväxlingen mellan väktaren Anette K i
Skandiahuset och Holmérs älskarinna, sedermera fru, Åsa. De bodde dock på
samma adress.
Citera
2011-02-26, 18:17
  #12606
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ReimerDenYngre
Träningslokalen ligger i Upplands Väsby, men enligt Sven Aner har finskorna sagt att mannen är en tvåbarnspappa från Upplands Bro utan arbete
http://svenanerpalmemordet.blogspot....lmemordet.html

Ok det är ju lite märkligt då de inte ens kom ihåg hans namn, men detta minns de. De hade träffat honom några ggr bara på ett gym flera år tidigare. Vem vet han kanske var undercover på gymmet? Han var ju trots allt knarkspanare.
__________________
Senast redigerad av Septimum 2011-02-26 kl. 18:19.
Citera
2011-02-26, 18:19
  #12607
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ReimerDenYngre
Bevis för att det är AA är enlig flashbackare
a) att han erkänt att han träffat kvinnorna tidigare samma dag
b) att polisen inte släppt hemligstämpeln på förhöret

Med andra ord så måste jag fråga dig vilket belägg du har för att AA träffat finskorna vid 14-tiden? Vilken är din källa?

Nej jag hade fel, han hade inte träffat dem vid 14-tiden ursäkta. Men han hade varit vid dekorima då iaf.
Ett väldigt märkligt sammanträffande ändå. Min källa är väl inte den bästa:

http://svt.se/2.140567/1.2333558/spa...dekorimamannen
Citera
2011-02-26, 18:20
  #12608
Medlem
Ove Mollviks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BTrader
Det kan ju vara mycket tänkbart att de tagit en person utifrån som skulle skjuta Palme mot betalning, den här videon är intressant http://www.youtube.com/watch?v=UWJfMBe9cL0
Det är iallafall säkerligen ingen polis eller medlem ur försvarsskytteförening eller nån annan som på nåt sätt kan förkninppas med personerna som planerade mordet, om skytten skulle ha åkt fast ville man inte riskera att den på nåt sätt kunde förknippas med personer som planerade mordet så man tog nån utifrån.
Cenneth Neilberg var inte ensam om att få "erbjudandet". Birchan som blev tillfrågad av en chef inom Contras kan man också se på Youtube ensaligblandning. Birchan fattade genast att det var CIA som låg bakom men kunde inte föreställa sig att också Säpocheferna redan var införstådda med planerna. Trakasserierna för att tysta Birchan har sedan dess talat sitt tydliga språk. / Ove Mollvik
Citera
2011-02-26, 18:21
  #12609
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Septimum
Ok det är ju lite märkligt då de inte ens kom ihåg hans namn, men detta minns de. De hade träffat honom några ggr bara på ett gym flera år tidigare. Vem vet han kanske var undercover på gymmet? Han var ju trots allt knarkspanare.

Det är Expressens ord han har skrivit på sidan, läs hans bok istället så får du mer en klar blick över vad finskorna FAKTISKT har sagt.
Citera
2011-02-26, 18:21
  #12610
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ReimerDenYngre
Att ett polisbefäl skulle ge en annan polis order att fortsätta med mordplanerna (underförstått är det detta man menar med vittnesmålet) är givetvis helt befängt.

Om vi däremot antar att en grupp kriminella finnar planerar en stöt under kvällen så blir det mer lättförståeligt. Det är ju vad polisen tror, att kvinnornas vittnesmål inte har med mordet att göra.

Den som pratat om en stöt måste nog ha sett eller känt till att en grupp kriminella var aktiva i området på mordkvällen.

Men ändå, väldigt märkligt, om Palme just var på väg dit. Kvinnorna kan ju ha tagit helt fel på tidpunkt iof.

Sen skulle det inte vara en annan polis i tjänst som gav ordern självfallet, utan CGÖ från lägenheten på Regeringsgatan 85.
__________________
Senast redigerad av Septimum 2011-02-26 kl. 18:29.
Citera
2011-02-26, 18:22
  #12611
Medlem
ReimerDenYngres avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tisky
Reimer, när ska ja få bilden på den högerhänte AA som du hade sett på hans blogg..

Det är LR som sett flera bilder. Jag har aldrig skrivit att jag har sett dem. Det finns dock en person som tror att det är AA men som inte tror att AA är vänsterhänt. Det är ett ganska tungt argument. Din bild är tvärtemot en bild där AA har knutna framåtriktade knogar och hävdar att den knutna näven håller ett papper. Testa att hålla ett papper så - det är inte lätt
Citera
2011-02-26, 18:22
  #12612
Medlem
Soterns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Joe Blow
Jag tar för givet att din avatar är ett nytaget fotografi av dig.
Finskorna är rädda nu också. Dom har inte och har aldrig haft något intresse av att hora runt i media och nöta på TV-sofforna. Tipsa anonymt? Du måste fan skoja.
Att Borgnäs visar på och kritiserar PU för att man inte har gått vidare med uppgifter om att flera har uppgett att man observerat män med walkie-talkies under mordkvällen är inte det minsta pinsamt. Hans kritik är lika relevant vare sig uppgifterna är korrekta eller nonsens.
Jag tycker du skall tagga ner dig lite innan du läst på en hel del om detta mord och dess efterspel.


Jag har nog läst lika mycket om detta mord som du. Jag förstår om man kritiserar konspirationsteoretikerna för deras bristande logik så spottar man på helig mark härinne.

Har du inget annat att komma med än att håna mig utifrån min avatar kan du försvina in igen i konspirationsdimman.

Någon måste väl ändå få ta ner detta mord på jorden när det far iväg i det blå. Om Borgnäs alla walkie-talkie- gubbar vore sanning är det konstigt att de inte stack ut ögonen på varandra med antennerna med tanken på hur det vimlade av dem.

Lägg märke till att ingen hade nämnt walkie-talkies från ett vitten sa sig ha sett en och då strömmade det in tips på walkie-talkie- gubbar.
__________________
Senast redigerad av Sotern 2011-02-26 kl. 18:27.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback