2010-10-23, 14:12
Bannlyst
Lite smårolig intervju med honom. Verkar speciell, ja

http://www.youtube.com/watch?v=j3EeZ3RWYaQ&NR=1
Citera
2010-10-24, 19:12
Medlem
sethkhats avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NyanNyan
För att han är polisanmäld för HMF.

Detta var han lagom mallig över på nån festival under 90talet, han sa att han var först i sverige eller nåt att torska för att heila hehe. Fett med party
Citera
2010-11-19, 10:02
Medlem
42 år, lever på socbidrag, växte upp i fosterfamilj utanför Umeå, bodde sedan en tid inne i Umeå och sen har han väl flackat runt i Sverige (som jag förstått det) men nu bosatt sig i Malmö. Han verkar ha högerextrema åsikter, om inte det också är en del av hans konst. Allt detta framgår i dokumentären om honom som heter "Provokatören".
Citera
2010-11-19, 12:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dondonpa
42 år, lever på socbidrag, växte upp i fosterfamilj utanför Umeå, bodde sedan en tid inne i Umeå och sen har han väl flackat runt i Sverige (som jag förstått det) men nu bosatt sig i Malmö. Han verkar ha högerextrema åsikter, om inte det också är en del av hans konst. Allt detta framgår i dokumentären om honom som heter "Provokatören".

Han har inga högerextrema åsikter - däremot fokuserar hans konst på att vara så politiskt inkorrekt som möjligt, eftersom att många av oss (inklusive han) är trötta på den politiska korrektheten. Kryp tillbaka under din sten, f.ö. är Dan Park vegan och hänger ganska regelbundet i vänsterkretsar.
Citera
2010-11-22, 12:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Urgrund
Han har inga högerextrema åsikter - däremot fokuserar hans konst på att vara så politiskt inkorrekt som möjligt, eftersom att många av oss (inklusive han) är trötta på den politiska korrektheten. Kryp tillbaka under din sten, f.ö. är Dan Park vegan och hänger ganska regelbundet i vänsterkretsar.

Jag var också säker på det innan jag såg dokumentären och läste bloggen, där det framgår att han röstar på SD t.ex och är på ett flertal möten. Men visst, det kanske är provokation det med.
Senast redigerad av Dondonpa 2010-11-22 kl. 12:25.
Citera
2010-11-22, 15:03
Medlem
Citat:
Jag var också säker på det innan jag såg dokumentären och läste bloggen, där det framgår att han röstar på SD t.ex och är på ett flertal möten. Men visst, det kanske är provokation det med.

Bara för att man röstar på SD innebär det inte att man hyser vänstersympatier på andra områden, vissa områden är SD vänster och andra områden är SD inte vänster. Dessutom så (vad jag vet) hänger han inte i "högerextrema" eller specifikt "höger"-kretsar.
Citera
2010-11-22, 15:14
Medlem
ubersantas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mishima
Min bild är att han är en extrem slacker och har ålderskomplex. Han är över 40 år gammal men beter sig som en 19-åring. Jag har träffat honom några gånger men det var rätt länge sedan. Jag tycker att han är rätt knepig att prata med. Det har dock varit i onyktert tillstånd.

Han hette från början Dan Appelblad. Första gången jag läste om honom var i tidskriften Bibel som fanns kring sekelskiftet.

Shit, trodde han var 30-33 typ. Har dock aldrig pratat någon längre stund med honom då han kan vara ytterst förvirrande när han druckit lite. Kan dock vara en del av konceptet, för jag ser honom sällan dricka mer än en öl på uteställena (kan väl vara så att han grundat rejält innan utgång).
Citera
2010-11-22, 15:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ubersanta
Shit, trodde han var 30-33 typ. Har dock aldrig pratat någon längre stund med honom då han kan vara ytterst förvirrande när han druckit lite. Kan dock vara en del av konceptet, för jag ser honom sällan dricka mer än en öl på uteställena (kan väl vara så att han grundat rejält innan utgång).

Han brukar väl köra ett par folköl nästan hela tiden - annars vet jag inte riktigt vad han föredrar?
Citera
2010-11-23, 10:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Urgrund
Bara för att man röstar på SD innebär det inte att man hyser vänstersympatier på andra områden, vissa områden är SD vänster och andra områden är SD inte vänster. Dessutom så (vad jag vet) hänger han inte i "högerextrema" eller specifikt "höger"-kretsar.

Man kan väl hänga med vänsterfolk fast man är höger? Jaja, skitsamma, jag hoppas i alla fall allt är en provokation.
Citera
2010-11-23, 10:41
Medlem
Citat:
Man kan väl hänga med vänsterfolk fast man är höger? Jaja, skitsamma, jag hoppas i alla fall allt är en provokation.

Ja, det är väl klart, men jag ville bara förtydliga det litet.
Citera
2010-12-08, 10:27
Medlem
NyanNyans avatar
Citat:
Kan varken på bloggen eller i dokumentären hitta utalanden om att han röstar på SD.
Skulle lika gärna kunna vara ND han röstar på, då han gjort svårt-att-tolka-om-det-är-ironi-eller-inte och ambivalenta uttalanden om ND.
Vet ärligt talat inte själv vad jag ska tro, han kan ju lika gärna rösta på det liberala partiet, eftersom han gillar yttrandefrihet.

Senaste affisch-inlägget :
http://4.bp.blogspot.com/_DSfD29M7Iz...00/emokrat.jpg
Senast redigerad av NyanNyan 2010-12-08 kl. 10:29.
Citera
2010-12-09, 13:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NyanNyan
Kan varken på bloggen eller i dokumentären hitta utalanden om att han röstar på SD.
Skulle lika gärna kunna vara ND han röstar på, då han gjort svårt-att-tolka-om-det-är-ironi-eller-inte och ambivalenta uttalanden om ND.
Vet ärligt talat inte själv vad jag ska tro, han kan ju lika gärna rösta på det liberala partiet, eftersom han gillar yttrandefrihet.

Senaste affisch-inlägget :
http://4.bp.blogspot.com/_DSfD29M7Iz...00/emokrat.jpg

Är ganska säker på att jag läste det på bloggen där kring valdagen, orkar inte kolla upp. Jag kan iofs ha tolkat det fel.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in