2012-08-24, 09:45
Medlem
pandark23s avatar
Citat:
pussy riot har aldrig, vad jag vet, kritiserat islam.
om pussy riot hade varit ett iranskt punkband bestående av kvinnor som hade kritiserat sitt lands religion (islam) och stat, som precis som den ryska är i ett minst sagt nära förbund, och för detta hamnat i fängelse så hade 'kultureliten' i sverige med största sannolikhet uttryckt sitt stöd.

Precis, för att kunna kritisera Islam och få stöd av kultureliten måste man vara muslim typ Iranska kvinnor. Nu är Pussy Riot inte det, de är vita kristna, och hade fördömts av kultureliten om de gjort sitt sexperformance i en moské. Om de överhuvudtaget hade kommit levande ut ur moskén vill säga.
Citera
2012-08-24, 10:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pandark23
Precis, för att kunna kritisera Islam och få stöd av kultureliten måste man vara muslim typ Iranska kvinnor. Nu är Pussy Riot inte det, de är vita kristna, och hade fördömts av kultureliten om de gjort sitt sexperformance i en moské. Om de överhuvudtaget hade kommit levande ut ur moskén vill säga.

det anses allt som oftast ok att kritisera inifrån sin egen position, alltså det som pussy riot gör. de lever som vita kvinnor i ryssland vars dominerande religion är den grekisk-ortodoxa.
det brukar inte vara lika ok att klampa på en minoritet som man inte tillhör, dvs om pussy riot skulle börjat rocka i en moské.

jag tror faktiskt inte heller att det hade setts som särskilt populärt här i sverige om muslimska kvinnor i ryssland hade hoppat in i en grekisk-ortodox kyrka och gjort ett sexperformance.

jag tror att den sk kultureliten i sverige hade uttryckt ett kraftfullt stöd för om muslimska kvinnor hade gjort samma sak i iran som pussy riot gjorde i ryssland.

återigen -danbanan är av banan.
Citera
2012-08-24, 10:41
Medlem
johanness avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Keldon
Han kan inte vara rik för ofta när man ser honom på gatan så plockar han upp fimpar som ligger och ryker och verkar helt nöjd med att röka färdigt dem. Inte mycket kläder har han heller för han verkar alltid ha samma klorinstänkta jeans på sig året runt.
nej, han verkar inte rik. inte så konstigt kanske med tanke på att han blir av med de jobb han får (läs mer på hans blogg om hur han blev uppsagd från sin praktik på öppna hjärtat) och inte heller verkar tjäna särskilt mycket pengar på sin konst, om några alls.

Citat:
Ursprungligen postat av meetthefockers
det anses allt som oftast ok att kritisera inifrån sin egen position, alltså det som pussy riot gör. de lever som vita kvinnor i ryssland vars dominerande religion är den grekisk-ortodoxa.
det brukar inte vara lika ok att klampa på en minoritet som man inte tillhör, dvs om pussy riot skulle börjat rocka i en moské.

jag tror faktiskt inte heller att det hade setts som särskilt populärt här i sverige om muslimska kvinnor i ryssland hade hoppat in i en grekisk-ortodox kyrka och gjort ett sexperformance.

jag tror att den sk kultureliten i sverige hade uttryckt ett kraftfullt stöd för om muslimska kvinnor hade gjort samma sak i iran som pussy riot gjorde i ryssland.

återigen -danbanan är av banan.
jag håller med. i just det här fallet tycker jag att budskapet var platt, programmatiskt, propagerande, ointressant. han kan bättre än så här.
Citera
2012-08-24, 13:25
Medlem
pandark23s avatar
Citat:
jag håller med. i just det här fallet tycker jag att budskapet var platt, programmatiskt, propagerande, ointressant.

Men liksförbannat sann. Islam får inte kritiseras inom vänsterkonstvärlden vilket Lars Vilks tydligt har visat.

http://www.sydsvenskan.se/opinion/provocerad-kejsare
Citera
2012-08-24, 13:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pandark23
Men liksförbannat sann. Islam får inte kritiseras inom vänsterkonstvärlden vilket Lars Vilks tydligt har visat.

http://www.sydsvenskan.se/opinion/provocerad-kejsare

om det var det han menade kunde han ju skrivit det. vad enkelt det hade varit för honom.
nu skulle han göra 'konst' och då blev det käpprätt åt helvete.
Citera
2012-08-27, 09:39
Medlem
StigAllans avatar
http://lidlday.blogspot.se/2012_08_01_archive.html

En känga till vitpixlarhelin kan jag tänka mig!
Bra att det drivs med PK-människorna.
Mera sådant från fria konstnärer!
Citera
2012-08-28, 15:37
Medlem
JBernards avatar
Citat:
Ursprungligen postat av StigAllan

Det där var faktiskt ganska genialt.
Citera
2012-08-28, 15:44
Medlem
Stormtroopers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av StigAllan

Ja, det där var riktigt roligt. Nordfront skrev en notis om det också: http://www.nordfront.se/dan-park-vitpixlar-negrer.smr
Citera
2012-08-28, 20:37
Medlem
3arlTurn3rs avatar
Jag har hört att de egentligen heter Russy Piot. Från början alltså.
Citera
2012-09-25, 09:03
Medlem
"Konst ska vara fri"... vilket bra "slippa-ut-från-fängelset-kort"! Jävla dumskallar, om nu konst bara är ute efter att provocera så kan man väl måla en person helt grön och sen skjuta vederbörande i huvudet på allmän plats för att göra en "kommentar" om att vi dödar planeten? Va i helvet är det i "konstnärers" hjärnor som gör att de tror sig vara så jävla speciella att normalt folkvett inte gäller för de?
Citera
2012-09-25, 11:27
Medlem
Wahnsinns avatar
50 spänn på att Dan Park gör en plansch om Tintinhysterin som råder just nu.
Citera
2012-09-25, 15:38
Medlem
Sven-Gustafs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av court
"Konst ska vara fri"... vilket bra "slippa-ut-från-fängelset-kort"! Jävla dumskallar, om nu konst bara är ute efter att provocera så kan man väl måla en person helt grön och sen skjuta vederbörande i huvudet på allmän plats för att göra en "kommentar" om att vi dödar planeten? Va i helvet är det i "konstnärers" hjärnor som gör att de tror sig vara så jävla speciella att normalt folkvett inte gäller för de?
Du ställer fel fråga. Det kommer nämligen alltid att finnas människor utan vidare folkvett. En del av dessa människor kommer oundvikligen att kläcka ur sig något som kan reta "afrosvenskar" med flera kränkningskänsliga kategorier, och får vi dem att skärpa sig kommer "afrosvenskarnas" toleranströskel att sänkas så att de blir lika kränkta fast för mindre förolämpning. Det blir en kräftgång in i självutplåning, kanske med ett snabbt passerat övergångsskede av utsökt artighet.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in