2010-10-22, 06:41
Medlem
d1rtj4ms avatar
Brukar använda mitt Visa-kort för att betala på nätet, men har inte gjort det på ett tag. Och verkar det inte längre fungera. Jag har Swedbank kopplat till mitt VISA-kort.

En bekant nämnde att man sedan en tid tillbaka behöver registrera sig eller liknande för att göra betalningar på nätet nuförtiden. Någon som vet något mer om detta?
Citera
2010-10-22, 06:44
Medlem
kalle76s avatar
Ja du måste registrera kortet hos din bank för att kunna betala på nätet.
Citera
2010-10-22, 06:56
Medlem
Boddahs avatar
Bara logga in med din bankdosa och välja i listan där att du vill kunna använda det online. Jag var tvungen att göra det också. Så får du välja en personlig kod.
Citera
2010-10-22, 06:58
Medlem
seven09s avatar
Sedan den 8 april har Swedbank och Sparbankerna infört krav på att alla bankkort måste vara anslutna till Verified by Visa/MasterCard SecureCode eller använda e-kort för att handla på nätet. Alla e-handelstransaktioner som inte genomförs med kort anslutna till tjänsten eller e-kort kommer att nekas.

Det är lika enkelt som vanligt:
Med Verified by Visa/MasterCard SecureCode är det lika enkelt att handla på nätet som vanligt. Den enda skillnaden är att du identifierar dig med ditt eget lösenord. På samma sätt som du använder din vanliga kod när du handlar med kortet i butik.
Senast redigerad av seven09 2010-10-22 kl. 07:05.
Citera
2010-10-22, 09:54
Medlem
d1rtj4ms avatar
Har loggat in på Swedbank, men hittar inte tjänsten Är det anslut bankkort till e-kort?
Citera
2010-10-22, 10:33
Medlem
http://www.swedbank.se/privat/kort-o...code/index.htm

Så här skaffar du tjänsten
- Logga in med säkerhetsdosa till internetbanken och beställ
här
eller
- Gå till Beställ tjänster eller Kortöversikt
- Välj Anslut kort till/administrera uppgifter Verified by Visa/MasterCard SecureCode
Citera
2010-10-23, 14:38
Medlem
d1rtj4ms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av aliquis
http://www.swedbank.se/privat/kort-o...code/index.htm

Så här skaffar du tjänsten
- Logga in med säkerhetsdosa till internetbanken och beställ
här
eller
- Gå till Beställ tjänster eller Kortöversikt
- Välj Anslut kort till/administrera uppgifter Verified by Visa/MasterCard SecureCode

Tack, men är det så att sidan man skall betala på, också måste ha det där "verified by VISA" för att det skall fungera?

Hittar inget sådant märke på den sida jag skall betala räkningen på.
Citera
2010-10-23, 18:50
Medlem
Tror du tas till verified by visa när du försöker göra betalningen, eller om en del sidor kanske inte har stöd för det då? Sämst isf. Du kör inte firefox med no-script eller något?
Citera
2010-10-23, 21:46
Medlem
Ufojesuss avatar
Kör med e-kort om sidan inte är ansluten till Verified by Visa, fungerar sjukt smidigt. Nästan enklare än att rota fram riktiga kortet & knappa in siffrorna.
Citera
2010-10-26, 07:51
Medlem
d1rtj4ms avatar
Tack för hjälpen, nu fungerade betalningen!
Citera
2011-10-04, 23:08
Medlem
Hyddan92s avatar
Är steam ansluten till verified by visa?

Jag hade samma problem och skaffade verified by visa MEN det finns ingenstans att skriva in min verified by visa kod och det finns ingenting som har något med det att göra på betal sidan. Så nu när jag skaffat skiten hur använder jag det?
Citera
2013-03-31, 21:13
Medlem
Dr.Sativas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Firre98
Tja. Har också problem med köp på nätet. Måste koppla mig till Verified by Visa/ Master Cars Secure. Vet ej hur jag ska göra. Är 15 år, tack för hjälpen!

Det kan du inte då du troligtvis har ett Visa-Ung, när du är 18 får du ett kort du kan handla på internet med
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in