Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2010-10-22, 00:19
  #1
Medlem
lugna ner digs avatar
Jag har aldrig förstått mig på grejen med att sk. nodda under ett opiatrus.
När jag vill sänka ner mig totalt på t.ex. metadon, då vill jag inte somna bort från ruset. Jag vill kunna kolla på en film eller lyssna på musik.
När man väl har börjat nodda kan man ju somna direkt, det vill jag ju inte göra. Här på forumet läser jag kommentarer som "jag började aldrig nodda, drog i mig för lite" etc.

So, what's the deal?
Citera
2010-10-22, 00:31
  #2
Medlem
Muffincakes avatar
Sitter jag upp med nån musik så vaknar jag till lite då och då (nickar till) men om jag lägger mig somnar jag bums, visst man drömmer men kommer nästan inte ihåg något alls på morgonen om jag lägger mig. Sitter jag upp med en bra playlist så drömmer man mycket och kommer ihåg massor för man noddar till som sagt, väldigt skönt. Kanske glömmer något, hmm
Citera
2010-10-22, 15:50
  #3
Avstängd
Perfume-Vs avatar
Lagom noddning är bäst. Inte så man somnar in, men bara så man nickar av till och från och är halvt väck. Spela roll om man inte hänger med i filmen eller whatever. Det är ju underbart ändå. För underbart för ens eget bästa.
Citera
2010-10-22, 16:17
  #4
Medlem
lugna ner digs avatar
Det är väl en smaksak kanske. När jag noddar brukar jag skaka huvudet i sidleds så jag vaknar till och blir pigg för 5 sekunder.. Sen så nickar jag till igen ändå.
Citera
2010-10-22, 16:30
  #5
Medlem
Yohomies avatar
Att nodda är ju helt fantastiskt! Synd att man nästan aldrig gör det längre.
Älskar när man hamnar i sån där riktigt djup trans och drömmer den mest underbara dröm man någonsin drömt. Där allt är möjligt och allt är mjukt och fluffigt.... mm härliga tider!
__________________
Senast redigerad av Yohomie 2010-10-22 kl. 16:33.
Citera
2010-10-23, 00:12
  #6
Medlem
Krehs avatar
Att nodda är ju själva grejen med opioider?
Citera
2010-10-24, 19:24
  #7
Medlem
lugna ner digs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kreh
Att nodda är ju själva grejen med opioider?

Jo det är ju det alla säger! Men jag vill sitta och mysa på det med en film. Jag kan liksom inte nodda lagom, när jag börjar nodda somnar jag ju och då känns ruset ganska bortslösat när man sover.
Citera
2010-10-24, 19:49
  #8
Medlem
SMD FBs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lugna ner dig
Jo det är ju det alla säger! Men jag vill sitta och mysa på det med en film. Jag kan liksom inte nodda lagom, när jag börjar nodda somnar jag ju och då känns ruset ganska bortslösat när man sover.
Men då sover du ju. Precis innan du somnar så noddar du antagligen och det är den känslan som är riktigt skön.
Citera
2010-10-24, 19:56
  #9
Medlem
AnotherNoOnes avatar
Men lyssnar du på musik och noddar så hör du den ju ändå, och mår som en gud. sen kan man kolla lite serier och så i början av ruset innan man blir noddig, sen bara njuter man
Citera
2010-10-26, 01:59
  #10
Medlem
Ninyah218s avatar
noddet är ju ALLT, men att "ligga och kolla på film" är ju bara glömma. såvida man inte har hög volym på så man vaknar ur noddandet till och från. satt tex och noddade när jag försökte skriva här på FB igår natt. fick för mig allt möjligt, som att folk stod runt omkring mig medans jag satt vid datorn men varje gång jag öppnade ögonen upptäckte jag att jag satt här själv och fortfarande inte hade skrivit klart det jag tänkt skriva. tog mig säkert 2 timmar att skriva ungefär lika mycket som jag har skrivit nu
Citera
2010-10-26, 05:49
  #11
Medlem
AnotherNoOnes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ninyah218
noddet är ju ALLT, men att "ligga och kolla på film" är ju bara glömma. såvida man inte har hög volym på så man vaknar ur noddandet till och från. satt tex och noddade när jag försökte skriva här på FB igår natt. fick för mig allt möjligt, som att folk stod runt omkring mig medans jag satt vid datorn men varje gång jag öppnade ögonen upptäckte jag att jag satt här själv och fortfarande inte hade skrivit klart det jag tänkt skriva. tog mig säkert 2 timmar att skriva ungefär lika mycket som jag har skrivit nu


hahaha fan vad jag känner igen mig, det tar hundra år att göra något, och man noddar till och glömmer vad man sysslar med stup i kvarten fick jag välja skulle jag nodda resten av livet!
Citera
2010-10-26, 07:19
  #12
Medlem
Tjackies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ninyah218
noddet är ju ALLT, men att "ligga och kolla på film" är ju bara glömma. såvida man inte har hög volym på så man vaknar ur noddandet till och från. satt tex och noddade när jag försökte skriva här på FB igår natt. fick för mig allt möjligt, som att folk stod runt omkring mig medans jag satt vid datorn men varje gång jag öppnade ögonen upptäckte jag att jag satt här själv och fortfarande inte hade skrivit klart det jag tänkt skriva. tog mig säkert 2 timmar att skriva ungefär lika mycket som jag har skrivit nu

Indeed.
Det sköna är ju att an svävar mellan dröm och verklighet, man "ser" saker och tror att man har gjort det ena och det andra, vaknar till och inget har skett, ibland är det nästan lika bra det. Roligast var när man just började med horset och skulle försöka förklara för varandra vad som just "skett", extra roligt om man under tiden hade någon film i bakgrunden, då hände nämligen saker som speglade filmens innehåll, man hör tvn i sitt undermedvetna och filmens ljud blandas med ens egna tankar och känslor. Dessvärre så kom det kanske fram en halv mening per "scen" av det man ville ha sagt till sina vänner.

Usch usch... Varför håller jag mig inte borta från dessa drogromantiserade ämnen? ...
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback