Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2010-10-21, 21:32
  #1
Medlem
noonewillbesafes avatar
brukade stänga av min externa digitalbox och få tvn att gå i standby automatiskt ( och tvärtom), men kommer inte ihåg hur jag gjorde Någon som vet? Tacksam för svar
Citera
2010-10-21, 21:51
  #2
Medlem
noonewillbesafes avatar
ingen som vet nåt?
Citera
2010-10-21, 23:21
  #3
Medlem
crillecrilles avatar
Kolla TV-manualen? Boxen gör ju inget med TVn. Förmodligen har du en inställning i TVn som ungefär lyder: "Stäng av när signal inte mottas".
Citera
2010-10-22, 17:46
  #4
Medlem
noonewillbesafes avatar
Har kollat men hitta inget :/
Citera
2010-10-22, 18:20
  #5
Medlem
Vad har du för tv samt digitalbox? Då hela namnet och modellnummer, eller kanske tom en länk till manualerna.
Citera
2010-10-23, 12:42
  #6
Medlem
noonewillbesafes avatar
tv`n: philips
Model:29pt5458/01
Prod.no:HJ 100443 236064

Digitalbox: Dv3
Model: 8303
Digital boxen är endast för de fria kanalerna och köpt på clasohlson.
Citera
2010-10-23, 14:22
  #7
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av noonewillbesafe
tv`n: philips
Model:29pt5458/01
Prod.no:HJ 100443 236064

Digitalbox: Dv3
Model: 8303
Digital boxen är endast för de fria kanalerna och köpt på clasohlson.
Fick inte ut något av manualen till tvn. Manual till boxen hittade jag inte ens. När du stängde av boxen stängdes alltså tvn av precis samtidigt? För det fanns en funktion i tvn som gjorde att den stängdes av efter en kvart om den inte fick någon insignal.

Du har ingen multifjärr till både tvn och boxen utan du har två fjärrar?

Vidare så är väl fjärren till Philips-tvn förmodligen en fjärr som passar till flertalet Philips-apparater, och detta kanske kan ha nåt att göra med att dy lyckades med det omöjliga.

Manualen;
http://download.p4c.philips.com/file...01_dfu_eng.pdf
Citera
2010-10-23, 17:54
  #8
Medlem
noonewillbesafes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av colamage
Fick inte ut något av manualen till tvn. Manual till boxen hittade jag inte ens. När du stängde av boxen stängdes alltså tvn av precis samtidigt? För det fanns en funktion i tvn som gjorde att den stängdes av efter en kvart om den inte fick någon insignal.

Du har ingen multifjärr till både tvn och boxen utan du har två fjärrar?

Vidare så är väl fjärren till Philips-tvn förmodligen en fjärr som passar till flertalet Philips-apparater, och detta kanske kan ha nåt att göra med att dy lyckades med det omöjliga.

Manualen;
http://download.p4c.philips.com/file...01_dfu_eng.pdf
Ja när jag stängde av boxen gick tvn i standby efter ca 0,5s. Ja jag använder mig av två fjärrar men tror inte det har med kontrollerna att göra då jag har en funktion på boxen som gör att jag kan ställa in den att starta en speciell tid på en speciell kanal och då startar tvn efter att den stått i standby.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback