2010-10-21, 21:30
Medlem
Jooncs avatar
Laddade precis hem senaste drivrutinerna från Nvidia för att jag ville ha stöd för opengl 4.0. Fick några felmeddelande vid installationen och den avbröts. Märkte att jag inte längre kunde rendera 3d-grafik pga av konflikt mellan olika drivrutiner (antar att den nya blev halvt installerad) och bestämmde mig för att göra en systemåterställning. Hade en återställningspunkt igår och valde den. När windows startas om får jag upp min bakgrundbild och kan röra musen men inget annat händer. Jag kan få upp aktivitetshanteraren med ctrl+alt+del men inte tex utforskaren, run (win+r), eller find (win+f). Vad ska jag göra? Inte helt hundra på vad jag har för grafikkort men det är ngt i stil med Geforce <tre bokstäver> 250. Tacksam för svar
Citera
2010-10-22, 15:02
Medlem
Starta om datorn i felsäkert läge. Sen kollar du om gamla drivrutinerna e kvar. Om dom e det så avinstallerar du dom och bootar om.

Så, boota om i felsäkert läge och kolla runt.
Citera
2010-10-22, 16:28
Medlem
har du testat att öppna aktivitetshandlaren(ctrl+shift+esc) och sedan lägga till explorer.exe?
Citera
2010-10-23, 16:59
Medlem
Jooncs avatar
Tack för svaren och hjälpen, dock tog tydligen systemåterställningen vid en andra omstart, och jag kommer hålla mig borta från drivrutinsuppdateringar till mitt grafikkort så länge det inte är absolut nödvändigt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in