• 1
  • 2
2010-10-22, 00:18
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av -=Jager=-
Det r inte alltid man hittar, men vilken bluff. Dr rk mitt frtroende fr UFO sverige

Mitt frsvann p sjuttiotalet redan ven om de r ganska serisa ibalnd. Problemet r ju att om man r helseris finns det idag inget att ta p annat n dementier av de toktroendes bluffar! Vetenskapligt sett r Ufologi dtt!
Citera
2010-10-22, 00:31
Medlem
Drumsticks avatar
Lst denna frut, jvligt skumt men jag tror nog p att den fallit ner frn berget.
Citera
2010-10-22, 02:25
Medlem
spjuits avatar
Jag tnkte frst att det kanske var en tok som slaktade djuret fr njes skull. Det har ju hnt med hstar och kor runtom i landet men lgen skulle inte bara st och lta ngon attackera den... Det r verkligen ett mysterium. Om allt som str dr faktiskt stmmer s kanske man skulle vervga UFO?
Senast redigerad av spjuit 2010-10-22 kl. 02:40.
Citera
2010-10-22, 09:03
Medlem
sleipner8s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av -=Jager=-
Det r inte alltid man hittar, men vilken bluff. Dr rk mitt frtroende fr UFO sverige
Nej de stmmer denna artikel hittade jag inte !
Men detta lter ju nstan som om historien fick ett slut!
Sen vet jag att de ligger en militr flygflotilj i krokarna.. kan ju ha varit en vning frn deras sida som gtt p sne??
Citera
2010-10-22, 09:38
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av spjuit
Jag tnkte frst att det kanske var en tok som slaktade djuret fr njes skull. Det har ju hnt med hstar och kor runtom i landet men lgen skulle inte bara st och lta ngon attackera den... Det r verkligen ett mysterium. Om allt som str dr faktiskt stmmer s kanske man skulle vervga UFO?

Hur vore det att lsa i lnken om den verkliga frklaringen istllet . Inget mysterium alls allts och utrett fr vldigt lnge sedan.
Citera
2010-10-23, 01:23
Medlem
spjuits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av uddis(s)
Hur vore det att lsa i lnken om den verkliga frklaringen istllet . Inget mysterium alls allts och utrett fr vldigt lnge sedan.
Lnk? Jag sg ingen lnk.

Okej, jag tittade efter nu. Man blir vldigt irriterad p snt hr. Borde inte ufologer (eller vad dom nu kallas) vilja ha sanningen? Det r inte roligt att lsa om snt nr viktiga detaljer utelmnas. Nu tappade jag frtroendet fr de idioter som "dokumenterar" snt hr.
Senast redigerad av spjuit 2010-10-23 kl. 02:22.
Citera
2010-10-23, 11:21
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av spjuit
Lnk? Jag sg ingen lnk.

Okej, jag tittade efter nu. Man blir vldigt irriterad p snt hr. Borde inte ufologer (eller vad dom nu kallas) vilja ha sanningen? Det r inte roligt att lsa om snt nr viktiga detaljer utelmnas. Nu tappade jag frtroendet fr de idioter som "dokumenterar" snt hr.

Fr mycket lnge sedan var jag aktiv nr jag var ung och grn. Det verkade serist och vldigt lite ofrklarat terstod. Jag upptckte d att det ofrklarade flera gnger bestod i sdant som detta dvs de var fortfarande ofrklarade fr att man inte anstrngt sig att kontrollera dem.

Idag har vi ochs en helt annat grupp toktroende som i dagens vrld nr vi kan gra hur bra fakes som helst med datateknik skriker sig hesa om bevis med suddiga mobiltelefonvideos av ballonger , fallskrmshoppare och speglingar frn sateliter och ljus frn flygplan utan att ens vilja kontrollera. Ofta samma som "hittar" bevis i t ex 911 videos om stora fullstndigt vrldsfrnvnda konspirationsteorier.

Sanningen r att vr kunskap expanderat oerhrt under min livstid och att vr stndigt kande kunskap gjort att utomjordiska besk framstr som allt mer otroliga och avlgsna ju mer vi vet. ven falska iakttagelser blir drmed lttare att genomskda d vi idag har invadera hela vr atmosfr med egna vervakninsssystem. Idag finns inga ofrklarade UFO iakttagelser ver huvud taget men det r vl kanske inte de skarpaste knivarna i ldan som hller p med sdan verksamhet eller. DE blundar istllet och tror som folk trodde p hxor p medeltiden.

Vi ser ju samma trend med andeolkare i TV nstan dagligen trots att vetenskapliga test aldrig kunnat visat p att sdant r annat n inbillning sedan 40 r tillbaka. Senaste trenden r ju kvasiteknologi. Dvs att de springer runt med apparater som pstr mta andliga aktiviteter.

Det som r mera outforskat r snarast havsdjupen om man vill f fantasin att springa och upptcka nya saker.
Senast redigerad av uddis(s) 2010-10-23 kl. 11:23.
Citera
2024-11-27, 22:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sleipner8
Hittade denna spnnande lsning !
Vad tror ni efter ha lst??!!

http://www.ufo.se/fakta/artiklar/algen.shtml

Bodde i omrdet nr detta hnde. Det var en stor sak, en sak kan jag lova- det var inte ngon ska eller annat vid denna tidpunkt.
Annars vet jag inte , vldigt konstigt
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in