Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 3
  • 4
2016-12-12, 21:21
  #37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Insignificunt
Extremt osannolikt att de hade extrem intelligens.

Jag misstänker följande: då NT dött ut men inte homo sapiens sapiens och att det verkar som om att NT var kraftigare byggda än HSS så är tänker jag att de hybrider som uppstod i första hand uppstod som icke-önskvärt sex mellan NT-hane och HSS-hona, d.v.s NThanar våldtog HSS-honor och barnen växte sedan sedan upp bland HSS-gruppen. Det verkar osannolikt att de förutom i undantagsfall verkade tillsammans. Detta baserar jag delvis på att jag inte tror att HSS-hanar fann NT-honor sexuellt attraktiva, men att det inte är helt osannolikt att NT-hanar fann HSS-honor attraktiva OCH måhända vice versa. Sex är en av de mer komplicerade sakerna inom biologin, och just i det här fallet är det klart intressant att spekulera kring.

Klart intressant att kartlägga vad NT-generna har för funktion. Detta måste väl ändå göras just nu?

Neanderthalarna har inte dött ut. De lever här bland oss och i oss. Eller i alla fall stora delar av dem.

Vad jag vet så finns 40% av neanderthalgenomet kvar utspritt i människans genom.
__________________
Senast redigerad av FinaSpirulina 2016-12-12 kl. 21:26.
Citera
  • 3
  • 4

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback