Citat:
Ursprungligen postat av stockbroker
En aning OT, men hur fungerar det här med att samla alla små krediter i en stor hos någon av de etablerade bankerna egentligen?
Man läser om det tipset i var och varannan tråd här på flashback, men hur pass villiga är storbankerna egentligen att ta över dessa lån? Är det så lätt som det låter, blir den nya räntan verkligen så pass mycket lägre? Jag menar bara det faktum att man har lån till skyhöga räntor hos mindre kreditinstitut, osäker inkomst, ingen säkerhet etc kan ju inte klinga så himla bra hos bankerna.
Fast de kanske vet att betalningsförmågan är högre än vad som märks till ockerränta åtminstone?
Jag tycker det låter knas att folk har flera kreditkort, men nu har jag ju mitt första, men jag har ju aldrig planerat att utnyttja någon annan kredit än den räntefria / möjligen förbetala. Återstår väl att se hur det fungerar. Kommer bli grymt sur på mig själv om kortet faktiskt blir dyrare istället för att tjäna pengar åt mig
Men han kan ju testa reklamlendo
http://www.lendo.se/
Men man kan ju anta att de kanske inte ger de bästa räntorna på marknaden?
"# Låna upp till 350 000 kr utan säkerhet
#
Använd pengarna från lånet till vad du vill"
Känns ju seriöst ...
"Behåll din kreditvärdighet med endast en kreditupplysning"
... Fast man kanske kan låna där utan att ha tidigare strul med.
Jag säger det ju enbart med Lyxfällan som inspiration, men då är det ju TV och seriösa människor som kan tala med de på banken. Är säkert annorlunda annars.