Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2010-10-20, 23:07
  #1
Medlem
Hej!

Som rubriken lyder så har min externa hårddisk formaterat sig själv(Hur fan det gått till vet jag inte).
Så nu är jag helt och hållet ute efter ett recovery program för hårddiskar/externa.

Med tanke på att jag har flera års arbete lagrat på mina diskar + bilder och andra saker som är utav intresse.

Ingen som har en lösning på vad jag ska leta efter, eller direkt vet vad jag ska göra?

Ogillar gärna att betala x antal 1000kr för en undersökning som de inte kan få fram datan på.

tack på förhand!

Citera
2010-10-20, 23:16
  #2
Medlem
Saddl3rs avatar
Kan inga program eller dylikt men jag kan tipsa dig om att koppla ur hårddisken medan du letar så att den inte skriver över filerna
Citera
2010-10-20, 23:16
  #3
Medlem
Nus avatar
Kvitto kvar? Så fall släng den på expediten och be om en ny!
Citera
2010-10-20, 23:18
  #4
Medlem
Med tanke på att den är 3 år gammal så känns det inte så lönt att åka in med skiten och slänga den i huvudet på expediten. Vill mycket hellre ha tillbaka mina sparade dokument, bilder och annat som finns/fanns lagrat på den.

Om det är möjligt utan att betala flera tusen kr för en undersökning som inte behöver ge något resultat
Citera
2010-10-20, 23:18
  #5
Medlem
DollarMakers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Andy1234
Hej!

Som rubriken lyder så har min externa hårddisk formaterat sig själv(Hur fan det gått till vet jag inte).
Så nu är jag helt och hållet ute efter ett recovery program för hårddiskar/externa.

Med tanke på att jag har flera års arbete lagrat på mina diskar + bilder och andra saker som är utav intresse.

Ingen som har en lösning på vad jag ska leta efter, eller direkt vet vad jag ska göra?

Ogillar gärna att betala x antal 1000kr för en undersökning som de inte kan få fram datan på.

tack på förhand!

finns program att hämta t.e.x pirate bay eller om du vill köpa dyra program. men namn på
program som GetDataBack och Data Recovery Wizard är bra
Citera
2010-10-20, 23:20
  #6
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DollarMaker
finns program att hämta t.e.x pirate bay eller om du vill köpa dyra program. men namn på
program som GetDataBack och Data Recovery Wizard är bra

Vad kostar ovanstående program som du refererar till?

och finns det någon som helst chans att det går att få tillbaka förlorad data?
Citera
2010-10-20, 23:28
  #7
Medlem
DollarMakers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Andy1234
Vad kostar ovanstående program som du refererar till?

och finns det någon som helst chans att det går att få tillbaka förlorad data?
kolla där,,ladda ned bara...http://getdataback-for-ntfs.se.malav...da-ner-windows
Citera
2010-10-20, 23:46
  #8
Medlem
DollarMakers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DollarMaker
kolla där,,ladda ned bara...http://getdataback-for-ntfs.se.malav...da-ner-windows
sen kan du kolla videon hur detta ,program funkar här
http://www.youtube.com/watch?v=XQBprGyy_Ko
Citera
2010-10-24, 20:57
  #9
Medlem
Hej igen!

Jag har provat programmet som du rekommenderade tyvärr så när man ska lägga in serial så skickar den "false report" till skaparen och det går inte att nyttja programmet mer.

Ingen som har något annat program för att återställa förlorad data? Vill gärna ha seriösa svar.. och gärna länka mig till de/dem.

Tack på förhand.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback