Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2010-10-20, 20:50
  #1
Medlem
Jag och några till ska göra en film, nu är det så att vi har filmat olika sekvenser med en digital kamera (Kodak 7.1MP, om det nu spelar någon roll). Jag har sedan lagt in allt från kameran i ett dokument under "mina bilder" på datorn. Jag tänkte göra filmen i windows movie maker. När jag sedan försöker "importera media" så tar jag ett filmklipp, när det sedan kommer in på programmet så går det bara att placera det (videoklippet) vid "Ljudklipp". Det vill säga bilden blir svart och man hör bara ljudet Någon som vet hur jag kan göra för att få med både filmen och ljudet till filmen? vad ska man göra??
Citera
2010-10-20, 20:52
  #2
Medlem
WhoFortyTwos avatar
Säker på att du läggar klippet på film spåret och inte ljud spåret?
Citera
2010-10-20, 20:57
  #3
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av WhoFortyTwo
Säker på att du läggar klippet på film spåret och inte ljud spåret?

Jo asså, jag vet att jag lägger det på ljud-spåret. Men det går inte att lägga den på filmspåret, trots att det är ett videoklipp från en digitalkamera. Det är själva problemet. Måste man göra om filtypen eller något?
Citera
2010-10-20, 20:59
  #4
Medlem
sunderlings avatar
Det där hände för mig när jag körde på en dålig laptop. Nu när jag har nya funkar samma filer i samma program (movie maker) . Prova att lägga in ett filmklipp i moviemaker och vänta ett tag. Tror bilden kommer fram tillslut.
Citera
2010-10-20, 20:59
  #5
Medlem
WhoFortyTwos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lookatmenowimadeit
Jo asså, jag vet att jag lägger det på ljud-spåret. Men det går inte att lägga den på filmspåret, trots att det är ett videoklipp från en digitalkamera. Det är själva problemet. Måste man göra om filtypen eller något?

Testa?

Edit: eller lyssna på ^
Citera
2010-10-20, 21:01
  #6
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sunderling
Det där hände för mig när jag körde på en dålig laptop. Nu när jag har nya funkar samma filer i samma program (movie maker) . Prova att lägga in ett filmklipp i moviemaker och vänta ett tag. Tror bilden kommer fram tillslut.

Okej, jo jag vet att det funkade för min syster förut, med filer från samma kamera i samma program.. Men vet någon hur man gör om en fil från (.MOV) till (.avi)?
Citera
2010-10-20, 21:42
  #7
Medlem
sunderlings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lookatmenowimadeit
Okej, jo jag vet att det funkade för min syster förut, med filer från samma kamera i samma program.. Men vet någon hur man gör om en fil från (.MOV) till (.avi)?

Ladda ner ett converterprogram bara
Citera
2010-10-20, 23:08
  #8
Medlem
Lyckades fixa det nu iaf.
Tack för hjälpen
Tråden kan låsas.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback