Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2010-10-20, 17:44
  #1
Medlem
Min tvilling (enäggstvillingar) bror ska skriva skolprovet imorgon istället för mig och ämnet är Religon !
Det är så att vi båda går i samalinje men inte i samma klass. Imorgon så ska han skriva mitt om-prov eftersom hans klass redan har gjort de provet som "jag" ska ha. Det som är bra är att det är buffertdag så det är inte bara från min klass som ska sitta i samma sal . MEN läraren som ska ta han om provet är min NO lärare ... Failar han så får jag tyvärr IG!

Jag har sagt till honom att om han klarar provet så ska jag bjuda honom på Mat + ett spel som han vill ha

Skulle vara bra om ni kunde ge lite tips om hur vi ska göra ! .
Citera
2010-10-20, 17:47
  #2
Medlem
Vikingablots avatar
Låt din broder plugga?
Citera
2010-10-20, 17:51
  #3
Medlem
Det verkar ju som att ni går i högstadiet (eller grundskolan...?) så avstängda blir ni väl inte men det är ju ett rätt allvarligt fusk, i stil med urkundsförfalskning. Den lärare som upptäcker det kommer inte att kunna vara snäll mot någon av er i framtiden. Jag tror det här fusket räknas som bra mycket allvarligare än att ha med en fusklapp.

Hoppas du kan lita på att din bror inte råkar skriva sitt eget namn av misstag...
Citera
2010-10-20, 17:51
  #4
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vikingablot
Låt din broder plugga?

Han gjorde samma prov för 2-3 dagar sen.. Jag var lite otydlig men jag menar hur ska jag/han göra för att inte bli påkomna.
Citera
2010-10-20, 17:56
  #5
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mengo
Det verkar ju som att ni går i högstadiet (eller grundskolan...?) så avstängda blir ni väl inte men det är ju ett rätt allvarligt fusk, i stil med urkundsförfalskning. Den lärare som upptäcker det kommer inte att kunna vara snäll mot någon av er i framtiden. Jag tror det här fusket räknas som bra mycket allvarligare än att ha med en fusklapp.

Hoppas du kan lita på att din bror inte råkar skriva sitt eget namn av misstag...

Det verkar ju som att ni går i högstadiet (eller grundskolan...?).. Haha nej nej jag tar studenten nästa år..

Vet att det är en allvarlig fusk men jag glömde helt enkelt bort att jag skulle ha prov imorgon.
Han fick VG + när han gjorde provet.
Citera
2010-10-20, 17:59
  #6
Medlem
Istället för att spela dator hela natten så rekommenderar jag att du studerar, riskfritt (om man inte är p12 förstås)!
Citera
2010-10-20, 18:02
  #7
Medlem
Uppslagsverks avatar
Haha det här vill man följa. Har ju önskat själv ibland att man haft en enäggstvilling som hade kunnat se till att man är på två platser samtidigt.

Tror du vet bäst själv om ni är tillräckligt lika för att inte bli upptäckta. Kör på det här fusket och uppdatera oss hur det går.
Citera
2010-10-20, 18:10
  #8
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Uppslagsverk
Haha det här vill man följa. Har ju önskat själv ibland att man haft en enäggstvilling som hade kunnat se till att man är på två platser samtidigt.

Tror du vet bäst själv om ni är tillräckligt lika för att inte bli upptäckta. Kör på det här fusket och uppdatera oss hur det går.

Självklart så ska jag skriva hur det går...
Citera
2010-10-20, 18:11
  #9
Medlem
Ska be han låna lite kläder från mig, men han ska ta på sig dem innan provet.
Citera
2010-10-20, 18:23
  #10
Medlem
fredrocks avatar
eftersom att du verkar vara rätt liten (no?) så är det viktigt att hålla käften. seriöst. hur stolt du än är över en lyckad kupp så måste du och brorsan hålla käften, för annars kommer läraren att få reda på det ryktesvägen. småttingar snackar rätt mycket.

och som en disclaimer: jag tycker att det är dumt att fuska
Citera
2010-10-20, 18:31
  #11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fredrock
eftersom att du verkar vara rätt liten (no?) så är det viktigt att hålla käften. seriöst. hur stolt du än är över en lyckad kupp så måste du och brorsan hålla käften, för annars kommer läraren att få reda på det ryktesvägen. småttingar snackar rätt mycket.

och som en disclaimer: jag tycker att det är dumt att fuska

Varför skulle vi inte utnyttja oss när vi ändå kan ? Jag är 90% säker på att vi kommer klara oss och jag kommer inte gå runt och säga "Du vet du vad! jag och min tvilling bror fuskade" Men men ni får reda på om vi lyckades imorgon !
Citera
2010-10-20, 18:53
  #12
Medlem
lysdexis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kazim
Varför skulle vi inte utnyttja oss när vi ändå kan ?


Därför att du får ett betyg du absolut inte förtjänar? En elev som är ambitiös och kämpar för sina betyg ska inte jämföras med en idiot som dig. Det kanske inte verkar så farligt i dina ögon men när det väl kommer till slutbetyg och att söka vidare så finns möjligheten att du konkurrera ut de elever som faktiskt kämpat för sina betyg.

Å andra sidan är det nog inte så farligt i ditt fall, med den kapacitet och intelligens du uppvisar i denna tråd så kommer du inte vara särskilt konkurrenskraftig i framtiden.

//lysdexi
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback