Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 3
  • 4
2010-11-08, 22:24
  #37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av vonSlyna
Ja, det är sorgligt att vår egen regering vill spionera på oss, men det motsätter sig många nationella. Problemet med vänstern i Sverige är ju att dom älskar det mångkulturella och det kommer inte dröja länge förrens Norrland ser ut som Skåne, fullt med ghetton och invandrare.

Sverige behöver sprida ut invandrarna bättre av flera anledningar. Dels för att dem ska kunna lära sig att ha bra svenska och dels för att öka förståelse mellan invandrare och svenskar. Jag tror att nationella grupper kommer till platser där det är stor skillnad mellan invandrare och Svenskar. Platser där invandrare i stort inte accepterar svenskar och svenskarna svarar med att inte acceptera dem.

Anledningen till att Partier som Svenskarnas parti och Sverigedemokraterna ökar är för att missnöjet är så pass stort. Och jag ahr svårt att förstå varför Sverige tar emot människor från krigsdrabbade land. Viss har dem har haft det förjävligt i sina hemland, men är det verkligen så bra att förflytta problemet till Sverige?

Jag tror att Sverige behöver minska invandringen och ta in fler akademiska invandrare istället. En färdigutbildad afrikansk kock skulle vara bra för Sveriges ekonomi. denne behöver inga bidrag (möjligtvis för att lära sig svenska på deltid) men kommer snarare att gynna svensk ekonomi.

Problemet är när Sverige tar in människor från krigsdrabbade länder och hela deras familj (kusin, morbror, syster osv). dem här människorna är vana med att våld är enda lösningen, vilket det också är i vissa delar av Irak. Problemet är när dem fortsätter på samma sätt i Sverige.

Den ökande rasismen är inte Sveriges problem, problemet är den höga invandringen.
Citera
2010-11-08, 23:17
  #38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av cornerman
Sverige behöver sprida ut invandrarna bättre av flera anledningar. Dels för att dem ska kunna lära sig att ha bra svenska och dels för att öka förståelse mellan invandrare och svenskar. Jag tror att nationella grupper kommer till platser där det är stor skillnad mellan invandrare och Svenskar. Platser där invandrare i stort inte accepterar svenskar och svenskarna svarar med att inte acceptera dem.

Anledningen till att Partier som Svenskarnas parti och Sverigedemokraterna ökar är för att missnöjet är så pass stort. Och jag ahr svårt att förstå varför Sverige tar emot människor från krigsdrabbade land. Viss har dem har haft det förjävligt i sina hemland, men är det verkligen så bra att förflytta problemet till Sverige?

Jag tror att Sverige behöver minska invandringen och ta in fler akademiska invandrare istället. En färdigutbildad afrikansk kock skulle vara bra för Sveriges ekonomi. denne behöver inga bidrag (möjligtvis för att lära sig svenska på deltid) men kommer snarare att gynna svensk ekonomi.

Problemet är när Sverige tar in människor från krigsdrabbade länder och hela deras familj (kusin, morbror, syster osv). dem här människorna är vana med att våld är enda lösningen, vilket det också är i vissa delar av Irak. Problemet är när dem fortsätter på samma sätt i Sverige.

Den ökande rasismen är inte Sveriges problem, problemet är den höga invandringen.
Den politik du förespråkar kommer att leda till att ett helt folkslag upphör att existera inom en inte alltför avlägsen framtid. Ifall vi kan göra eventuella ekonomiska vinnigar på att ha en viss arbetskraftsinvandring är egentligen irrelevant.

(Faktum är att jag tror att hela världen skulle behöva minska den ekonomiska tillväxten och börja skapa plats för människor och för naturliga ideal istället för köphets och konsumption om planeten jorden skall överleva, men det är ett annat ämne).
Citera
2010-11-08, 23:33
  #39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av vonSlyna
Ja, det är sorgligt att vår egen regering vill spionera på oss, men det motsätter sig många nationella. Problemet med vänstern i Sverige är ju att dom älskar det mångkulturella och det kommer inte dröja länge förrens Norrland ser ut som Skåne, fullt med ghetton och invandrare.

Nu har inte Norrland "fullt" med ghetton, men det finns många kommuner där andelen invandrare är fruktansvärt hög rent procentuellt. T.ex. ska Sorsele visst ha tagit emot flest flyktingar i förhållande till sin storlek. Ghettofieringen motverkas dock av det faktum att så fort de flesta får PUT så flyttar de ner till sina stamfränder i södra Sverige, där klimatet också är mer behagligt för dem. Därför är "ghettonas" befolkning mindre statisk, något som dämpar segregationen och andra motsättningar.

I övrigt håller jag helt med marXXus.
Citera
2010-11-11, 02:28
  #40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av marXXus
Den politik du förespråkar kommer att leda till att ett helt folkslag upphör att existera inom en inte alltför avlägsen framtid. Ifall vi kan göra eventuella ekonomiska vinnigar på att ha en viss arbetskraftsinvandring är egentligen irrelevant.

(Faktum är att jag tror att hela världen skulle behöva minska den ekonomiska tillväxten och börja skapa plats för människor och för naturliga ideal istället för köphets och konsumption om planeten jorden skall överleva, men det är ett annat ämne).

Historiskt sett så har alla folkgrupper blivit uppblandade. Det tillhör evolutionen. Blir vi inte tillräckligt uppblandade så leder det till inavel. En spridning bland invandrare gör knappast att svenska folket skulle upphöra att existera, det en fungerande spridning skulle göra är att invandrarna inte skulle kunna ta över områden som dem gör idag.

Att jag vill ha en spridning på invandrarna har inget som helst att göra med dagens samhälle, där pengar är det enda som betyder något. Jag har aldrig någonsin uttryckt något positivt med det. Men som Samhällsvetare så förstår jag också att Sverige behöver ha dem mest kompetenta människorna som går att få tag i för att Sverige ska kunna fortsätta vara ett samhälle där våra obligatoriska behov tillgodoses.
Citera
2017-08-09, 16:18
  #41
Avstängd
DisSids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Avsiktaren
I Norge finns även demokratene som kan jämföras med SD.

http://www.demokratene.no/

Vad har de för chanser i kommande valet?
Citera
2017-08-10, 21:40
  #42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DisSid
Vad har de för chanser i kommande valet?
Ingen aning, men de lär vara konkurrenter till de här nya partiet som verkar få mycket uppmärksamhet och har en modig partiledare: https://www.nordfront.se/norsk-polit...dsrorelsen.smr

Tror han ska tala på nästa Scandza forum eller liknande också. Så jag hejar nog på det här nya partiet framför det där gamla.

---

Edit: "Demokratene" är tydligen sionister: http://www.demokratene.no/2017/derfo...ter-vi-israel/

Alltså ännu större anledning till att stödja det nya partiet framför "Demokratene".
__________________
Senast redigerad av M.Saxlind 2017-08-10 kl. 22:09.
Citera
2017-12-22, 22:13
  #43
Avstängd
nils.flygels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av M.Saxlind
Ingen aning, men de lär vara konkurrenter till de här nya partiet som verkar få mycket uppmärksamhet och har en modig partiledare: https://www.nordfront.se/norsk-polit...dsrorelsen.smr

Tror han ska tala på nästa Scandza forum eller liknande också. Så jag hejar nog på det här nya partiet framför det där gamla.

---

Edit: "Demokratene" är tydligen sionister: http://www.demokratene.no/2017/derfo...ter-vi-israel/

Alltså ännu större anledning till att stödja det nya partiet framför "Demokratene".

Båda fick 0,1% var, men sionisterna fick tyvärr några hundra röster fler än Alliansen.
Citera
2019-09-03, 21:39
  #44
Avstängd
karlduschs avatar
Dags igen för derby i den nasjonale bevegelsen på måndag i lokalvalen, Demokratene leder knappt över Alliansen med en stol, men har nu fått konkurrens med uppstickaren i Norgespartiet.
Citera
  • 3
  • 4

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback