Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-02-13, 13:13
  #721
Medlem
MrBabyBoys avatar
Nån som har nån gammal fungerande bild på göken?
Citera
2018-02-13, 13:44
  #722
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av slitnajeans
Tjenare gänget!
Jag har då råkat ut för den lilla vidriga parasiten. Tyvärr dejtat honom med. Christoffer Winsth kallade han sig.
Allt började med att vi matchade på Tinder och han verkade verkligen stå ut från andra människor. Skrev långa fina texter, jag förändar honom, jag är så annorlunda blablabla.. (precis vad man vill höra)
Vi pratade i månader och vi bestämde oss ÄNTLIGEN för att ses.. vi hade dock sagt att vi skulle ses 10gågner innan men det va alltid något i vägen ”mitt privatjet är försenat” ”min bil har punka” ”tappat mitt amex så kan inte ta taxi”… skitsamma, Sturehof va stället. Han hade sagt att vi skulle checka in på Nobis hotell vilket jag önskade. Nu till kritan.. på juldagen, dum som jag är står jag där en decemberkväll på hofen och väntar. Helt plötsligt slutar hans nummer att fungera och han går upp i rök.
Ringer även Nobis och kollar om han bokat något rum.. Ingen bokning fanns.
(glömde säga att han bjöd mig och en väninna till St Barths med privatjet under nyår. (JA MAN ÄR EN IDIOT SOM TROR DET) Men detta va väl det bästa för att slippa ljuga sig ur den situationen.
Vårt nyår va förstört men jag va så bestämd på att åka till varmare breddgrader så jag bokar en enkel till Dubai. Där jag och min syster bor hos en kompis i 4 veckor.
Där under vecka 3 dyker den lilla jäveln upp igen. Han ber om ursäkt och säger att det hänt något fruktansvärt under juldagen. (Han backade på sin systers dotter som nu blev handikappad. Wäwä hans liv är fruktanvärt MEN han ska åka förbi Dubai då han ska göra lite buisness )))))) med någon tät arab. Hur som helst, tänkte väl skitsamma kan väl träffa honom då han ville bjuda mig på lunch. Är han inte där så är han inte. Han sa en restaurang som låg 300 meter från där jag bodde. (stalkercreep) Han påstod även att han bodde på hotellet.
Jag tar en uber dit eftersom att jag inte riktigt visste hur nära det va. Sen så står han där. Vidrig hållning smal, som en sticka och riktigt konstigt beteende.
Vi kramas och går in för att äta. Jag är väl rätt exalterad och frågar honom saker och försöker få fram en konversation.(är en rätt social person) men har nog aldrig haft en mer spänd/tryckt stäming i heeeela mitt liv.
efter lunchen vill han att vi åker till Burjh Kahlifa vilket vi gjorde.
Han bjöd mig konstigt nog på lunch och sedan upp i tornet eller hur det nu kallas.
Efter detta åkte jag hem till mig och han till sig. -Skönt att slippa den jäveln tänkte jag.
men så går det 1-2 timmar och jag får ett sms. –Har tappat min plånbok i taxin. Kan inte betala hotellet. Behöver bara 300kr.. (hans amex skulle ändå komma levererat till honom dagen därpå)
Själv är jag inte supertät(vilket han trodde) men går med på att gå dit och ge honom pengarna.
Minns inte riktigt vd som hände sen. Men vi stack till någon beachclub då jag fick ta hela kalaset med vin, lunch solstolar etc. och swish hade han inte.
På något sätt lyckades han alltid övertala mig om att vi skulle dejta. Så när jag kommit till sverige ville han bjuda mig på en resa. Vilket jag tackade ja till.

Jag minns på flygplatsen sa han, här.. sätt in dessa pengar på ditt konto ifall något skiter sig. Ca 7000kr. skulle bara satt in pengarna och dragit. Menmen dum i huvudet som man är följer man med den supertäta Christoffer Winsth till superlyxiga thailand. JIPPIII
Även med en snålresa som landade i Ryssland. (vart va privatflyget)??? Som han lovade??
Anyway. Här börjar den värsta resan i mitt liv.
Vi landar i Bangkok och vi har en bil som väntar på oss som då ska ta oss till HuaHin. (en smutsig turistfälla)
Suddely slutar hans kort att fungera och vi får ta reservpengarna som han då hade lagt in på mitt konto.
som ni kanske märkt i tidigare texter är han inte den snåla typen så 7000kr försvinner rätt snabbt.
Helt plötsligt hade jag lagt mer än 20000kr på den vidrigaste resan någonsin. Man vet att man sitter och lyssnar på lögner dag ut och dag in med den tråkigaste människan i hela världen. Han påstår även att han skickat en överföring från banken 27000kr (givetvis är det fredag så pengarna kommer på måndag). Han visar även kvittot på överföringen men tydligen är det den vanligaste bedrägerimetoden om man ska köpa något etc)
Glömde säga att jag fick reda på att han ljugit om hans namn och identitet då det var ca 1 vecka kvar.

Anyway.. Sen tycker lilla Chisoffer plötsligt att thiland är ett äckligt ställe så han säger att vi ska åka till hans pappa som har ett ställe på Seychellerna. Hans pappa payar så vi kan åka med en gång till flygplatsen där ett privatflyg väntar på oss.
ÄNTLIGEN OM DETTA ÄR SANT tänkte jag. När vi väl kommit till flygplatsen får han ett ”samtal” och påstår att flyget är 10 timmar försenat(SÅKLART). Så vi checkar in på det närmsta hotellet som finns där jag spenderar natten med kackerlackor och den största parasiten i hela världen. På morgonen påstår han att flyget är redo men att vi hinner ta en promenad och sträcka på benen. Vilket vi gör och sen när vi väl kommit tillbaka och packat väskorna undrar jag vart mitt pass är.
Jag vänder upp och ner på hela hotellrummet men hittar det inte. Givetvis har han tagit mitt pass när jag va och duschade. Jag tittade till mitt pass konstant då jag absolut inte litade på honom för 5 öre.
Jag anklagar honom först för att ha tagit mitt pass och att jag vill se i hans väska. Då blir han helt vansinnig och nära på att göra mig illa. Han frågar om jag inte litar på honom och jag säger väl att jag gör det. Livrädd och håller masken är det enda jag gör. Även om jag vet att han har mitt pass i sin fula vidriga väska.
Detta innebär att jag ska spendera 4 dagar till i den vidrigaste staden i hela världen med den vidrigaste killen i universum. Orkar inte förklara men ni fattar.. kändes som att jag hade en kniv i ryggen hela tiden. Fruktansvärt
4 dagar går och han lurar av mig mer pengar. Jag måste vänta och köpa mig ett nytt temorärt pass. Som kostar ca 2000kr.. JIPPI.
När vi kommer hem kärleksförklarar han sig till mig och att han inte klarar ett liv utan mig.
-sjukaste någonsin då vi inte alls hade någon typ av gnista.
W/e jag vill ju såklart ha mina pengar som han lovade. Och dedär 27000kr nämnde han aldrig, och nej jag fick aldrig dom.
Så jag försöker hålla kontakten med honom för att få tillbaka mina pengar det gick åt helvete.

Snipp snapp slut.

JO.. glömde nästan..

För några månader sedan fick jag detta,


-Hej,

Det här kommer låta jätte konstigt. Men om jag inte har helt fel så har du tidigare haft någon typ av relation med Christoffer Lindström (eller vad han nu sagt för efternamn till dig?!). Jag träffade honom under en längre period innan jag "råkade" komma på hans riktiga jag. Så jag tänkte väl egentligen bara kolla vad du vet eller hur han var?

Blir inte riktigt klok på vad som händer, tänkte att du kanske kunde få mig att förstå något.

/------

För denna stackars flicka påstår han att det är JAG som satt honom i ekonomisk knipa och ljuger så otrrrrrrrroligt mycket om mig fyfan,
Hemskt att han orkar med sig själv och förstör folks/familjers liv… Har även träffat en tjej som råkat ut för samma sak men hon ”kom på honom” redan efter en vecka.

(Har glömt många detaljer om hans personlighet)

Nu va denna sjuka historia slut.

Men helvete vilken mardröm. Tack för att du delade med dig.
Citera
2018-02-13, 13:51
  #723
Medlem
TheAlmightyFarfars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NoF8
Men helvete vilken mardröm. Tack för att du delade med dig.

Lite härligt när en Golddigger går back, snacka om naiv men allt för pengar och privatflyg.
Citera
2018-02-13, 13:53
  #724
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TheAlmightyFarfar
Lite härligt när en Golddigger går back, snacka om naiv men allt för pengar och privatflyg.

Ja men tänker att det finns så många naiva människor och att de är så är ibland inte så konstigt med tanke på att ganska många orealistiska livsstilar premieras istället för äkthet.
Citera
2018-02-13, 14:05
  #725
Medlem
Är det verkligen ingen lurad tjej som efter det träffat en kille som velat hämnas åt henne?? Hur fan kan ni bara släppa det? Men vissa tjejer verkar ändå ha varit lite med i matchen fast trillat dit lite smått.
Citera
2018-02-13, 21:59
  #726
Medlem
Han heter Christoffer Lindström, gick i skolan i Upplands Väsby, vikskolan och södervikskolan. Spelade tennis, svimmade i Luciatåget i tredje klass osv.

Tystlåten, blyg, man såg inte denna sida.
Citera
2018-02-13, 22:19
  #727
Medlem
https://www.google.se/search?q=chris...q9R2qFFXA-3PM:
Citera
2018-05-01, 22:51
  #728
Medlem
Någon som hört något? Jag betalar varje år till kronofogden för att ha kvar fodran mot honom... någon mer som gör samma? Är det någon ide tror ni?
Citera
2019-01-19, 17:12
  #729
Medlem
Ingen som sitter på mer info om vad ch gör idag?
Citera
2019-01-20, 15:20
  #730
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kollatwitter
Ingen som sitter på mer info om vad ch gör idag?
Kan nån styra upp en bild, jag har träffat nån som påminner OTROLIGT mycket om den här personen, förnamnet, smeknamnet, utseende, beteende, ja typ allt. Släng upp en bild
Citera
2019-01-28, 19:21
  #731
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Alkoholiste
Kan nån styra upp en bild, jag har träffat nån som påminner OTROLIGT mycket om den här personen, förnamnet, smeknamnet, utseende, beteende, ja typ allt. Släng upp en bild

Verkar som alla bilder försvunnit från Google
Citera
2019-11-26, 07:54
  #732
Medlem
Nu pratar ni väl lite i nattmössan. De enda domar som finns på 890****-0270 . J** Christoffer Lindström i Uppsala Tingsrätt är

Uppsala Tr FT 5**7-10 2010-12-07
Uppsala TR FT 5**3-10 2010-09-23

och handlar om övertrasserade konton och kortkrediter totalt 41 lax ingen big deal.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback