Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 6
  • 7
2013-07-20, 15:09
  #73
Medlem
Känner en tjej på som har LVM där jag befinner mig. Vi festade till det igår & polisen kom & hämtade henne. Hon har c:a 14 dgr kvar å sitt LVM. Vart kör dom henne? Får hon ha mobil där? Jag själv är här på s.k SOL. Alltså frivilligt.

Tilläggas bör att hon har en väntande rättegång om några månader.

Min tanke är att om hon inte får ha mobil kanske hon får ta emot samtal. Man kan väl säga att vi är ett par. Då måste väl det gå under "familj" eller närstående?
Citera
2013-07-23, 01:54
  #74
Medlem
Det finns ju roligare ställen att spendera en sommar än på ett LVM-hem, särskilt när man sitter på låst avdelning och bara får gå ut någon gång i timmen. Så att smuggla in en mobil är nästan ett måste, men var tyst om det bara annars blir det bara att en massa luffare ska låna den hela tiden, det misstaget gjorde jag tyvärr.

Där jag satt hade man ingen tv på rummet så då var ju en mobil guld värt då det är som en liten dator man kunde ligga och surfa med på kvällarna, du har ju t.ex Flashback och allt annat som finns på nätet. Det är ju inte direkt någon maximum security avdelning i Texas du ska smuggla in den på, den som vill det tillräckligt mycket kommer i alla fall på ett sätt, en flaska schampo rymmer utan problem en iphone, och en annan laddare. Se till att ha med dig mycket sådana saker som balsam, raklödder och annat, de kommer på sin höjd slänga ett öga på sakerna. Kommer de på dig så är det inte direkt så att du får 5 års påbackning utan det händer inte ett skit, men den som gör ett proffsigt arbete med att gömma sakerna löper en otroligt liten risk för att bli av med sin mobil. Finns 100-tals sätt att göra det på. Man har inget att riskera så varför inte göra det.

Men visst fan är det tråkigt på LVM, maten är väl den enda höjdpunkten i en annars händelselös tillvaro, som någon sa det är enbart förvaring. Sen att när man sätter Sveriges största pundare på ett och samma ställe där ingen är där frivilligt bäddar för att det ofta finns en del droger i omlopp, men då behöver du komma in i gänget först, för det är inget grabbarna på stället snackar högt om, vissa håller det helt för sig själva medan många går ihop om att ta in ett större parti av något, finns även bra sätt att få grejer med posten som personalen har väldigt svårt att upptäcka, som sagt det är inget maximum security ställe direkt. Men många snackar ju väldigt mycket skit, innan de åker säger de att de kommer komma med en 5 L dunk GHB, ett 1000-pack xanor och ett par gram rent kola, sen när de väl kommer tillbaka så har de inte med sig ett skit, alltid lätt att snacka men du kommer märka vilka som är några att räkna med och vilka som är mytomaner.

Ett tips, stanna kvar på LVM tiden ut, det är ett halvår max, åker man till annat hem eller familjehem så kan det bli att man får sitta där bra mycket längre än vad man trodde, de kan komma och säga att det nog är bäst du stannar ett halvår till eller liknande, bättre att bara göra sitt halvår sen är det klart, när ditt LVM går ut så kan du åka därifrån 00:01 dagen det går ut utan att de kan göra något.
__________________
Senast redigerad av tjacklife 2013-07-23 kl. 02:07.
Citera
2013-07-25, 18:49
  #75
Medlem
Tackar. Det var ett utförligt svar :-). Kan ringa till henne nu men till klient luren. 10 minuters regeln gäller. Ringde 10 gånger igår :-D
Citera
2018-05-10, 15:06
  #76
Medlem
snusaren92s avatar
Var på lvm kom ut 16 apr fick nytt nu eller utredning ja va på Renforsen det va ren skit sen hessleby ren skit det med men lite bättre finns det nåt lvm hem där man. Kan ha mobil dator fri tillgång till gym
Citera
2019-04-28, 20:47
  #77
Medlem
Indos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av snusaren92
Var på lvm kom ut 16 apr fick nytt nu eller utredning ja va på Renforsen det va ren skit sen hessleby ren skit det med men lite bättre finns det nåt lvm hem där man. Kan ha mobil dator fri tillgång till gym
Renforsen har jag aldrig suttit på (Tack å Lov) men Hessleby har jag varit på, Satt 4 månader i sträck på Midgård, Kommer ihåg det där äckliga och sunkiga rökrummet.. Fyfan va vidrigt 👻

Och inge knark fanns det knappt förutom några gånger, Rökte en fet jävla gräsare i rökrummet på Midgård så ni som varit där kan ju tänka er hur mycket Weed det lukta 😅 Och på Aros tog en liten Arab in 5 Gram brunt heroin, Jag var rätt tight med honom så han gav mig ungefär 1,5 gram (Ögonmått) och då mådde man ju bra ett par dagar, Satt på kvällen i min säng och hade gjort iordning te och Egen snickerskaka, Coca Cola, Fängelsedokumentär på TVn och Foliet med mitt Jonk på, Fy vilka härliga kvällar man hade 😍 Men fan va dåligt man mådde när det tog slut ☹️

Sen har jag gjort en sväng på Hornö, Och där grabbar där fanns det knark, var på intaget 20 dagar och 19 av dom dagarna tog jag minst en halv Sub om dagen MINST ofta mycket mer då snubben fick tre 8or om dagen, Fick gratis av en snubbe där som gick Laro så det var riktigt schysst, Sen kom det in röka,Tjack,Flödder&Sub(såklart) ⛓

Efter min rymning så åkte jag tillbaka självmant packad med knark, Hade både svalt paket och Uppkört, sammanlagt ca 15 gram amfetamin & 40 Xanor (Och då är jag helt allvarlig svär på mina döda närstående att det är sant) så vi fick ju psykos där inne och fucka ur ordentligt, Var många upplopp där men det tyckte jag bara var roligt 😜🥃
Mvh IND👁

PS: Har ni frågor om Hessleby eller Hornö så tveka inte på att skicka ett PM 😇

Och ja.. jag VET det är en gammal tråd men tänkte att man kan ju blåsa lite liv i den och Dela med sig av sina erfarenheter 😎🙏
__________________
Senast redigerad av Indo 2019-04-28 kl. 20:52.
Citera
2019-05-29, 15:46
  #78
Medlem
snusaren92s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Indo
Renforsen har jag aldrig suttit på (Tack å Lov) men Hessleby har jag varit på, Satt 4 månader i sträck på Midgård, Kommer ihåg det där äckliga och sunkiga rökrummet.. Fyfan va vidrigt 👻

Och inge knark fanns det knappt förutom några gånger, Rökte en fet jävla gräsare i rökrummet på Midgård så ni som varit där kan ju tänka er hur mycket Weed det lukta 😅 Och på Aros tog en liten Arab in 5 Gram brunt heroin, Jag var rätt tight med honom så han gav mig ungefär 1,5 gram (Ögonmått) och då mådde man ju bra ett par dagar, Satt på kvällen i min säng och hade gjort iordning te och Egen snickerskaka, Coca Cola, Fängelsedokumentär på TVn och Foliet med mitt Jonk på, Fy vilka härliga kvällar man hade 😍 Men fan va dåligt man mådde när det tog slut ☹️

Sen har jag gjort en sväng på Hornö, Och där grabbar där fanns det knark, var på intaget 20 dagar och 19 av dom dagarna tog jag minst en halv Sub om dagen MINST ofta mycket mer då snubben fick tre 8or om dagen, Fick gratis av en snubbe där som gick Laro så det var riktigt schysst, Sen kom det in röka,Tjack,Flödder&Sub(såklart) ⛓

Efter min rymning så åkte jag tillbaka självmant packad med knark, Hade både svalt paket och Uppkört, sammanlagt ca 15 gram amfetamin & 40 Xanor (Och då är jag helt allvarlig svär på mina döda närstående att det är sant) så vi fick ju psykos där inne och fucka ur ordentligt, Var många upplopp där men det tyckte jag bara var roligt 😜🥃
Mvh IND👁

PS: Har ni frågor om Hessleby eller Hornö så tveka inte på att skicka ett PM 😇

Och ja.. jag VET det är en gammal tråd men tänkte att man kan ju blåsa lite liv i den och Dela med sig av sina erfarenheter 😎🙏
Hum när satt du där.
Jag rymde på Midgård klättra över planket då fick ja knall till gudhemsgården lätt bästa stället av all skit
Citera
  • 6
  • 7

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback