Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2010-10-19, 16:35
  #1
Medlem
CiaoArNs avatar
Tjenare! Precis som rubriken lyder, så har jag tänkt att starta ett litet projekt.

Ovanpå berget i Eriksberg Centrum så finns det en antingen Bunker eller nödutgång som leder till resten av berget? Iallafall, så är den plomberad med en knappt DM tjock betongvägg.

Jag vet att det redan finns en annan nödutgång till ett av de andra tunnelsystemen i berget. Som går att komma in i, det är alltså inte den jag talar om.

Denna antingen Bunker eller Nödutgång hade jag tänkt att "riva" plomberingen på tillräckligt mycket så man kan sticka in huvudet och kika. Vid större intresse tänkte jag ta bort tillräckligt så man kan krypa in.

Om det är någon som känner för att hjälpa till, vore det perfekt! Vi är redan två killar, båda på 18 år. Som är "ganska" inbitna i U.E.


Får väl se hur det går, någon som sitter på info, som vet vad det varit för något? Bunker? PM'a, eller skriv här. Känns lite dumt om man drar dit stora släggan och hela verktygslådan i onödan.



EDIT: Glömde lägga till länken till platsen jag talar om. Även felskrivningar.

http://www.hitta.se/LargeMap.aspx?z=...t%3E%3C/pts%3E


Ha det!

JD
__________________
Senast redigerad av CiaoArN 2010-10-19 kl. 16:59.
Citera
2010-10-20, 23:04
  #2
Medlem
OlaPlasts avatar
Låter spännande. Men jag skulle vilja veta lite mer om hur ni ska komma in.
Hur ska ni komma igenom 1 dm armerad betong? Vilka verktyg? Hur ska ni göra för att ingen ska märka er?
Citera
2010-10-20, 23:12
  #3
Medlem
superioooors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OlaPlast
Låter spännande. Men jag skulle vilja veta lite mer om hur ni ska komma in.
Hur ska ni komma igenom 1 dm armerad betong? Vilka verktyg? Hur ska ni göra för att ingen ska märka er?

Vi tänkte först ta en "spetsig metall sak" som man bryter betong med och knacka runt dörren, sen låna en polares slägga och slå in den.
Eftersom den här nödutgången är uppe i en liten "skog" kan man säga så finns det inga folk här, så man kan nästan göra vad som helst, kom med idéer!
Citera
2010-10-21, 08:56
  #4
Medlem
CiaoArNs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OlaPlast
Låter spännande. Men jag skulle vilja veta lite mer om hur ni ska komma in.
Hur ska ni komma igenom 1 dm armerad betong? Vilka verktyg? Hur ska ni göra för att ingen ska märka er?

Citat:
Ursprungligen postat av superioooor
Vi tänkte först ta en "spetsig metall sak" som man bryter betong med och knacka runt dörren, sen låna en polares slägga och slå in den.
Eftersom den här nödutgången är uppe i en liten "skog" kan man säga så finns det inga folk här, så man kan nästan göra vad som helst, kom med idéer!


Kan ju tillägga att detta är ett ointressant U.E. objekt nu. Det är en vanlig bunker. Finns inget att se.


Om MOD känner för det kan hon eller han vara så rar och låsa tråden?


JD
Citera
2010-10-21, 14:46
  #5
Medlem
Hibbinss avatar
Så om man sammanfattar det hela så var det alltså en dålig ide..?
Citera
2010-10-21, 17:48
  #6
Medlem
CiaoArNs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hibbins
Så om man sammanfattar det hela så var det alltså en dålig ide..?

Ja, vid eftertanke och lite mer samlad information om objektet kan man säga att den var en dum idé. Haha!
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback