2019-01-12, 03:12
Moderator
Oddballs avatar
Jag gillar ocks det nya VB. GW:s trtta von oben-sludder har passerat "Bst-fre-datumet" med flera r.

Camilla Kvartoft r dessutom ungefr en miljon gnger bttre n hstfejset Jenny Strmstedt. Camilla r engagerad, frsch och kunnig medan Jenny har ett nollat ansiktsuttryck, r opersonlig och verkar tycka allt kring kriminologi r s trkigt att klockorna stannar.

De tre sakkunniga i studion verkar helt okej, men det r nstan omjligt att bedma dem efter ett enda avsnitt - men det knns rtt lovande.
Citera
2019-01-12, 06:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tulipa
Jag fredrar det nya konceptet. Leif har gtt p tomgng i flera r nu, han sitter mest bara och upprepar sig sjlv.
Leif blev trkig p slutet, gillade honom de frsta ren men sen blev hamn bara tjatig och seg. Nu nr han gick ver till fyran s r det ju sak samma fast med reklam och en snyggare programledare annars r det samma.
SVTs nya koncept r ju trots allt ngot nytt, men programmet har gjort sitt och man br nog lgga ner det, Veckans brott handlade ju s mycket om GW att det inte skall gras utan honom.
Citera
2019-01-12, 06:46
Medlem
En fullpongare med en intressant panel som gav mnga givande diskussioner.

Hrligt jobbat av gnget p SVT!
Citera
2019-01-12, 08:21
Medlem
FiffelMonas avatar
Lngt mycket bttre n det programmet p fyran dr gw r med nu. Lite svrt att bedma experterna efter bara ett avsnitt, men jag kommer iaf kolla nsta vecka ocks!
Citera
2019-01-12, 09:44
Medlem
KringExs avatar
Helt okej, kommer att fortstta titta. Men Brottsjournalen r sklart bttre
Citera
2019-01-12, 11:18
Medlem
Programledaren Kvartoft bra som vanligt.

Expertpanelen lmnar mig likgiltig.
Trkiga medlemmar. Invade politiskt okontroversiella svar. Alla har en karrir att tnka p. Leif GW Persson hade redan sitt p det torra och kunde drmed "ta ut svngarna".
Christoffer Carlsson, relativt OK men fll inte mig i smaken.
John Franco, gjorde det smsta intrycket. Verbalt obegvad.
Johanna Bjrkman, lite vl mycket "ambitisa kvinnan"-stuket men helt klart bst p att formulera sig.

Att ta in en musikjournalist (Fredrik Strage) och lta han beskriva ett gammalt brottsfall var vrdelst. Tycker verlag att "Veckans brott" ska handla om dagens Sverige, dagens brottslighet, dagen problem/utmaningar men grna historiska fall som fortfarande r olsta.

Att lta en psykiatriker beskriva fiktiva brottskaraktrer var ingen hjdare alls. Verkligheten vertrffar dikten som man sger. Hoppas att detta inslag inte blir lngvarigt.
Citera
2019-01-12, 11:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PooSausage
Programledaren Kvartoft bra som vanligt.

Expertpanelen lmnar mig likgiltig.
Trkiga medlemmar. Invade politiskt okontroversiella svar. Alla har en karrir att tnka p. Leif GW Persson hade redan sitt p det torra och kunde drmed "ta ut svngarna".
Christoffer Carlsson, relativt OK men fll inte mig i smaken.
John Franco, gjorde det smsta intrycket. Verbalt obegvad.
Johanna Bjrkman, lite vl mycket "ambitisa kvinnan"-stuket men helt klart bst p att formulera sig.

Att ta in en musikjournalist (Fredrik Strage) och lta han beskriva ett gammalt brottsfall var vrdelst. Tycker verlag att "Veckans brott" ska handla om dagens Sverige, dagens brottslighet, dagen problem/utmaningar men grna historiska fall som fortfarande r olsta.

Att lta en psykiatriker beskriva fiktiva brottskaraktrer var ingen hjdare alls. Verkligheten vertrffar dikten som man sger. Hoppas att detta inslag inte blir lngvarigt.

Strage skrev ett lngt genomarbetat reportage om Sjsalakvinnan i sin bok "Fans", s han r antagligen en av de nu levande personer som r bst insatt i det fallet.

Annars hller jag med dig om programmet i sig. Betrffande historiska kriminalfall och nu allts fiktiva brottskaraktrer tycker jag att det alltid r ngot som har "skavt" lite med programmet. Det dr med brott som "underhllning" snarare n information. Nr man nu blandar in "fiktiva karaktrer" frstrks detta intryck n mer. Liksom frst ett reportage med ngon som relativt nyligen ftt sin son ihjlslagen och sedan ser man Lennart Jhkel sjunga opera fr att "ltta upp" lite. Jag tycker faktiskt att det knns lite respektlst mot alla de frska brottsoffer som finns i Sverige...
Fr min del hade de "lite lustiga" inslagen grna kunnat frsvinna helt och hllet. Jag tycker att programmet i stort har ett alldeles fr "muntert" anslag. Det knns ibland som att man lika grna hade kunnat titta p Go kvll eller Sportspegeln.
Senast redigerad av heavenorlasvegas 2019-01-12 kl. 11:32.
Citera
2019-01-12, 12:23
Medlem
Saknar Leif
Citera
2019-01-12, 13:32
Medlem
Griskissens avatar
Gillar verkligen Camilla Kvartoft, men nej, det hr var inte bra. Det som saknas i programmet r framfr allt tempo. Det blir segt nr samma fyra personer sitter i soffan och samtalar.

Inslagen r fr alldeles fr lnga, srskilt det inledande som var nstan 30 minuter lngt.

Ett annat problem r den nya panelen som vl i och fr sig r sakkunnig men saknar karisma. Det krvs mycket mer n kunskap fr att bli en tv-personlighet vrd att titta p. Ingen av de tre personerna sticker ut p minsta stt.
Citera
2019-01-12, 15:18
Medlem
Doktordonkas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Opportunities
Mest minnesvrt var ju Fredrik Strages Yvonne-tisha. Avundsjuk.
Haha, precis vad jag satt och tnkte p med!

Men iaf. D GW varit med spass lnge s tror jag att det tar lite tid och ytterligare ett par program innan programmet som helhet har hittat sin form. Svrt att bedma de nya efter bara ett program. Men tnker att det tar sig nog. Kan hlla med om personen som skrev tidigare att GW gtt lite p tomgng, och att det var dags fr ntt nytt. Hller tummarna iaf!

Senaste avsnittet var vl ok, men kanske inte det bsta.
Citera
2019-01-12, 16:20
Medlem
Saknar Leif. Shr blir det nr budget r skrad fr all framtid p SVT. Ingen anledning att prestera eller leverera bra program. Mnadspeng fr man nd.
Citera
2019-01-12, 19:29
Medlem
Mommis avatar
S jvla gtt slippa GW. nu kan man ju brja kolla programmet utan att bli illamende
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in