2011-02-09, 18:03
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VeganJan
Sen (eller tidigare) nmnde GW nt om ett dubbelmord som hll p att klaras upp tack vare att man gjort en dold husrannsakan om jag minns rtt. I sdana lgen missar Qvartoft emellant att frga vidare. Ngon hr som vet vilket dubbelmord som syftades?
Jag gissar det hr: https://www.flashback.org/t1121782. Polisen kan ha rannsakat den dmdes vapenfrrd i smyg.
Citera
2011-02-09, 18:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Arbetarbroder
Ja, han verkade verkligen ordentligt generad.. S jvla bra kan ju inte gubben spela.

Gillar frvrigt "Veckans Brott", tycker tillochmed att det r bttre n Efterlyst p TV3 eftersom de ger Leif GW Persson mer utrymme.

Vet inte hur det varit dom gnger jag inte titta men upplever det som han numera fr tala tillpunkt.
Obs har ej set alla avsnitt s jag r ej helt hundra p de
Citera
2011-02-09, 19:35
Medlem
Var det ngon mer n jag som gapskrattade t GW:s njda svar angende husrannsakan som gjorde mot den frra Polischefen? Han mdde gott dr gamle GW...
Citera
2011-02-10, 00:43
Medlem
lskar det hr programmet, enda negativa r att dem inte grver sig p djupet nr det kommer till vissa reportage. T.ex vad hette sterikaren som ddade kvinnan i hennes smn,vad var hans bakgrund och hur hade han kommit till Sverige?, sdana detaljer tycker jag alltid r roligt att veta men det knns som dem undviker snt.

En annan detalj som man inte fick veta r vad som hnde med kaparna i Spanien, storyn slutar liksom bara dr, men som tur r s finns ju wikipedia:

"Nr kaparna och fngarna anlnde till Spanien begrde de politisk asyl. Spansk underskning visade att de inte hade haft sprngmedel ombord. Sverige krvde att kaparna och fngarna skulle utlmnas, men den 10 februari 1973 meddelade Spanien att s ej skulle ske. I stllet skulle de stllas infr rtta i Spanien. I sjlva verket slppte Franco en av Rolovics mrdare, Baresic, till Paraguay, dr denne blev livvakt. I den egenskapen hamnade han i USA, dr han levde under annan identitet, men tillfngatogs och verlmnades till Sverige 1979."

Franco ville jvlas lite med Kommunistsverige och skickade ivg han till Paraguay, men att ha oss som turister gick bra
Citera
2011-02-10, 04:43
Medlem
Va han inte lite vl hrd mot Camilla i senaste programmet? Hon blev lite ledsen ver hans kritik sg det ut som. (Angende husrannsakan)
Citera
2011-02-10, 11:49
Medlem
VeganJans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel
Jag gissar det hr: https://www.flashback.org/t1121782. Polisen kan ha rannsakat den dmdes vapenfrrd i smyg.

Kan s vara. Dock tnker jag att man med begreppet dubbelmord vanligen menar d tv personer mrdas samtidigt.
Citera
2011-02-10, 11:58
Medlem
allegragellers avatar
Citat:
Kan s vara. Dock tnker jag att man med begreppet dubbelmord vanligen menar d tv personer mrdas samtidigt.

Tror jag med.

Man kan vl messa GW och frga vilket dubbelmord han hnvisade till!?
Citera
2011-02-10, 12:00
Medlem
M.Tsvangirais avatar
Citat:
Ursprungligen postat av spajdaman
Mste sga att jag vart lite besviken p knarkhunden i programmet. Trodde han skulle hitta GWs "stash" mycket snabbare.
Generellt stt s knns det som man tror lite vl mycket om de dr hundarna. Det r ju trots allt doft den sker efter, och ligger lite vind p t "fel" hll r det nog svrt fr jycken att upptcka ngot.
Men det r klart, oftast r man vl i ganska sm utrymmen och sker.

Har du ngot bttre frslag? Kolla in mythbustersavsnittet dr de testar hundars doftuppfattningsfrmga. Riktigt imponerande.
Citera
2011-02-10, 12:18
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Citat:
Ursprungligen postat av allegrageller
Tror jag med.
Expressen och Aftonbladet kallar det dubbelmord. Men de tidningarna anvnder ofta fr starka uttryck.
Citera
2011-02-10, 14:32
Medlem
VeganJans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel
Expressen och Aftonbladet kallar det dubbelmord. Men de tidningarna anvnder ofta fr starka uttryck.

Krnfullt! I rest my case.
Citera
2011-02-10, 18:36
Medlem
Veckans brott har defintivt vxt till sig bra. En snygg vinkling med en kvinnlig programledare som ser lite sdr stt helylle ut, man vill locka kvinnliga tittare och kanske framfrallt mer familjetittare och det tror jag man har lyckats med. Till skillnad frn efterlyst dr typ 99% av tittarna r unga mn som onanerar t sliskig kriminalporr.
Citera
2011-02-10, 18:57
Medlem
harvey.dents avatar
Knns som samspelet mellan Camilla och GW har blivit betydligt bttre denna ssong. Men det r vl ganska naturligt
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in