2018-01-25, 18:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kubwezera
Tycker Camilla Kvartoft är riktigt oduglig och inkompetent dessutom. Ställer enormt dumma frågor och konfronterar aldrig något.

Håller med.
Dessutom alltid samma lättsamma tonfall
exempelvis om det hemska Kim Wall fallet
Citera
2018-01-25, 18:29
Medlem
Finns det någon statistik på att människor som nyttjar alkohol är mer eller mindre brottsliga? Apropå GWs programstil osv. Inte skvaller.

GW har närmat sig sin über-pompösa nemesis Jan Gullioo på slutet. Inte så kul utveckling.
Senast redigerad av MyBestEnema 2018-01-25 kl. 18:36. Anledning: Tillägg
Citera
2018-01-25, 18:43
Medlem
c014s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bdonk
Dina reflektioner är vettiga och klarsynta och jag håller med i det du säger. Och kanske har du rätt i att tåget har gått för bra länge sedan, att GW skulle kunna plocka fram mer ödmjuka sidor i sin personlighet.

Undrar dock vad som skulle hända om han la av med alkoholen, kanske skulle det kunna göra underverk? Alkoholister tar ju väldigt mycket stryk och deras nerver trasas sönder och på GW ser man tydligt såna tecken på hur fördärvad han blivit av allt supande.

Jag har ingen koll på hur mycket han dricker, men vad man läst så verkar det vara en hel del. Skulle i alla fall inte vara negativt om han lade av.

Och när jag skrev "hur man säkrar en brottsplats på spår stå där som ett får"
ska det såklart stå "hur man säkrar en brottsplats på stå där som ett fån"
Citera
2018-01-25, 19:46
Medlem
Man förstår ju dock att GW blir sur på den otroligt obildade PK-Lakejen Camilla som säger saker som är politiskt korrekta snarare än fakta.
Citera
2018-01-25, 20:27
Medlem
Joe Blows avatar
Citat:
Ursprungligen postat av storpungen
Ja, vafan. Camilla avbryter ju GW. Kärring
Om Camilla haft någon ryggrad skulle hon i den senaste sändningen ha fräst tillbaka: "Men kom till skott då din gaggande jävla fylltratt. Är det inte nog med att vi måste klippa bort fyra timmar av ditt meningslösa muttrande och allmänna 70tals-statistiklallande i varje avsnitt? Skärp till dig nu eller håll käften och försvinn ur studion."
Citera
2018-01-25, 22:55
Medlem
AA-suiteds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Joe Blow
Om Camilla haft någon ryggrad skulle hon i den senaste sändningen ha fräst tillbaka: "Men kom till skott då din gaggande jävla fylltratt. Är det inte nog med att vi måste klippa bort fyra timmar av ditt meningslösa muttrande och allmänna 70tals-statistiklallande i varje avsnitt? Skärp till dig nu eller håll käften och försvinn ur studion."
Du kan inte vara socialt framgångsrik. Antingen för att du gör som du förslår här eller för att du inte gör som du förespråkar utan fantiserar om att yttra något liknande eftersom du själv sitter tyst och tar emot för det mesta.

När man arbetar tillsammans blir man förr eller senare lite smått irriterad på varandra under vissa perioder och då räcker det med att säga ifrån som Leif gjorde och sedan är det bra med det. Att göra som du föreslog är barnsligt, kontraproduktivt och visar på en brist i att kunna acceptera att man kan ha gjort fel.

Jag tycker inte att er kritik mot Camilla håller alls. Hon är till för att spela den dumma som ställer frågor till den smarta som Watson enligt populärkulturistisk mening gör till Sherlock Holmes för att läsaren ska förstå vad det handlar om. Ni som är riktigt intresserade i detaljerna angående brott, jag faller också in där, är i markant minoritet. De måste göra TV. Läs en bok eller rapport om det inte passar.
Senast redigerad av AA-suited 2018-01-25 kl. 23:02.
Citera
2018-01-26, 12:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AA-suited
Du kan inte vara socialt framgångsrik. Antingen för att du gör som du förslår här eller för att du inte gör som du förespråkar utan fantiserar om att yttra något liknande eftersom du själv sitter tyst och tar emot för det mesta.

När man arbetar tillsammans blir man förr eller senare lite smått irriterad på varandra under vissa perioder och då räcker det med att säga ifrån som Leif gjorde och sedan är det bra med det. Att göra som du föreslog är barnsligt, kontraproduktivt och visar på en brist i att kunna acceptera att man kan ha gjort fel.

Jag tycker inte att er kritik mot Camilla håller alls. Hon är till för att spela den dumma som ställer frågor till den smarta som Watson enligt populärkulturistisk mening gör till Sherlock Holmes för att läsaren ska förstå vad det handlar om. Ni som är riktigt intresserade i detaljerna angående brott, jag faller också in där, är i markant minoritet. De måste göra TV. Läs en bok eller rapport om det inte passar.
Håller med dig om att upplägget är som du beskriver. Frågan är om det utesluter att Camilla K någon gång utmanar GW i hans "orakelposition". Ska bli spännande att se hur de hanterar fiaskot för honom i kritiken av utredningen av Ulricehamnsmordet...
Citera
2018-01-26, 15:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Postino
Håller med dig om att upplägget är som du beskriver. Frågan är om det utesluter att Camilla K någon gång utmanar GW i hans "orakelposition". Ska bli spännande att se hur de hanterar fiaskot för honom i kritiken av utredningen av Ulricehamnsmordet...

Jag har för mig att jag läst nånstans att det var GW själv som ville ha henne med. Ja att han handplockade Camilla tlll programmet.
Citera
2018-01-30, 17:08
Medlem
AA-suiteds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Alpoxen
Jag har för mig att jag läst nånstans att det var GW själv som ville ha henne med. Ja att han handplockade Camilla tlll programmet.
Det var 20 personer som ansökte om positionen och GW var involverad i att välja den han tyckte passade bäst. Så det är rätt att GW själv ville ha henne men det som utlämnas i ditt inlägg är att det var den han tyckte mest om av de ansökande och han valde inte någon som inte hade ansökt. GW berättar i en intervju med Gomorron Sverige att han direkt visste att Camilla var rätt person när han hade gått igenom de ansökande och Camilla sa att hon kände att Leif valde henne för att hon sa att hon skulle ta med sig stövlar när han frågade vad hon skulle ta med sig om de skulle ut i skogen. GW sammanfattar valet med att de passade tillsammans, att hon inte var en blondin i tjugoårsåldern utan en blondin i fyrtioårsålder och att de båda har en egen personlighet.
Senast redigerad av AA-suited 2018-01-30 kl. 17:25.
Citera
2018-01-30, 20:20
Medlem
AA-suiteds avatar
Dagens avsnitt:

Citat:
En stor del av programmet handlar om åtalet rörande terrordådet på Drottninggatan. Dessutom träffar vi polisen och pratar om den kommande vapenamnestin och hur man gör om man vill lämna tillbaka ett vapen. I övrigt blir det frågor till Leif GW Persson och lite aktuellt kring sprängattacken mot polisstationen i Rosengård.

Låter som att hela programmet kommer att handla om åtalet. Om det är intressant eller ej återstår att se. Skulle vara trevligt om de skippade fikasnacket om hur hemskt allt var och om de skippade att återberätta händelseförloppet under alldeles för många minuter för att istället dyka in i detalj direkt.
Senast redigerad av AA-suited 2018-01-30 kl. 20:22.
Citera
2018-01-30, 21:03
Medlem
AA-suiteds avatar
De har väl redan visat inslaget om den västtyska ambassaden förut? Har de någonting nytt eller blir det samma vända? Jag kikar oavsett.
Citera
2018-01-30, 21:16
Medlem
AA-suiteds avatar
Värt att intervjua en försvarsadvokat som agerar som en juridiskt kompetent kriminell. Visst är det korrekt att inte yttra sig om mycket för att hälla bensin på nyhetselden men då känns inte intervjun så givande ur ett TV-perspektiv.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in