Flashback bygger pepparkakshus!
  • 2
  • 3
2010-10-22, 21:48
Medlem
adhd OCH bipolär..
Citera
2010-10-26, 19:08
Medlem
Känner igen mig, jag har själv varit med om i princip exakt samma.
mär jag var 10-12 var jag med om dessa "vakendrömmar" på nätterna, trodde själv att jag var helt cp i huvudet och blev rädd som fan. .
För min del så kunde jag inte tänka riktig, det gick liksom inte att folusera på någonting annat, och när jag försökte så fick jag typ "mönster" i huvudet som kändes osymetriska och "smutsiga " .
För min del löste det sig genom att sitta i ljus och tänka för mig själv att det snart skulle gå över och det var hela var bara stört konstigt, då gick det över efter typ 5-10 min
Citera
2010-11-07, 22:07
Medlem
slutatacks avatar
Fan hörde det i typ 30 minuter idag mitt på dagen, och för bara några få dagar sedan hörde jag det igen.
Citera
2010-11-08, 20:06
Medlem
Rallarsvingens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av slutatack
Fan hörde det i typ 30 minuter idag mitt på dagen, och för bara några få dagar sedan hörde jag det igen.
Hej igen, du skriver att du går i skolan. Kan du inte gå till skolläkaren och prata? Så här kan du ju inte gå runt. Du blir ju knäckt av att inte få veta.
Citera
2012-02-09, 03:28
Medlem
slutatacks avatar
Upplever detta just nu i denna stund. Det är hjärnan som något sätt gör så att allt blir snabbare, och som någon sade som också upplever detta, osymmetriskt. Går verkligen inte förklara detta. Det är bristen på sömn som gör det antagligen, men jag tvekar på att alla upplever detta. Ser i min TS att det framstår som jag hör röster i huvudet som om jag vore schizofren eller liknande, så är det inte riktigt, dålig formulering.
Senast redigerad av slutatack 2012-02-09 kl. 03:33.
Citera
2012-02-09, 20:08
Medlem
Rallarsvingens avatar
Citat:
Upplever detta just nu i denna stund. Det är hjärnan som något sätt gör så att allt blir snabbare, och som någon sade som också upplever detta, osymmetriskt. Går verkligen inte förklara detta. Det är bristen på sömn som gör det antagligen, men jag tvekar på att alla upplever detta. Ser i min TS att det framstår som jag hör röster i huvudet som om jag vore schizofren eller liknande, så är det inte riktigt, dålig formulering.

Har du berättat för sjukvården? (svara på den frågan är du snäll!) Det kanske helt enkelt är så att du behöver nån form av insomningstablett så att du sover ut ordentligt på natten? Och kanske du har sänkt immunförsvar och är "allmänt klen" iom att du käkar så dåligt? Jag börjar känna mig som en skiva som hakat upp sig, men du måste ta det här (dig själv) på allvar och se till att söka hjälp. Oron du går och bygger upp är ju inte direkt uppbyggande för välmåendet.

Jag tror jag fattar vad du menar med röster, för mig var det röster men ändå inte på nåt konstigt sätt. jag tror benhårt på stress- eller utmattningssyndrom. (och om man inte tar sådana symptom på allvar kan det utveckla sig till "tjeeeeeena väggen här kommer jag" - boff = mental ridå.
Citera
2012-03-02, 02:19
Medlem
slutatacks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rallarsvingen
Har du berättat för sjukvården? (svara på den frågan är du snäll!) Det kanske helt enkelt är så att du behöver nån form av insomningstablett så att du sover ut ordentligt på natten? Och kanske du har sänkt immunförsvar och är "allmänt klen" iom att du käkar så dåligt? Jag börjar känna mig som en skiva som hakat upp sig, men du måste ta det här (dig själv) på allvar och se till att söka hjälp. Oron du går och bygger upp är ju inte direkt uppbyggande för välmåendet.

Jag tror jag fattar vad du menar med röster, för mig var det röster men ändå inte på nåt konstigt sätt. jag tror benhårt på stress- eller utmattningssyndrom. (och om man inte tar sådana symptom på allvar kan det utveckla sig till "tjeeeeeena väggen här kommer jag" - boff = mental ridå.

Nej, jag har inte berättat för sjukvården. Alltså, jag har inga sömnproblem eller så, jag somnar ofta lätt om jag försöker. Jag upplever det just nu, allting går otroligt snabbt i hjärnan. När jag gick i trappan kändes det helt konstigt och snabbspolat. Samma sak när jag skriver på tangentbordet i detta ögonblick... Det som gör att jag tycker det är konstigt är att jag började uppleva det redan när jag var 8-9 år, hur stressad var man egentligen då?

Jag skriver ofta dessa inlägg på natten som du ser, måste vara någon koppling till det. Orsaken till att jag inte sover just nu är att jag tog en lång tupplur mitt på dagen efter skolan (har vänt dygnet lite fel). Så det har inget med sömnproblem att göra. Det sker alltid när jag är ensam som sagt, oftast när det är tyst eller om det är mycket av samma typ av ljud om du förstår mig. Dvs det händer inte speciellt ofta om jag lyssnar på musik, men om jag spelar tv/datorspel kan det hända. Samma sak om jag sitter och pluggar (som jag gjorde nu).

Det sjuka är att det gick över medan jag skrev slutet av detta inlägg... :P
Citera
2012-03-04, 10:55
Medlem
Rallarsvingens avatar
Citat:
. Alltså, jag har inga sömnproblem eller så, jag somnar ofta lätt om jag försöker.
/.../
Jag skriver ofta dessa inlägg på natten som du ser, måste vara någon koppling till det. Orsaken till att jag inte sover just nu är att jag tog en lång tupplur mitt på dagen efter skolan (har vänt dygnet lite fel). Så det har inget med sömnproblem att göra. Det sker alltid när jag är ensam som sagt, oftast när det är tyst eller om det är mycket av samma typ av ljud om du förstår mig. Dvs det händer inte speciellt ofta om jag lyssnar på musik, men om jag spelar tv/datorspel kan det hända. Samma sak om jag sitter och pluggar (som jag gjorde nu).

Det sjuka är att det gick över medan jag skrev slutet av detta inlägg... :P

Tack för svar!
Men du... Jag skulle nog kalla det för sömnproblem. Du sover på dagen och inte på natten! Funkar ett tag men inte i långa loppet. (Och så "tröttar du ut" hjärnan med ex spel eller fokuserat plugg. = utmattning)

Mina "snabbsnurr"-episoder började nog när jag var i tioårsåldern tror jag. Mår du bra i övrigt? Polare och kul fritid etc?

//R
Citera
  • 2
  • 3

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in