2013-02-18, 15:55
Medlem
dokoalseleds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lightnight
Lite förhastat gjort tycker jag. Jag tyckte också att cigarill smakade getanus första gången jag provade, men idag gillar jag det. Man måste bara vänja sig, precis som med kaffe.
Kaffe har jag aldrig behövt lära mig att gilla. Inte vad jag minns i alla fall. Jag tror jag gillade det direkt.

Citat:
Jag kan inte säga att jag rökt så mycket cigarrer, men de jag har rökt har varit aningen mildare än cigarillerna. Det är svårt att förklara skriftligt. Det bästa är att du köper en cigarr och bildar dig en egen uppfattning.

Citat:
Ursprungligen postat av Crazy Swede
Det är stor skillnad mellan cigarrer och cigariller! Detta beror till stor del på att cigarillen ofta är torr och smal vilket lätt ger en varmare, vassare och bitigare rök. Vissa gillar detta men de flesta cigarrister skyr just denna ettriga upplevelse och föredrar därför oftast riktiga cigarrer som på grund av sin tjockare diameter, högre fukthalt och mer komplexa tobaksblandning ger en mycket mjukare och fylligare upplevelse.

Ok, jag får väl ta och testa en riktig cigarr sen. Jag ska nog ta med mig lite karameller att ta efteråt för säkerhets skull.
Citera
2013-02-22, 12:31
Medlem
Carl-Ann von ss avatar
Jag hittade en sida som sålde hela blad för cigarrtillverkning. Skulle vara roligt att testa att rulla. Hur rullar man inlagan egentligen?
Citera
2013-02-22, 13:04
Medlem
BePatients avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Carl-Ann von s
Jag hittade en sida som sålde hela blad för cigarrtillverkning. Skulle vara roligt att testa att rulla. Hur rullar man inlagan egentligen?
Jag skulle pröva att söka på YT.
Citera
2013-02-22, 15:20
Medlem
Carl-Ann von ss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BePatient
Jag skulle pröva att söka på YT.
Man ser inte hur man rullar inlagan, tyvärr.
Citera
2013-02-25, 10:20
Medlem
UngernCs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hee-man
Nej har en en sådam där runt ''vanlig'' Som ser ut som klocka nästan.

Humidoren är helt ny förresten, men då tar jag och testar lite längre tid denna gång då! Är det bäst att skaffa sig en digital hygrometer? vad är fuktade beeds? jag är rätt ny på det här, så ni får använda er av lätta ord

En analog hygrometer med andra ord! Jag köpte faktiskt min första humidor (plats för 25 st cigarrer) förra torsdagen, så jag är också en nybörjare Dock så fick jag den att ligga på stabila 66% efter ca. 3 dagar, mitt första tips är att köpa en digital hygrometer. Den analoga jag fick med var ej kalibreringsbar och visar i dagsläget 40% (istället för 66% som den digitala visar). Har kvar den analoga endast för att den är häftig

Nu ligger 18 olika cigarrer i lådab och väntar på att rökas, längtar redan efter varmare dagar
Citera
2013-02-25, 11:28
Medlem
Lightnights avatar
Citat:
Ursprungligen postat av UngernC
En analog hygrometer med andra ord! Jag köpte faktiskt min första humidor (plats för 25 st cigarrer) förra torsdagen, så jag är också en nybörjare Dock så fick jag den att ligga på stabila 66% efter ca. 3 dagar, mitt första tips är att köpa en digital hygrometer. Den analoga jag fick med var ej kalibreringsbar och visar i dagsläget 40% (istället för 66% som den digitala visar). Har kvar den analoga endast för att den är häftig

Nu ligger 18 olika cigarrer i lådab och väntar på att rökas, längtar redan efter varmare dagar

Var köpte du din digitala hydrometer och vad kostade den?
Citera
2013-02-25, 21:44
Medlem
Luigis avatar
Någon som varit i St Petersburg och kan tipsa om någon fin cigarrbutik?
Citera
2013-02-26, 15:20
Medlem
UngernCs avatar
Citat:
Var köpte du din digitala hydrometer och vad kostade den?

I butik på Kjell & Co för runt 120kr, men vet att de även kan hittad hos Claes Ohlson och de flesta djurbutiker (t.ex. för att mäta luftfuktighet i ett terrarium)
Senast redigerad av UngernC 2013-02-26 kl. 15:49.
Citera
2013-03-03, 23:45
Medlem
Rektum-Grans avatar
Säkert helt fel tråd men ah..
Varför är inte kubanska cigarrer tillåtna i t.ex: amerika ?
Har hört att det inte är tobak i, men vad är det då ?

Förlåt om jag är störd men upplys mig.
Citera
2013-03-04, 08:01
Medlem
Bob Luntas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rektum-Gran
Säkert helt fel tråd men ah..
Varför är inte kubanska cigarrer tillåtna i t.ex: amerika ?
Har hört att det inte är tobak i, men vad är det då ?

Förlåt om jag är störd men upplys mig.
Handelsembargot förhindrar import till staterna.

Om det inte var tobak i cigarrerna vet jag inte vad det skulle varit du rökt. Ganja?
Citera
2013-03-04, 18:22
Medlem
Carl-Ann von ss avatar
Är cigar terminal en bra sida att beställa kubaner ifrån? Fina priser må jag säga.
Citera
2013-03-04, 18:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Carl-Ann von s
Är cigar terminal en bra sida att beställa kubaner ifrån? Fina priser må jag säga.
Har sett flera positiva omdömen men också en person som påstod att han fått fakes. Kan kanske hända även hos goda källor men jag är lite skeptisk.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in