2010-10-18, 21:53
Medlem
Tjena det är så att jag spelat rätt mycket tv-spel det senaste och suttit framför datorn, och speciellt efter jag spelat tv-spel kanske 1-2 timmar har jag världens yrsel. Jag ställer mig upp och hela skiten snurrar typ, samt känner jag mig "torr" i ögonen.

Antagligen är mina ögon trötta men kan detta resultera att det känns som yrsel?

Mvh
Citera
2010-10-18, 21:56
Bannlyst
Har du kollat din syn? Vet inte om man blir yr utav att inte göra något åt dålig syn t.ex. att vägra skaffa glasögon eller nått liknande men du borde nog kolla upp det.
Citera
2010-10-18, 22:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av oHZ
Har du kollat din syn? Vet inte om man blir yr utav att inte göra något åt dålig syn t.ex. att vägra skaffa glasögon eller nått liknande men du borde nog kolla upp det.

Jo jag har kollat upp min syn, jag har en ganska lätt synnedsättning och använder glasögon när jag spelar tv-spel och sitter vid datorn e.tc.

Så mina tankebanor är att jag överanstränger ögonen och på så vis får jag den där yrseln när jag anstränger ögonen. Men vad vet jag?
Citera
2010-10-18, 22:16
Medlem
Etis avatar
Yrseln kan bero på att du har lågt blodtryck och reser dig för fort efter att ha suttit länge. Är yrseln bara när du ställer dig upp? I så fall är det definitivt därför Det är lätt åtgärdat. Bara att resa sig lite långsammare så att blodet hinner rinna upp till huvudet.

Det där med synen var svårare... En helt ovetenskaplig teori är väl att du kanske är så inne i spelet att du glömmer att blinka och på så sätt blir torr i ögonen. Fast det kan ju bero på synen också. Vet inte så noga
Citera
2010-10-18, 22:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Eti
Yrseln kan bero på att du har lågt blodtryck och reser dig för fort efter att ha suttit länge. Är yrseln bara när du ställer dig upp? I så fall är det definitivt därför Det är lätt åtgärdat. Bara att resa sig lite långsammare så att blodet hinner rinna upp till huvudet.

Det där med synen var svårare... En helt ovetenskaplig teori är väl att du kanske är så inne i spelet att du glömmer att blinka och på så sätt blir torr i ögonen. Fast det kan ju bero på synen också. Vet inte så noga

Jag känner faktiskt av det när jag ligger ner också :S dock inte lika mycket som när jag ställer mig upp. Det är vissa dagar det kan va så, har även mätt mitt blodsocker med en sådan där mätare jag fått från vårdcentralen, och ibland ligger jag på typ 2.5 mml i sockervärde och ibland över 13 i värden, kanske också nåt som spelar in i det hela?
Citera
2010-10-18, 23:38
Medlem
Du kanske sitter för nära TVn?
Citera
2010-10-19, 00:55
Medlem
Epidurals avatar
Vad är det för någon b-glukos mätare du fått ifrån VC utan att ha en diagnostiserad diabets mellitus?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in