Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-10-10, 12:34
  #469
Medlem
maxorrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nilzons
Antar de inte säljer nya lotter förens de har sålt slut deras första 2 miljoner. Den totala vinstutdelningen kommer att öka. Ej helt säker på hur den procentuella vinstutdelningen förändras.

Självklart väntar dom inte med att lotterna sinar i kassan eller i fodralet tills en ny beställning redan anlänt. Det förlorar dom pengar på. Av de få lotter som finns kvar så kanske många 100k + vinster inte köpts och är oskrapade och då borde man ändra vinstutdelningen succesivt på baksidan vid nästa försändelse. Alla lotter reggas ju mot systemet i hela sverige vad som gått och inte gått men det är ju inte säkert att det är så. Skraplotter ska med andra ord inte ha ett utgångsdatum, makulering om dom inte skrapats. Svs gör sin förtjänst av nitlotterna och vinstlotterna helt uträknat ändå och om det ska vara rättvist spel
Citera
2017-10-10, 12:49
  #470
Medlem
Kan någon förklara vitsen med den nya triss, den svarta? Den med vinst 10'000 kr/dag i ett år men också med det tredubbla priset per lott. 90 kr kostar den, den vanliga 30 kr. 10'000 kr/dag i ett år låter ju väldigt mycket men är inte mer än 3.650.000 kr. Visst det är ju mer pengar än de flesta har men som vinst är det måttligt. Det vanliga triss har ju 30 miljoner som högsta vinst på månadsvinst och 5 miljoner som engångsbelopp. Den nya lotten kostar alltså tre gånger så mycket men har betydligt lägre maxvinst, är vinstchansen extremt mycket större?
Citera
2017-10-10, 13:55
  #471
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KamratBlue
Kan någon förklara vitsen med den nya triss, den svarta? Den med vinst 10'000 kr/dag i ett år men också med det tredubbla priset per lott. 90 kr kostar den, den vanliga 30 kr. 10'000 kr/dag i ett år låter ju väldigt mycket men är inte mer än 3.650.000 kr. Visst det är ju mer pengar än de flesta har men som vinst är det måttligt. Det vanliga triss har ju 30 miljoner som högsta vinst på månadsvinst och 5 miljoner som engångsbelopp. Den nya lotten kostar alltså tre gånger så mycket men har betydligt lägre maxvinst, är vinstchansen extremt mycket större?

På svenskaspels hemsida kan du gå in på triss och sedan spelguide så står vinstplanen där. På en miljon lotter finns det fyra med högsta vinsten.

Vanlig triss har på 479.686 vinstlotter en total vinstsumma på 30.924.990kr.
Premiumtriss, 222.242 vinstlotter, vinstsumma 46.100.000kr.
Citera
2017-10-12, 10:49
  #472
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av maxorr
Självklart väntar dom inte med att lotterna sinar i kassan eller i fodralet tills en ny beställning redan anlänt. Det förlorar dom pengar på. Av de få lotter som finns kvar så kanske många 100k + vinster inte köpts och är oskrapade och då borde man ändra vinstutdelningen succesivt på baksidan vid nästa försändelse. Alla lotter reggas ju mot systemet i hela sverige vad som gått och inte gått men det är ju inte säkert att det är så. Skraplotter ska med andra ord inte ha ett utgångsdatum, makulering om dom inte skrapats. Svs gör sin förtjänst av nitlotterna och vinstlotterna helt uträknat ändå och om det ska vara rättvist spel

För det här exemplet antar du att om det finns 2 miljoner lotter så säljer först alla nitlotter och sedan de större vinsterna. Lotterna säljs slumpmässigt med olika vinster. Givetvis borde nästa vinstplan korrigeras med förgående vinstplan.
Citera
2017-10-15, 10:27
  #473
Medlem
tarek90s avatar
Det är väldigt konstigt att det inte står hur många triss med tv apparater och klöver det finns per serie som släpps ut!
Det enda som står på baksidan är hur många vinster det finns som man kan skrapa direkt på lotten!
Citera
2017-10-16, 11:57
  #474
Medlem
Hur många lotter ska jag köpa jag som vill vinna stort? Köpa lotter för 1000 kr?
Citera
2017-10-16, 12:01
  #475
Avstängd
Pripps3.5s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KanghastanArticuno
Hur många lotter ska jag köpa jag som vill vinna stort? Köpa lotter för 1000 kr?


De gånger han vunnit har det ofta rört sig om en summa på 30 eller 60 kronor. Den högsta vinsten han fick på en lott var 10 000 kronor.

– Hade jag inte vunnit på den hade jag gått minus 20 000, nu går jag istället cirka 10 000 minus, då trisslotterna kostade 30 000 kronor, säger han och fortsätter:

– Jag har aldrig gjort det här för att bli rik. Jag har gjort det här för att reda på varför staten säljer de här lotterna till oss människor, vad som händer i hjärnan när vi spelar och varför vi gillar att spela.


https://www.aftonbladet.se/nyheter/a...ar-slutade-det
Citera
2017-10-17, 10:28
  #476
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KanghastanArticuno
Hur många lotter ska jag köpa jag som vill vinna stort? Köpa lotter för 1000 kr?

Omöjligt att säga då Triss är ett slumpmässigt spel. Om du har tur kan du vinna stort på en lott, men i värsta fall kan du spendera tusentals kronor och bara köpa nitlotter.
Citera
2017-10-27, 00:08
  #477
Medlem
Daviddinkelsson85s avatar
Sitlott hatar lotter vinner aldrig ett piss.
Citera
2017-12-09, 13:11
  #478
Medlem
100'000 kr/mån idag i Nyhetsmorgon. Visserligen stannade det vid 10 år men det ger ändå 12 miljoner tillsammans. 55 år gammal var vinnaren. Det kommer förändra livet för vinnaren!
Citera
2017-12-09, 13:13
  #479
Medlem
Rdealss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KamratBlue
100'000 kr/mån idag i Nyhetsmorgon. Visserligen stannade det vid 10 år men det ger ändå 12 miljoner tillsammans. 55 år gammal var vinnaren. Det kommer förändra livet för vinnaren!
Det är alltid folk som inte är i behov av mer dollares som vinner.
Citera
2018-01-06, 12:46
  #480
Medlem
HAARPs avatar
Någon som skrapat fram en jättevinst men av misstag även råkat skrapa kontrollrutan också så lotten blivit ogiltig?
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback