Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2010-10-17, 21:07
  #1
Medlem
123arnes avatar
hejsan att jag undrar vad ett Xbox 360 som har the red ring of death är värt som har garantin kvar ?
vad hade jag kunnat sälja det för xboxet 2 hdmi kablar xbox headset och Mafia 2 nästan helt nytt , gta iv, need for speed shift och undercover , Cod mw2 och pgr 4 och några andra spel samt 2 kontroller och ett steel series headset nästan splitt nytt . Undrar därför jag köpte allt detta av en kompis mot ett cigg pack och funderar på att sälja det så vad tycker ni fbare att det kan vara värt?
OBS om tråd är felplacerad får mod gärna flytta den!
Citera
2010-10-17, 21:14
  #2
Medlem
epost72s avatar
Övrigt-►Konsol - Hårdvara
/Mod
Citera
2010-10-17, 21:15
  #3
Medlem
adddicts avatar
"Laga" det lite lätt med hjälp av handdukstricket sen säljer du det dyrare, för hur mkt vet jag inte.
Citera
2010-10-17, 21:19
  #4
Avstängd
Uncle-Bens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av adddict
"Laga" det lite lätt med hjälp av handdukstricket sen säljer du det dyrare, för hur mkt vet jag inte.
Hur gör man det?
Citera
2010-10-17, 21:20
  #5
Medlem
Soldats avatar
Citat:
Ursprungligen postat av adddict
"Laga" det lite lätt med hjälp av handdukstricket sen säljer du det dyrare, för hur mkt vet jag inte.


haha, detta vill jag höra mer av!
Citera
2010-10-17, 21:21
  #6
Medlem
adddicts avatar
Du virar in konsollen i en handduk. Genom att man överhettar konsolen så nollställs nått i boxen och den funkar igen. Jag har testat på 3 olika maskiner och har funkat varje gång.

Såhär gör du:
http://www.youtube.com/watch?v=3Dx1t1ZrZJ4
Citera
2010-10-17, 21:24
  #7
Medlem
123arnes avatar
Ganska nice men det är läsarn som glappar :/ och han som ägde det innan gjorde samma sak men han hade än flece filt eller hure stavas. och han hade den så ca 5 min . ursäkta för ev särstavnign är trött och sitter på laptop så allt blir lite skevt
Citera
2010-10-17, 21:35
  #8
Medlem
lendrygghs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 123arne
Ganska nice men det är läsarn som glappar :/ och han som ägde det innan gjorde samma sak men han hade än flece filt eller hure stavas. och han hade den så ca 5 min . ursäkta för ev särstavnign är trött och sitter på laptop så allt blir lite skevt
Inte undra på att det blir skevt med stavningen då.

Jag har för mig att man kan skicka in Xboxen gratis för lagning till Microsoft. Eller är det en skröna?
__________________
Senast redigerad av lendryggh 2010-10-17 kl. 21:40.
Citera
2010-10-17, 22:07
  #9
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lendryggh
Inte undra på att det blir skevt med stavningen då.

Jag har för mig att man kan skicka in Xboxen gratis för lagning till Microsoft. Eller är det en skröna?


om "garantilappen" fortfarande är kvar kan man få den lagad gratis.(borde den göra om man ej öppnat upp konsolen)

Själv gjorde man misstaget att själv försöka öppna o se om det hjälpte att dammsuga lite
Lyckades endast få upp första lagret och bryta lappen innan man gav upp och insåg att en xbox är ogenomtränlig. Hittade sen kvittot som visade att garantin fortfarande gällde och att jag hade kunnat få den lagad gratis om jag inte pajjat lappen

Fick köpa en ny för 2k....
Citera
2010-10-17, 23:06
  #10
Medlem
123arnes avatar
yes blir att skicka in den har garanti och lappen är kvar och orörd sen blire blocket nästa .
Citera
2010-10-17, 23:25
  #11
Medlem
Force-Walkers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av katjakajobentebent
om "garantilappen" fortfarande är kvar kan man få den lagad gratis.(borde den göra om man ej öppnat upp konsolen)

Själv gjorde man misstaget att själv försöka öppna o se om det hjälpte att dammsuga lite
Lyckades endast få upp första lagret och bryta lappen innan man gav upp och insåg att en xbox är ogenomtränlig. Hittade sen kvittot som visade att garantin fortfarande gällde och att jag hade kunnat få den lagad gratis om jag inte pajjat lappen

Fick köpa en ny för 2k....


Du kan köpa ett nytt klistermärke å sätta på. Har läst det någonstans.
Citera
2010-10-20, 15:39
  #12
Medlem
Visst kan handdukstricket fungera, men risken för att konsolen skall RRoD;a igen är relativt stor. Sen finns det även en risk att något annat går sönder under proceduren. Jag säger inte att det inte funkar, då jag gjort det själv, men jag övergick till något som känns bättre. Istället för att svepa in Xbox;et och värma upp hela skiten tills det att lödbollarna i GPU chipet smälts om så kan man istället använda en värme pistol och värma upp GPU och CPU chipet.

Detta minimerar risken för att något annat går sönder samt att det garanterat smälter om alla lödbollar.

Ta en titt på denna video (kanske inte den bästa, men den visar tydlig hur det går till);
http://www.youtube.com/watch?v=MEvfBS6Tams

Enda nackdelen är väll att alla inte har en värmepistol liggandes hemma, men om man nu kan komma över en sådan så är detta att rekommendera.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback