• 1
  • 2
2010-10-19, 19:49
Medlem
Wheretheslimelives avatar
Sälj inte dina verk för billigt! Om det är billigt tror folk inte att det är något bra! Säkert.

Skaffa en bra gallerist också, och sprid ditt namn i olika kretsar, gör samarbeten med musiker, filmskapare etc.

Se till att lära känna lite journalister. Var med i olika sammanhang, nästla dig in på TV, kanske en dokusåpa.

Sen måste du iof vara jävligt bra och/eller nytänkande också.
Citera
2010-10-19, 21:17
Medlem
EulerBoys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Blizzsucks
Hej! Jag har målat i ett par år och har nu bestämt mig för att satsa på detta, jag har precis anmält mig till en kurs för att kanske skapa kontakter och för att lära mig mer. Hur ska jag göra efter det? försöka få en egen utställning på det lokala biblioteket? Skriv gärna ner hur ni tycker man bör gå tillväga

Kul!

Jag har bara dåliga råd men ..

Din bildkonst behöver beröra folk på något sätt. Något som publiken kan identifiera sig eller något annat med.

Exempelvis en oljemålning på ett aborterat foster bör väcka både tankar och känslor hos de flesta. Vad är liv? Vem är jag osv ... flumma på!

Citera
2010-10-20, 09:23
Medlem
Hitta en hemlös som du klär upp i rosa balettklänning och skicka runt honom bland stockholms societe' så de får ge han en ordentlig känga då och då utan att behöva känna sig illa till mods. Sen tar du betalt för kalaset = Succe!
Citera
2010-10-20, 11:55
Medlem
Blizzsuckss avatar
Idag ska jag försöka ta och prata med det lokala biblioteket och se hur man gör för att anordna en utställning, kommer det kosta mig något tror ni?
Citera
2010-10-20, 14:08
Medlem
Skyishs avatar
Du kommer inte bli känd med den inställningen. Det ska komma naturligt.. Gör dina tavlor, ta kritik från mer erfarna målare och lär dig av det. Tycker inte du ska sälja tavlorna såvida någon inte säger att dom är intresserad.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in